Trondz1 Skrevet 18. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2016 Havna på rundt 6500 for mitt system med to gpu og cpu, men det hadde nok blitt billigere hadde jeg hatt to skjermkort som ek hadde laget blokk til. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 18. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2016 Si det sånn da, du kan bruke 5-6-7 000,- med en gang, og har du planlagt godt så er det bare blokkene du trenger nytt hver gang du har kjøpt ny hardware. Pumpa og radiatorer og fittings holder lenge. Usikker på hvordan bakoverkompabiliteten blir med Pascal, vi vil nok se litt forandringer i referanse designet, men fra før av så er det jo flere blokker som passer om hverandre. Et tips er også her å gå for referanse design, da EK slipper disse blokkene først og har størst tilgjengelighet Men pass på, det er fort gjort å bli litt bitt av basillen, det kan komme til å bli dyrt hvis du ser på techbay og digitalimpuls som en godtebutikk, feriepengene mine er omtrent allerede brukt, fordi jeg skal i allefall bygge i år. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 18. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2016 Solgte et par 780 classy med blokker og kjøper ble happy da han fant ut dette https://www.ekwb.com/news/existing-ek-fc780-gtx-classy-compatible-with-the-latest-evga-geforce-gtx-980-ti-classified/ Oh yea....fremoverkompatibel. Stemmer det.. Takk Kyrre! Jeg syntes å minnes at det var i alle fall en blokk fra EK som passa på et nyere kort også, men kunne ikke si det med sikkerhet! Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 18. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2016 Tror jeg stikker innom tråden igjen når tiden for vannkjøling nermer seg. Ser ikke for meg at det blir med det første. Skal stå han av noen år til så kjøper jeg heller en kraftpakke av en pc, istedenfor å oppgradere etterhvert. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 18. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2016 Funker ikke sånn .. Det er en evig kamp med oppgraderinger og endringer Med en gang jeg har snekra sammen noe har jeg lyst til å bytte et eller anna. 1 Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 18. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2016 Kjenner til den følelsen Så lenge pengene ikke er der til å bare kjøpe masse greier hele tiden så må man bare begrense seg ^^ Skulle gjerne bytta ut cpu og hovedkort, eventuelt ram avhengig av platform, men strengt tatt gjør vel i7 2600K en grei nok jobb enn så lenge. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 19. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2016 Jeg har lyst til så mye, men ingenting blir forandret før til høsten Skal ha bedre viftekontroll og temp.måler i loopen etc. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 19. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2016 Hadde vært noe det. Skulle gjerne bare bygd noe helt nytt. Ingen gamle deler ^^ Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 19. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2016 Du har jo Corsair HG10, NZXT G10 f.eks. Disse er jo ment for deres egne CPU-kjølere, men mulig man kan montere dem løst, som et hjelpemiddel på en loop med GPU-only-blokk(er)? I så måte øker du gjenbruksgraden enda et par hakk, da er det potensielt kun disse vifteadapterne som må byttes. Lenke til kommentar
ti-guru Skrevet 19. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2016 Har 6 stk paa en 480 rad og 3stk paa en 360 rad. Loopen min kjøles av to eksterne 360 rads der viftene er koblet til en aquaero 5LT. Den ene kontakten på denne viftestyringen er av PWM-type. Kjøpte derfor en PWM-splitter som går ut fra denne kontakten til 6 PWM-vifter på rads der disse får strøm fra ekstern kontakt. Da belastes ikke kontrolleren så mye, og man unngår varmeproblem. Da kan du også sette opp en dynamisk kjølekurve i software slik at PWM-kontakten kjører på en viss % ift delta rom-vann-temp (dvs full pinne når delta T stiger ved gaming og rolig når du bare surfer på nett). Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 19. