Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)


Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Huff nei. Det er ikke lett.. Et sted finnes svaret.

 

Hva tenker du da?

 

Anonymous poster hash: d80af...bb6

 

Nå spør du vanskelig. Du vet mere enn meg. Jeg går i terapi for å løse egne problemer. (gestalt-terapi, redusert pris, kr 500,- pr time)

Jeg tror ikke det er så mye hjelp å få på et forum egentlig. Og det offentlige helsevesenet, vel, siste gang jeg fikk et tilbud om statsfinansiert terapi (i form av kognitiv t.), var betingelsen at jeg først  måtte gå på AD i to måneder. Og det hadde jeg ikke lyst til.

Lenke til kommentar

Nå spør du vanskelig. Du vet mere enn meg. Jeg går i terapi for å løse egne problemer. (gestalt-terapi, redusert pris, kr 500,- pr time)

Jeg tror ikke det er så mye hjelp å få på et forum egentlig. Og det offentlige helsevesenet, vel, siste gang jeg fikk et tilbud om statsfinansiert terapi (i form av kognitiv t.), var betingelsen at jeg først måtte gå på AD i to måneder. Og det hadde jeg ikke lyst til.

Du kan jo prøve en ny henvisning dit. Tror det er mer greit å ikke bruke medisiner i dag enn for noen år siden. Og den terapien (kogn t) har jo dokumenterbar virkning.

 

 

 

Anonymous poster hash: d80af...bb6

Lenke til kommentar

 

Nå spør du vanskelig. Du vet mere enn meg. Jeg går i terapi for å løse egne problemer. (gestalt-terapi, redusert pris, kr 500,- pr time)

Jeg tror ikke det er så mye hjelp å få på et forum egentlig. Og det offentlige helsevesenet, vel, siste gang jeg fikk et tilbud om statsfinansiert terapi (i form av kognitiv t.), var betingelsen at jeg først måtte gå på AD i to måneder. Og det hadde jeg ikke lyst til.

Du kan jo prøve en ny henvisning dit. Tror det er mer greit å ikke bruke medisiner i dag enn for noen år siden. Og den terapien (kogn t) har jo dokumenterbar virkning.

 

 

 

Anonymous poster hash: d80af...bb6

 

Takk for tips:)

 

Er så fornøyd med det jeg har. Bruker ikke mere penger enn jeg ville ha gjort hvis jeg hadde levd et mere "normalt" liv.

 

Gestalt-terapi er ikke så ulikt kognitiv terapi egentlig. (kommer kanskje an på hvem som utøver den) Ikke noe hokus pokus, etter min erfaring i alle fall. Halleluja.

Lenke til kommentar

Takk for tips:)

 

Er så fornøyd med det jeg har. Bruker ikke mere penger enn jeg ville ha gjort hvis jeg hadde levd et mere "normalt" liv.

 

Gestalt-terapi er ikke så ulikt kognitiv terapi egentlig. (kommer kanskje an på hvem som utøver den) Ikke noe hokus pokus, etter min erfaring i alle fall. Halleluja.

Neida, men er vel mer "vennskap"? Kan sikkert være det beste i mange tilfeller det altså.

 

Anonymous poster hash: d80af...bb6

Lenke til kommentar

 

Takk for tips:)

 

Er så fornøyd med det jeg har. Bruker ikke mere penger enn jeg ville ha gjort hvis jeg hadde levd et mere "normalt" liv.

 

Gestalt-terapi er ikke så ulikt kognitiv terapi egentlig. (kommer kanskje an på hvem som utøver den) Ikke noe hokus pokus, etter min erfaring i alle fall. Halleluja.

Neida, men er vel mer "vennskap"? Kan sikkert være det beste i mange tilfeller det altså.

 

Anonymous poster hash: d80af...bb6

 

Vel, vennskap. Hvis det finnes noe som heter "betalt vennskap". Men hun strekker seg lengre enn mange andre ville ha gjort. Kanskje fordi hun er i start-fasen. Jeg har ingen illusjoner sånn sett. Men hun virker som et menneske som bryr seg. Og det føles bra. Å ha en støtte i livet liksom. Jeg trenger det.

Lenke til kommentar

 

 

Takk for tips:)

 

Er så fornøyd med det jeg har. Bruker ikke mere penger enn jeg ville ha gjort hvis jeg hadde levd et mere "normalt" liv.

 

Gestalt-terapi er ikke så ulikt kognitiv terapi egentlig. (kommer kanskje an på hvem som utøver den) Ikke noe hokus pokus, etter min erfaring i alle fall. Halleluja.

Neida, men er vel mer "vennskap"? Kan sikkert være det beste i mange tilfeller det altså.

 

Anonymous poster hash: d80af...bb6

Vel, vennskap. Hvis det finnes noe som heter "betalt vennskap". Men hun strekker seg lengre enn mange andre ville ha gjort. Kanskje fordi hun er i start-fasen. Jeg har ingen illusjoner sånn sett. Men hun virker som et menneske som bryr seg. Og det føles bra. Å ha en støtte i livet liksom. Jeg trenger det.

Jeg prøvde det selv en gang, i en tid jeg hadde mye imot psykiatrien. Var liksom bare å prate, og når klokken pep var det slutt og hun skulle ha betaling... jeg gikk der 3 ganger før det føltes for trist.

 

Anonymous poster hash: d80af...bb6

Lenke til kommentar

Anbefaler dere cannabis? Bare noe... et eller annet

 

Vibnonopolet?

 

Anonymous poster hash: d80af...bb6

 Anbefaler cannabis foran hva du får på vinmonopolet. Men ingen av delene er noen langsiktig løsning. Kan ta symptomene i en akutt fase, men er ikke noe å satse på på lang sikt. Da øker sjansen for at det forverrer problemene dine.

 

Jepp. Men dette svaret og spørsmålet ditt blir sikkert fjernet snart.

 

 

Anonymous poster hash: f3562...6cb

Hvorfor det? Jeg hadde aldri sletta spørsmålet da jeg var moderator hvertfall.

"Vi" er litt nazi når det gjelder selvmord, men det er noe annet.

Det må være mulig å diskutere dette. Selv har jeg vurdert å prøve meg på MDMA-assistert behandling, men da må jeg til Canada. På samme måte må det være lov å diskutere cannabis som medisinering.

 

 

... Mener nå jeg.

Regner ikke med det blir sletta og det er heller ikke rapportert.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde det selv en gang, i en tid jeg hadde mye imot psykiatrien. Var liksom bare å prate, og når klokken pep var det slutt og hun skulle ha betaling... jeg gikk der 3 ganger før det føltes for trist.

Anonymous poster hash: d80af...bb6

 

Uff da...

Men har varierte erfaringer.

At de skal ha pengene sine er jo selvfølgelig da. De har jo regninger å betale.

Syns du skulle gi det en sjanse til, hvis du ser muligheter for det. Det er en måte å få svar på mange spørsmål. Hvis terapeuten er god.

Endret av OhEasy
Sitatpyramide
Lenke til kommentar

 

Anbefaler dere cannabis? Bare noe... et eller annet

 

Vibnonopolet?

 

Anonymous poster hash: d80af...bb6

Anbefaler cannabis foran hva du får på vinmonopolet. Men ingen av delene er noen langsiktig løsning. Kan ta symptomene i en akutt fase, men er ikke noe å satse på på lang sikt. Da øker sjansen for at det forverrer problemene dine.

 

Jepp. Men dette svaret og spørsmålet ditt blir sikkert fjernet snart.

 

 

Anonymous poster hash: f3562...6cb

Hvorfor det? Jeg hadde aldri sletta spørsmålet da jeg var moderator hvertfall.

"Vi" er litt nazi når det gjelder selvmord, men det er noe annet.

Det må være mulig å diskutere dette. Selv har jeg vurdert å prøve meg på MDMA-assistert behandling, men da må jeg til Canada. På samme måte må det være lov å diskutere cannabis som medisinering.

 

 

... Mener nå jeg.

Regner ikke med det blir sletta og det er heller ikke rapportert.

Men hva gjør man på lang sikt? Er vel det som er greia

 

Blir nok ikke cannabis på meg, har aldri testet å eøyke engang. Men brennevin liker jeg

 

Anonymous poster hash: d80af...bb6

Lenke til kommentar

Uff da...

Men har varierte erfaringer.

At de skal ha pengene sine er jo selvfølgelig da. De har jo regninger å betale.

Syns du skulle gi det en sjanse til, hvis du ser muligheter for det. Det er en måte å få svar på mange spørsmål. Hvis terapeuten er god.

Nei, da er det bedre å være alene

 

Anonymous poster hash: d80af...bb6

Endret av OhEasy
Sitatpyramide
Lenke til kommentar

 

Men hva gjør man på lang sikt? Er vel det som er greia

Hadde jeg bare visst...

På lang sikt må man bare finne ut hvem man er. Hva man trenger hjelp til. Hvor den hjelpa er. Men mest av alt tror jeg at man må bli okay med den man er. Veien dit leiter jeg etter fortsatt.

Jeg vet i alle fall ikke. Enten så bare innbiller jeg meg at jeg forandrer identitet, eller så gjør jeg det. Men det vet jeg heller ikke. Bare bortkastet å høre med fagfolk, har aldri fått noen svar der.

 

Anonymous poster hash: d80af...bb6

Lenke til kommentar

 

Men hva gjør man på lang sikt? Er vel det som er greia

Hadde jeg bare visst...

På lang sikt må man bare finne ut hvem man er. Hva man trenger hjelp til. Hvor den hjelpa er. Men mest av alt tror jeg at man må bli okay med den man er. Veien dit leiter jeg etter fortsatt.

 

 

Virkelige sjelefrender tror jeg er nyttige. Slike du blir veldig dus og fortrolig med. Som gir inspirasjon og trivsel.

De er ganske sjeldne syns jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...