Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville (og har allerede gjort) droppet tanken på at vognene skal være der hele tiden. Systemet blir mye mer robust og kompakt dersom man setter ut vognen når den skal brukes, og knuser den når man er fremme. Du kan heller ha kister med vogner på stasjonene dersom du vil ha vogner der.

 

word!

 

PS: noe som har tips for å lage et minecart system der en kan også bruke en storagecart? da meine jeg ikke at den skal kunne kjøre og soter seg aleine, da det vil trenge mye mer poweredrails. Jeg hadde tenkt noe med normalcart-storagecart-normalcart, slik at det funke begge veier og alt, men har ikke peiling hvordan jeg skal lage stasjoner og alt for det. Skulle gått an å linke minecarts sammen, slik det faktisk er i RL

Lenke til kommentar

word!

 

PS: noe som har tips for å lage et minecart system der en kan også bruke en storagecart? da meine jeg ikke at den skal kunne kjøre og soter seg aleine, da det vil trenge mye mer poweredrails. Jeg hadde tenkt noe med normalcart-storagecart-normalcart, slik at det funke begge veier og alt, men har ikke peiling hvordan jeg skal lage stasjoner og alt for det. Skulle gått an å linke minecarts sammen, slik det faktisk er i RL

 

Det du kan gjere er å fremst ha ei vogn til lasta du skal ha med, deretter ei vogn som du sitter i og bakerst ei vogn med ovn (furnace) som du forer med kull.

Dette er litt tungvindt, men fordelen er at du ikkje treng anna en vanlige skinner for dette systemet.

 

PS, har ikkje testa dette i nyare versjoner så eg er usikker på om kollisjonsdeteksjonen no gjer det vanskelig med tre vogner samtidig.

Dersom det ikkje går med tre vogner så kan du dele opp toget ditt til å først sende lastevogna med ein motor bak, og deretter gjere det samme med vogna som du sitter i.

Lenke til kommentar

word!

 

PS: noe som har tips for å lage et minecart system der en kan også bruke en storagecart? da meine jeg ikke at den skal kunne kjøre og soter seg aleine, da det vil trenge mye mer poweredrails. Jeg hadde tenkt noe med normalcart-storagecart-normalcart, slik at det funke begge veier og alt, men har ikke peiling hvordan jeg skal lage stasjoner og alt for det. Skulle gått an å linke minecarts sammen, slik det faktisk er i RL

 

Det du kan gjere er å fremst ha ei vogn til lasta du skal ha med, deretter ei vogn som du sitter i og bakerst ei vogn med ovn (furnace) som du forer med kull.

Dette er litt tungvindt, men fordelen er at du ikkje treng anna en vanlige skinner for dette systemet.

 

PS, har ikkje testa dette i nyare versjoner så eg er usikker på om kollisjonsdeteksjonen no gjer det vanskelig med tre vogner samtidig.

Dersom det ikkje går med tre vogner så kan du dele opp toget ditt til å først sende lastevogna med ein motor bak, og deretter gjere det samme med vogna som du sitter i.

 

 

nah, det hadde gått litt veldig tregt og generellt er powered carts for rotete. Eg tror eg droppe det og lager heller vanlig minecart system.

 

 

Lenke til kommentar

Hvis man har et tog bestående av (fra bakerst) powered, tom, seg selv, storage, så kan man faktisk klatre "uendelig" lange bakker der det stiger 1/1 (altså 1 i høyde for hver bortover). Har jeg funnet ut. Med litt triksing kan man da også lage sporvendere der de to første vognene går inn på et sidespor og de to bakerste sendes ned igjen.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg har satt opp en minecraft server.

 

IP: 83.143.85.115

Port: 25565

 

På denne serveren er det fritt lov til å bygge hva mann vil :) Så håper det er noen som vil være med å bygge en bra server å spille på :)

 

Edit:

 

Jeg har nå tatt en reinstallering av serveren. Og håper noen kan teste om alt funker optimalt.

 

Følgende plugins er lagt til på serveren:

ChestShop

CommandBook

Iconomy

permissions

Towny

world edit

 

Serveren er også whitelist :)

Endret av actstorm
Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg har satt opp en minecraft server.

 

IP: 83.143.85.115

Port: 25565

 

På denne serveren er det fritt lov til å bygge hva mann vil :) Så håper det er noen som vil være med å bygge en bra server å spille på :)

Er jo restriksjoner på alt. Kan ikke åpne dører engang ....

Lenke til kommentar

Jeg har et system der vognene stopper på stasjonene i 1 x blokk nedoverbakke , så må man trykke på en knapp for at vognen skal gå videre til neste stasjon :)

Jeg fant ut at dette var en genial og enkel måte å stoppe (og starte) tog på, så bygger slike på hver stasjon!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...