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2016 Har 6 stk paa en 480 rad og 3stk paa en 360 rad. Loopen min kjøles av to eksterne 360 rads der viftene er koblet til en aquaero 5LT. Den ene kontakten på denne viftestyringen er av PWM-type. Kjøpte derfor en PWM-splitter som går ut fra denne kontakten til 6 PWM-vifter på rads der disse får strøm fra ekstern kontakt. Da belastes ikke kontrolleren så mye, og man unngår varmeproblem. Da kan du også sette opp en dynamisk kjølekurve i software slik at PWM-kontakten kjører på en viss % ift delta rom-vann-temp (dvs full pinne når delta T stiger ved gaming og rolig når du bare surfer på nett). Har bare 2 PWM vifter.. Riktignok mulighet for 2 til som står ubrukt i et annet kabinett, men de er av et annet merke. Viftekontrolleren jeg bruker nå støtter ikke PWM vifter, kun 3 pins. Styrer de manuelt. Blir kontrolleren varm hvis det ikke er koblet vifter til den? Mangler fortsatt kjøleribbe til den. Har veldig lyst å koble den opp nå og overvåke vanntemp. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 19. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2016 (endret) Nei. Da går det ikke strøm, og ergo ingen varme. Det er nok bare hvis du kobler opp mange vifter at du trenger kjøleribbe. Det ville vel vært montert om det trengtes for normale oppsett med en del vifter. Endret 19. februar 2016 av Andrull Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 21. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2016 Jeg har ekstremkjølt hovedkortet mitt, uten å gjøre noe.. Får opp varsel om -123 grader andre ganger er det volt varsel, uten at jeg har noen OC for øyeblikket Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 21. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2016 Du har bare sinnsykt bra vifter. Tom Logan fra OC3D opplevde det samme når han økte antall vifter på sin Corsair H100 til litt utover det normale. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 21. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2016 (endret) Du har bare sinnsykt bra vifter. Tom Logan fra OC3D opplevde det samme når han økte antall vifter på sin Corsair H100 til litt utover det normale. Jeg har gjort dette selv etter at jeg så denne videoen, og jeg kan bekrefte at dette stemmer. Det som skjer er at det begynner ise (ala det som skjer i forgassere på gamle biler) ved ca 5 grader (må ha det så kaldt på rommet), når luften nærmer seg overlydshastighet, som igjen fører til at fuktigheten i luften danner is i radiatoren Endret 21. februar 2016 av bshagen 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 21. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2016 (endret) og nå er CPU på -46 grader Endret 21. februar 2016 av Dubious Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 21. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2016 og nå er CPU på -46 grader Sjekk med nyeste Aida 64 og oppdater bios på hovedkortet. Hva får du da tro? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 21. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2016 og nå er CPU på -46 grader Sjekk med nyeste Aida 64 og oppdater bios på hovedkortet. Hva får du da tro? Siste BIOS er fra 2011, men problemet er at Mobo nekter å oppdatere BIOS Står at det skal ta 3-5 minutter, men har stått på 0% i minst 20min nå Så det er nok på tide med nytt av alt, unntatt vankjølinga da Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 21. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2016 (endret) Jeg har noen ganger trøbblet litt med å oppdatere BIOS ifra UEFI, så må noen ganger bruke det Windows-programmet Asrock kommer med (Asrock Apps eller hva det heter). Veit ikke hvilket hovedkort du har, men kanskje du kan prøve en av delene?EDIT: Når jeg tenker meg om, så er det fordi jeg ikke får Intel NIC til å virke i UEFI, men når jeg bruker Killer 2200 Atheros LAN så virker det i BIOS. Ikke at jeg veit hvorfor, men jeg bruker til vanlig den fra Intel. Endret 21. februar 2016 av bshagen Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 21. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2016 Jeg har noen ganger trøbblet litt med å oppdatere BIOS ifra UEFI, så må noen ganger bruke det Windows-programmet Asrock kommer med (Asrock Apps eller hva det heter). Veit ikke hvilket hovedkort du har, men kanskje du kan prøve en av delene? Vet knapt om jeg skal skrive det, men jeg glemte å trykke på "Flashe" knappen... og nyeste Bios er fra Nov. 2012 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå