Gå til innhold

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...


Nizzen

Anbefalte innlegg

jeg ligger på 55-1xxfps med mitt 590 på stock. ikke ofte nede i 55, men det hender når det er skikkelig action.

 

ultra settings med maks AA og AF, 1920x1080.

 

Dette er på Metro eller? Caspian Border er vel nede nå, men det var visst noe mer krevende.

 

Med stock i7 2600k og GTX570 SLI har jeg enda ikke sett fps under 60 på ultra i 1920x1080, men nå har jeg heller ikke spilt allverden. Virker faktisk som om dette spillet nyttegjør seg noe av hyperthreading også? :ohmy:

 

metro ja... har vært nede på 55, ligger mye rundt 70. her er settings:

 

På begynnelsen av metro, altså ute ligger jeg på ganske stabilt 90-100 fps med samme settings som deg men med 2x580.. Kan det være at 6 kjerner hjelper litt? BF3 bruker jo 8 tråder hos meg :ohmy:

 

 

Får litt bedre fps med 6990+6970 ute, får da 120+ fps.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg ligger på 55-1xxfps med mitt 590 på stock. ikke ofte nede i 55, men det hender når det er skikkelig action.

 

ultra settings med maks AA og AF, 1920x1080.

 

Dette er på Metro eller? Caspian Border er vel nede nå, men det var visst noe mer krevende.

 

Med stock i7 2600k og GTX570 SLI har jeg enda ikke sett fps under 60 på ultra i 1920x1080, men nå har jeg heller ikke spilt allverden. Virker faktisk som om dette spillet nyttegjør seg noe av hyperthreading også? :ohmy:

 

metro ja... har vært nede på 55, ligger mye rundt 70. her er settings:

 

På begynnelsen av metro, altså ute ligger jeg på ganske stabilt 90-100 fps med samme settings som deg men med 2x580.. Kan det være at 6 kjerner hjelper litt? BF3 bruker jo 8 tråder hos meg :ohmy:

 

 

Får litt bedre fps med 6990+6970 ute, får da 120+ fps.

 

 

 

Hos meg så får jeg bare brukt 6 av 8 tråder. Totale prosessorforbruker er dog ikke høyere enn 50 % i snitt. Det skal dog sies at det foreløpig bare er en enkelt GTX 480 i maskinen som sikkert sliter litt med å holde tritt.

 

 

Lenke til kommentar

jeg ligger på 55-1xxfps med mitt 590 på stock. ikke ofte nede i 55, men det hender når det er skikkelig action.

 

ultra settings med maks AA og AF, 1920x1080.

 

Dette er på Metro eller? Caspian Border er vel nede nå, men det var visst noe mer krevende.

 

Med stock i7 2600k og GTX570 SLI har jeg enda ikke sett fps under 60 på ultra i 1920x1080, men nå har jeg heller ikke spilt allverden. Virker faktisk som om dette spillet nyttegjør seg noe av hyperthreading også? :ohmy:

 

metro ja... har vært nede på 55, ligger mye rundt 70. her er settings:

 

På begynnelsen av metro, altså ute ligger jeg på ganske stabilt 90-100 fps med samme settings som deg men med 2x580.. Kan det være at 6 kjerner hjelper litt? BF3 bruker jo 8 tråder hos meg :ohmy:

 

 

Får litt bedre fps med 6990+6970 ute, får da 120+ fps.

 

 

 

Hos meg så får jeg bare brukt 6 av 8 tråder. Totale prosessorforbruker er dog ikke høyere enn 50 % i snitt. Det skal dog sies at det foreløpig bare er en enkelt GTX 480 i maskinen som sikkert sliter litt med å holde tritt.

 

bruker 8 tråder ser det ut som... dog ikke alltid like mye av alle.

post-88790-0-24988000-1317811927_thumb.png

Lenke til kommentar

bruker 8 tråder ser det ut som... dog ikke alltid like mye av alle.

Det var ikke like tydelig hos deg som hos meg, men du kan se det der også. Hvis du ser på de trådene dine, lengst til høyre (på bildet)

 

Det du ser er at prosessforbruket faller kraftig, mens det tar seg tilsvarende like høyt opp på den andre tråden. (tråd 7 og 8 veksler på ditt bilde nesten perfekt her) (legger du grafene sammen, så får du ETT konsistent prosessbruk)

 

 

Slik var det i nesten alle tilfeller, og vil vel påstå at det bare bruker ca 6 tråder konstant. De to siste vil bare bruke litt om hverandre. (det kommer sikkert litt ann på belastningen i bakgrunnen osv.. om hvordan prosessene blir prioritert til hver enkelt tråd) De switcher jo litt frem og tilbake mellom bakgrunnsprogrammer/prosessoer og spillet, slik at ikke en enkel tråd er låst til en viss prosess.

 

Midt poeng er da at 6 tråder konsekvent jobber med spillet (hvem det er som tar jobben varierer, og er til ethvert tidspunkt helt tilfeldig), mens jeg tror de to siste vksler, samt fungerer opp mot andre bakgrunsprosesser. :thumbup:

 

Det er dog litt skuffende at den bare bruker ca 50 % i snitt av hver av de 6 til enhver tid aktive trådene.(noe som kanskje betyr at hyperthreadingen eeegentlig ikke trår så veldig inn?).

