Gå til innhold

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg gleder meg til å få hjem mitt nye GTX 570! Blir litt stor upgrade fra 5750 :)

 

EDIT: Forresten, hva er forskjellen på disse to kjølerene? Jeg ser på hjemmesiden hos Zotac at det er to forskjellige kjølere på 570, men jeg finner bare reviews med den typen jeg ikke har bestilt :S

 

Jeg får det kortet som er til venstre

 

Den du har bestillt har Zotac sin egen kjøler, det andre har originalkjøleren til Nvidia.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Ah okay, da bør den vel være bedre? Jeg har lest mange reviews av Zotac's 570, men ingen reviews der de tester Zotac's egen kjøler.

Zotac sin kjøler er rimelig sterotypisk, og har forholdsvis de samme egenskapene som mange andre lignende tredeparts kjølere har.

 

De har bedre kjøleevne og lavere støynivå sett i forhold til temperaturen. Med andre kan du forvente et hakket kjøligere og litt mindre støyende kort.Den negative siden er at kjøleytelsen faller drastisk om du har noe rett under kortet.

 

F. eks lydkort eller andre skjermkort. Den skal minimum ha en slot ledig under seg, og aller helst 2 eller 3 for å fungere optimalt. Originalkjøleren til Nvidia gjør en mye bedre jobb her, og det kan ligge tett inntill andre kort, selv om en slot ledig er å anbefale.

 

Litt oppsumert så er originalkjøleren ment for å fungere greit i alle tilfeller, som f. eks SLI/Tri-SLI der kortene gjerne blir pakket tett sammen. Mens Zotac sin kjøler er best når du har god plass i kabinettet.

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

skal si BF3 drar litt guffe, selv 590 kortet mitt "sliter" på fullt.

 

Litt overklokka 580 sli gir heller ikkje nok guffe synes jeg. Litt bedre med 6990+6970 i trifire, men ikkje bra nok det heller :S

 

 

Må vel teste 3-way sli. Virker som om nvidia gir mere stabil fps dog...

 

 

Lenke til kommentar

skal si BF3 drar litt guffe, selv 590 kortet mitt "sliter" på fullt.

Mest sannsynlig opplever du microstutter, jeg gjør det selv på 2560x1440 med 2x 6950.

Eller så ser du på en veldig treg prosessor.

Det er FPS som ikkje er høy nok. Sånn er det med den saken i bf3 :D Den spiser skjermkort til frokost :thumbup:

 

 

 

 

skal si BF3 drar litt guffe, selv 590 kortet mitt "sliter" på fullt.

Mest sannsynlig opplever du microstutter, jeg gjør det selv på 2560x1440 med 2x 6950.

Eller så ser du på en veldig treg prosessor.

Treig cpu? tipper han kjører sandy @ 4,8

 

 

 

Lenke til kommentar

Bruker firestorm og da er normal: Engine clock = 700mhz

Memory clock = 3696mhz

Shader clock = 1401mhz

Vifte Auto, temp nå = 42 grader

 

Overclock: Engine = 750mhz

Memory = 4300mhz

Shader = 1500mhz

Vifte på 100% nå 32 grader.

 

Denne clocken er ganske stabil under bf3 alt på Ultra

 

når jeg hadde 90 frames kjørte jeg: Engine 850mhz

Memory 4500mhz

Shader 1700mhz

Ca 50-63 grader under bf3 tror jeg har limit på 65 så quiter bf3 etter ca 1-3 timer med gaming ;)

 

EDIT: Ble nesten keen på SLI http://www.amazon.com/GeForce-1536MB-Express-Graphics-ZT-40101-10L/dp/B003DTKU82/ref=sr_1_28?ie=UTF8&m=A1OL2QPKLA93XC&s=generic&qid=1317596198&sr=1-28 Virka ganske billig 1750NOK

Endret av R3pulsive
Lenke til kommentar

Bruker firestorm og da er normal: Engine clock = 700mhz

Memory clock = 3696mhz

Shader clock = 1401mhz

Vifte Auto, temp nå = 42 grader

 

Overclock: Engine = 750mhz

Memory = 4300mhz

Shader = 1500mhz

Vifte på 100% nå 32 grader.

