Gå til innhold

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PNY GTX 580 Liquid Cooled GPU and CPU

http://www.pureoverclock.com/article1354.html

a helluva deal

Det virker alt for godt til å være sant. No way at en 120mm radiator kjøler 400W med varme så bra, det skjer bare ikke. Uansett hvor stor kjøleribber det er i kortet i tillegg er dette for godt til å være sant, alt for godt til å være sant.

 

Viss du får en god deal så peis på. La pessimister være pesimmister :mrgreen:

Lenke til kommentar

Takk for kjapt svar!

 

Vil det være noe problemer med å bruke i windows 7, altså åpne vinduer og slikt i en av skjermene og kjøre noe annet i den andre?

Du kan ikke bruke skjerm nummer to til annet enn statisk materiale samtidig som du kjører en fullskjermsapplikasjon. Du kan altså ikke se film på en skjerm samtidig som du leser på nettet med den andre, hvis du kjører spill på den ene og klikker på skjerm nr. 2 vil spillet minimere.

 

PNY GTX 580 Liquid Cooled GPU and CPU

http://www.pureoverclock.com/article1354.html

a helluva deal

Det virker alt for godt til å være sant. No way at en 120mm radiator kjøler 400W med varme så bra, det skjer bare ikke. Uansett hvor stor kjøleribber det er i kortet i tillegg er dette for godt til å være sant, alt for godt til å være sant.

 

Viss du får en god deal så peis på. La pessimister være pesimmister :mrgreen:

Jeg er 100% realistisk når jeg sier at en 120mm radiator ikke er i nærheten av nok til å kjøle både CPU og GPU bra. Denne testen lukter juks på lang avstand, blant annet fordi CPU-kjøleren visstnok slår NH-D14 med halvert kjøleoverflate samtidig som den termiske lasten er over dobbelt så stor.

 

Om du tror at dette kan fungere bra er du enten uvitende eller dum, godt mulig begge deler.

Endret av arni90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Du kan ikke bruke skjerm nummer to til annet enn statisk materiale samtidig som du kjører en fullskjermsapplikasjon. Du kan altså ikke se film på en skjerm samtidig som du leser på nettet med den andre,

 

Hmmm... Er det noen forskjell på GTX 560 TI og mitt GTX 580 på det da?

 

For jeg har absolutt ingen problemer med og kjøre fullskjerm film på en skjerm og bruke den andre til og lese å bla i nettleseren sammtidig..

Lenke til kommentar
Du kan ikke bruke skjerm nummer to til annet enn statisk materiale samtidig som du kjører en fullskjermsapplikasjon. Du kan altså ikke se film på en skjerm samtidig som du leser på nettet med den andre,

 

Hmmm... Er det noen forskjell på GTX 560 TI og mitt GTX 580 på det da?

 

For jeg har absolutt ingen problemer med og kjøre fullskjerm film på en skjerm og bruke den andre til og lese å bla i nettleseren sammtidig..

Ingen forskjell, dette var en begrensning i Nvidia-driveren sist jeg prøvde dette. Visste ikke at dette var fikset nå. Uansett er det jo så håpløst mange problemer med de siste driverne Nvidia har gitt ut at det er til å grine av.

 

Jo la pessimistene grine...

/facepalm

Endret av arni90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Du kan ikke bruke skjerm nummer to til annet enn statisk materiale samtidig som du kjører en fullskjermsapplikasjon. Du kan altså ikke se film på en skjerm samtidig som du leser på nettet med den andre,

 

Hmmm... Er det noen forskjell på GTX 560 TI og mitt GTX 580 på det da?

 

For jeg har absolutt ingen problemer med og kjøre fullskjerm film på en skjerm og bruke den andre til og lese å bla i nettleseren sammtidig..

 

Noen andre som kjører 2 skjermer på 560 og kan bekrefte at det funker å kjøre feks video på den ene skjermen og feks browser i den andre?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ny Beta ute

 

This is the first beta release from the Release 285 family of drivers. You can read more about this family of drivers on GeForce.com.

 

This driver package supports GeForce 6, 7, 8, 9, 100, 200, 300, 400, and 500-series desktop GPUs as well as ION desktop GPUs.

 

New in Release 285.27

 

Performance

 

•Increases performance for GeForce 400 and 500-series GPUs in several PC games vs. v280.26 WHQL drivers. The following are some examples of improvements measured on Windows 7. Results will vary depending on your GPU and system configuration:

 

GeForce GTX 580:

◦Up to 5% in Call of Duty: Black Ops

◦Up to 7% in Civilization V with SLI

◦Up to 7% in F1 2010 with SLI

◦Up to 5% in Lost Planet 2 with SLI

◦Up to 5% in Mafia 2 with SLI

◦Up to 13% in Metro 2033 with SLI

◦Up to 8% in STALKER: Call of Pripyat with SLI

◦Up to 5% in StarCraft II

GeForce GTX 560:

◦Up to 4% in Bulletstorm

◦Up to 5% in Battlefield: Bad Company 2 with SLI

◦Up to 6% in Call of Duty: Black Ops

◦Up to 7% in Dragon Age 2 with SLI

◦Up to 7% in F1 2010 with SLI

◦Up to 5% in Just Cause 2 with SLI

◦Up to 5% in Lost Planet 2 with SLI

◦Up to 4% in Mafia 2 with SLI

◦Up to 7% in Metro 2033 with SLI

◦Up to 11% in STALKER: Call of Pripyat with SLI

◦Up to 7% in StarCraft II

NVIDIA PhysX

 

•Updates PhysX System Software to version 9.11.06.21.