 

Konklusjon: Jeg tror bare 3 av 4 kjerner blir tatt i bruk, mens hyperthreadingen ikke vil gjøre noe stort bidrag.

 

 

Dette er hva jeg da klarer å analysere av grafene, og koker ikke ned til noe fakta.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

bruker 8 tråder ser det ut som... dog ikke alltid like mye av alle.

Det var ikke like tydelig hos deg som hos meg, men du kan se det der også. Hvis du ser på de trådene dine, lengst til høyre (på bildet)

 

Det du ser er at prosessforbruket faller kraftig, mens det tar seg tilsvarende like høyt opp på den andre tråden. (tråd 7 og 8 veksler på ditt bilde nesten perfekt her) (legger du grafene sammen, så får du ETT konsistent prosessbruk)

 

 

Slik var det i nesten alle tilfeller, og vil vel påstå at det bare bruker ca 6 tråder konstant. De to siste vil bare bruke litt om hverandre. (det kommer sikkert litt ann på belastningen i bakgrunnen osv.. om hvordan prosessene blir prioritert til hver enkelt tråd) De switcher jo litt frem og tilbake mellom bakgrunnsprogrammer/prosessoer og spillet, slik at ikke en enkel tråd er låst til en viss prosess.

 

Midt poeng er da at 6 tråder konsekvent jobber med spillet (hvem det er som tar jobben varierer, og er til ethvert tidspunkt helt tilfeldig), mens jeg tror de to siste vksler, samt fungerer opp mot andre bakgrunsprosesser. :thumbup:

 

Det er dog litt skuffende at den bare bruker ca 50 % i snitt av hver av de 6 til enhver tid aktive trådene.(noe som kanskje betyr at hyperthreadingen eeegentlig ikke trår så veldig inn?).

 

Konklusjon: Jeg tror bare 3 av 4 kjerner blir tatt i bruk, mens hyperthreadingen ikke vil gjøre noe stort bidrag.

 

 

Dette er hva jeg da klarer å analysere av grafene, og koker ikke ned til noe fakta.

 

jejejeje :)

Lenke til kommentar

Noen som har tips til overklokking av GTX580 DirectCU II?

Er nå på 820Mhz Core med stock volt

Kjør et grafisk tungt spill i en fem-ti minutter. Om det kræsjer øker du spenning, om det er stabilt går du opp.

 

Testet mitt kort på 840Mhz Core i BF3 Beta i dag, det funket ihvertfall :) Er det bare å fortsette oppover til det sier stopp, for og så gå over til minnet?

Japp. Core først, så minne.

Lenke til kommentar

Hva er det som foresaker artifacting når du overklokker?

Volt?Core?

 

Jeg kjører forresten Crysis Warhead for og sjekke. Da hender at det hopper ut av spillet også prøver og gå igjen igjen, men da får jeg ikke bilde :p regner med det er det som betegnes som kræsj? :p

Artifakter kommer av for høy temperatur på minnet oftest. Kræsj betyr for høy core. Vanligvis.

Lenke til kommentar

Siden det også er snakk om AMD ift. BF3 her i tråden så spør jeg.

 

Er det noen som vet hva slags FR man får med 2xHD6950@1536SP i 1920x1080 eller 2560x1440 og 4AA/8AF samt Ultra? Kan alltids klokke kortene noe også og har mulighet til å kjøre et tredje kort med samme spec men må da bytte hovedkort først (X58 begge to). Har ellers en [email protected] for øyeblikket som kan kjøres opp til 4.2 men neppe verdt det.

 

Gidder ikke spille MP demoen/betaen og kjøper ikke spillet om jeg ikke får den fancy grafikken de faktisk har vist frem. Noen som også vet om Rage kan få forholdsvis flott grafikk?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Siden det også er snakk om AMD ift. BF3 her i tråden så spør jeg.

 

Er det noen som vet hva slags FR man får med 2xHD6950@1536SP i 1920x1080 eller 2560x1440 og 4AA/8AF samt Ultra? Kan alltids klokke kortene noe også og har mulighet til å kjøre et tredje kort med samme spec men må da bytte hovedkort først (X58 begge to). Har ellers en [email protected] for øyeblikket som kan kjøres opp til 4.2 men neppe verdt det.

 

Gidder ikke spille MP demoen/betaen og kjøper ikke spillet om jeg ikke får den fancy grafikken de faktisk har vist frem. Noen som også vet om Rage kan få forholdsvis flott grafikk?

 

 

Sweclockers har en betatest der 2x6970 og 2x580 er best på denne betaen, og 2x6950 ligger jo veldig tett på 2x6970 i det eller meste..

Rage sliter veldig med denne upsamplinga av texturer, der den slår inn og ut i hytt og pine, og patetisk lite grafikkinstillinger. Carmack innrømmer consoll som hovedplattform, så da kan rasshølene bare drite og dra imho.... AMD's siste preview2 skal ha løst mesteparten av bugsa, men ingen erfaring med dette selv, se link: http://www.sweclockers.com/nyhet/14583-carmack-skyller-rage-problem-pa-daliga-drivrutiner

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...