 

Denne clocken er ganske stabil under bf3 alt på Ultra

 

når jeg hadde 90 frames kjørte jeg: Engine 850mhz

Memory 4500mhz

Shader 1700mhz

Ca 50-63 grader under bf3 tror jeg har limit på 65 så quiter bf3 etter ca 1-3 timer med gaming ;)

 

EDIT: Ble nesten keen på SLI http://www.amazon.com/GeForce-1536MB-Express-Graphics-ZT-40101-10L/dp/B003DTKU82/ref=sr_1_28?ie=UTF8&m=A1OL2QPKLA93XC&s=generic&qid=1317596198&sr=1-28 Virka ganske billig 1750NOK

 

mine 480 kjørte i sin tid 900Mhz easy på vann, ek blokker.

 

590 kortet mitt klokker null niks på vann, selv med temps under 50C load.

 

EDIT: husk på at maskinen din drar 950W når du spiller med to av de kortene i SLI på 950Mhz.. haha, husker jeg fikk granatsjokk av hvor mange watt oppsettet dro. Corsair 1000watteren begynte å bråke litt faktisk. 90fps under ALLE omstendigheter i BF3..? tviler...

Endret av **dp**
Lenke til kommentar

Det hørtes jo da som en ekstrem overklokk på minnet. Shit!

 

EDIT: husk på at maskinen din drar 950W når du spiller med to av de kortene i SLI på 950Mhz.. haha, husker jeg fikk granatsjokk av hvor mange watt oppsettet dro. Corsair 1000watteren begynte å bråke litt faktisk. 90fps under ALLE omstendigheter i BF3..? tviler...

 

950W med 4,8 GHz overklokk eller? Hva var spenningen? Og hvor mange disker snakker vi om her?

 

Glad jeg har en 1200W strømforsyning. Vurderte sterkt trippel 480GTX SLI, men blir for dyrt i disse tider.

 

 

Lenke til kommentar

jeg ligger på 55-1xxfps med mitt 590 på stock. ikke ofte nede i 55, men det hender når det er skikkelig action.

 

ultra settings med maks AA og AF, 1920x1080.

 

Dette er på Metro eller? Caspian Border er vel nede nå, men det var visst noe mer krevende.

 

Med stock i7 2600k og GTX570 SLI har jeg enda ikke sett fps under 60 på ultra i 1920x1080, men nå har jeg heller ikke spilt allverden. Virker faktisk som om dette spillet nyttegjør seg noe av hyperthreading også? :ohmy:

Lenke til kommentar

jeg ligger på 55-1xxfps med mitt 590 på stock. ikke ofte nede i 55, men det hender når det er skikkelig action.

 

ultra settings med maks AA og AF, 1920x1080.

 

Dette er på Metro eller? Caspian Border er vel nede nå, men det var visst noe mer krevende.

 

Med stock i7 2600k og GTX570 SLI har jeg enda ikke sett fps under 60 på ultra i 1920x1080, men nå har jeg heller ikke spilt allverden. Virker faktisk som om dette spillet nyttegjør seg noe av hyperthreading også? :ohmy:

 

metro ja... har vært nede på 55, ligger mye rundt 70. her er settings:

post-88790-0-59809700-1317620088_thumb.png

Lenke til kommentar

Det ene kortet er delvis defekt.

Driverne krasjer i hytt og pine og til tider hele PCen.

Er også vanskelig å få sviv på maskinen til tider.

 

Dette er kun med den ene kortet i.

Får vel sende det i retur og håpe jeg får pengene igjen :-)

 

Hadde akuratt samme problem med ett kort jeg kjøpte nylig .. RMA for alle penga..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det ene kortet er delvis defekt.

Driverne krasjer i hytt og pine og til tider hele PCen.

Er også vanskelig å få sviv på maskinen til tider.

 

Dette er kun med den ene kortet i.

Får vel sende det i retur og håpe jeg får pengene igjen :-)

 

Hadde akuratt samme problem med ett kort jeg kjøpte nylig .. RMA for alle penga..

Problemet mitt er at det var et demokort (pga. gtx460 768mb ikke så altfor tilgjengelig på det norske markedet).

Jeg har derfor ikke bruk for noe erstatningskort annet enn GTX 460 768mb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...