Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)


Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Liten vits i å "finne noen å prate med", eller i det hele tatt oppsøke sosiale situasjoner for å få venner. Når man har en søppel-personlighet ender man bare opp med å bli mislikt. De fleste ser dette med en gang, noen er sånn at de "tenker det beste om andre", men også de endrer mening. Ja, snakker om meg selv altså.



Anonymous poster hash: d80af...bb6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns det bare er om å gjøre å skryte mest mulig. Andre driter i hva en gjør, så lenge de selv får oppmerksomhet. Hvis man vil styres (og oppleve fellesskap om man gjør som de andre), så går man til en menighet. Sosiale medier er det motsatte. Er vel dette som gjør at mange blir mer ensomme av sosiale medier.

 

Anonymous poster hash: d80af...bb6

Lenke til kommentar

Det virker som verden ikke vil ha meg.

Anonymous poster hash: d80af...bb6

 

Verden vil ikke ha meg heller, men jeg innså etterhvert at verden ikke har noe å si. Jeg har endelig (mer eller mindre) kontroll over mitt liv og hva verden skriker i trynet mitt skal ikke hindre meg i å gjøre det jeg vil gjøre!!!

Lenke til kommentar

 

Det virker som verden ikke vil ha meg.

Anonymous poster hash: d80af...bb6

 

Verden vil ikke ha meg heller, men jeg innså etterhvert at verden ikke har noe å si. Jeg har endelig (mer eller mindre) kontroll over mitt liv og hva verden skriker i trynet mitt skal ikke hindre meg i å gjøre det jeg vil gjøre!!!

 

 

Hva er vitsen? Med mindre man ikke bryr deg om mennesker.

 

Anonymous poster hash: d80af...bb6

Lenke til kommentar

Det vet jeg ikke. Hva er vitsen med å bry seg (nevneverdig) om mennesker?

 

Bli likt.

Anonymous poster hash: d80af...bb6

 

Hva er vitsen med å bli likt egentlig? Det man må oppnå først er å like seg selv. Hvis man ikke liker seg selv så har vel heller ingen andre grunn til å like deg?

 

Det er mulig å ikke bry seg om mennesker samtidig som man bryr seg om personer. Jeg har ikke noe mål om å bli likt generellt, men jeg er hyggelig og hjelper de rundt meg. Mennesker er mange og du vil få trøbbel hvis du vil bli likt av alle, det viktigste er å bli akseptert og godtatt av de som betyr noe. De som ikke godtar deg og aksepterer deg som du er bør ikke bety noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er så lei av å være sjenert.

 

Det jævligste er når jeg møter jenter som og er sjenert. Faen kan ikke alle andre enn meg være sjenert.

 

Har hatt langvarig forhold, gått på vors der jeg ikke kjenner folk og gjort mye annet, men dette sjenert greiene er umulig å komme seg vekk fra.

 

En jente vil være med meg, jeg vil være med hun, hun har ikke spurt i dag selv om jeg spurte hun tidligere hva hun skal (slappe av) og jeg skrev at jeg og skal slappe av. Likevel skriver hun ikke at jeg kan komme til hun. Vil spørre men tørr ikke. Hun sa hin dagen at jeg skulle komme en dag, vel og merke med noe mat ...

 

Hater at det skal stoppe meg. Drittliv. Forbanna uheldig. Hvorfor kan ikke jeg være en type som sier og gjør alt mulig uten å nøle. Hvorfor er jeg så uheldig. Fristende å bare slutte å leve.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Hva er vitsen med å bli likt egentlig? Det man må oppnå først er å like seg selv. Hvis man ikke liker seg selv så har vel heller ingen andre grunn til å like deg?

 

Det er mulig å ikke bry seg om mennesker samtidig som man bryr seg om personer. Jeg har ikke noe mål om å bli likt generellt, men jeg er hyggelig og hjelper de rundt meg. Mennesker er mange og du vil få trøbbel hvis du vil bli likt av alle, det viktigste er å bli akseptert og godtatt av de som betyr noe. De som ikke godtar deg og aksepterer deg som du er bør ikke bety noe.

 

Hvor har du det fra at ingen andre har noen grunn til å like en hvis man ikke liker en selv? Har du bevis?

 

Ja, men her snakker vi NOEN. Det å ha NOEN i livet. IKKE alle. Eller jeg vet såklart ikke hva DU snakker om, men det var i utgangspunktet jeg som startet med å si noe.

 

Anonymous poster hash: d80af...bb6

Lenke til kommentar

 

Hva er vitsen med å bli likt egentlig? Det man må oppnå først er å like seg selv. Hvis man ikke liker seg selv så har vel heller ingen andre grunn til å like deg?

 

Det er mulig å ikke bry seg om mennesker samtidig som man bryr seg om personer. Jeg har ikke noe mål om å bli likt generellt, men jeg er hyggelig og hjelper de rundt meg. Mennesker er mange og du vil få trøbbel hvis du vil bli likt av alle, det viktigste er å bli akseptert og godtatt av de som betyr noe. De som ikke godtar deg og aksepterer deg som du er bør ikke bety noe.

 

Hvor har du det fra at ingen andre har noen grunn til å like en hvis man ikke liker en selv? Har du bevis?

 

Ja, men her snakker vi NOEN. Det å ha NOEN i livet. IKKE alle. Eller jeg vet såklart ikke hva DU snakker om, men det var i utgangspunktet jeg som startet med å si noe.

 

Anonymous poster hash: d80af...bb6

 

 

Folk kan fint ha en grunn til å like deg selv om du ikke liker deg selv. Poenget er at hva skal folk se i deg hvis du ikke ser noe i deg? Hva har du å klage på hvis du ikke ser noe i deg selv om andre kan se?

 

Det hjelper lite å bruke STORE BOKSTAVER og virke hissig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...