HD Audio

 

•Updates HD Audio driver to version 1.2.24.0.

OpenGL

 

•Adds support for OpenGL 4.2 for GeForce 400 series and 500 series GPUs.

NVIDIA 3D Vision

 

•The 3D Vision Controller (USB) driver is included in this driver package. Users are no longer required to install the 3D Vision CD driver or a separate 3D Vision Controller driver. For more information, please view this knowledgebase article.

•Adds support for viewing 3DVisionLive.com and YouTube 3D with NVIDIA SLI PCs. Please view this knowledgebase article for more information on 3D Vision Window Mode.

•Window mode is now the default viewing option for the 3D Vision Photo Viewer.

•Added the following 3D Vision game profiles:

◦Aion

◦Diablo 3

◦Dead Rising 2: Off The Record

◦Defense of the Ancients (DOTA) 2

◦From Dust

◦Harry Potter and the Deathly Hollows Part 2

◦Last Remnant Benchmark

◦Men of War Assault Squad

◦Stock Car

•Update the following 3D Vision game profiles:

◦Dirt 3 – updated rating to Excellent

Other

 

•Supports OpenGL 3.3 for GeForce 8-series and later GPUs.

•Supports single GPU and NVIDIA SLI technology* on DirectX 9 and OpenGL.

•Supports the new GPU-accelerated features in Adobe Creative Suite 5 including Photoshop CS5.

•Supports GPU-acceleration for smoother online HD videos with Adobe Flash.

•Supports GPU overclocking and temperature monitoring by installing NVIDIA System Tools software.

*Note: The following SLI features are only supported on Windows Vista and Windows 7: Quad SLI technology, 3-way SLI technology, Hybrid SLI, and SLI multi-monitor support.

Endret av ThePainx
Lenke til kommentar

Fått en grønn linje på tvers av skjermen på mitt 590 gtx, oversett det er pr mnd for regnet med det forsvant med ny driver, men det gjør det ikke.

 

Googlet men fant bare 1 med samme problem uten noe konkret løsning der, noen som har mer info rundt dette?.

 

Trolig er det defekt så har Halveis en RMA inne, komplett har ikke 590gtx, 6990 tar jeg ikke imot om jeg får det gratis grunnet bråk, så vet ikke helt hva jeg skal gjøre.

 

http://i52.tinypic.com/4vmiio.jpg

 

-bare minn linje går fra toppen til bunnen i høyere hjørnet-

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Om du ser på mitt bildet jeg linket til fra forumet ser du at det er bildet linken fra forumet du linker til, med andre ord fra samme sted. Det er ikke noe konkret løsnings forslag i denne tråden, bare som jeg nevner et forslag at det kan være noe i driver innstillignene men dette har jeg som nevnt testet ut.

 

Men OK, om de får inn i morgen får jeg håpe kortene holder seg litt på lager så jeg evnt får et nytt om dett er feil på kortet, som alt tyder på.

 

Takk for svar

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Om du ser på mitt bildet jeg linket til fra forumet ser du at det er bildet linken fra forumet du linker til, med andre ord fra samme sted. Det er ikke noe konkret løsnings forslag i denne tråden, bare som jeg nevner et forslag at det kan være noe i driver innstillignene men dette har jeg som nevnt testet ut.

 

Men OK, om de får inn i morgen får jeg håpe kortene holder seg litt på lager så jeg evnt får et nytt om dett er feil på kortet, som alt tyder på.

 

Takk for svar

Skal ærlig innrømme at jeg ikke så særlig på bildet i den andre tråden! :tease:

 

Angående å få det på RMA, så ville jeg referert til bildet og den tråden, for å mulig få en fortgang i behandlingen.

Fortell også at du ikke kan bruke PCen så lenge du ikke har skjermkort.

Lenke til kommentar

Nabb spørsmål, men har ikke fult så mye med i det siste. Hva er siste nytt på release for Kepler kortene? Fått meg skjerm med 2560x1440, og GTX570'en min er ikke så veldig glad i den oppløsningen+ spill ^^, Vel det funker fint, men kunne vært bedre. he.

 

OG

 

Når det gjelder GTX590, kjører de to kjernene i "Sli" eller vil de fungere som ett kort?

Altså om et spill har laber støtte for multigpu, vil 590 yte dårlig i det spillet da?

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar

Nabb spørsmål, men har ikke fult så mye med i det siste. Hva er siste nytt på release for Kepler kortene? Fått meg skjerm med 2560x1440, og GTX570'en min er ikke så veldig glad i den oppløsningen+ spill ^^, Vel det funker fint, men kunne vært bedre. he.

 

OG

 

Når det gjelder GTX590, kjører de to kjernene i "Sli" eller vil de fungere som ett kort?

Altså om et spill har laber støtte for multigpu, vil 590 yte dårlig i det spillet da?

Kepler? Mars mener jeg å huske.

 

GTX 590 er intern SLI med dårligere ytelse per GPU enn GTX 570.

Lenke til kommentar

noen som vet hva slags vannkjøling som passer på ASUS gtx 580 direct CUII, har de desverre i SLI så blir litt varmt de første kortet etter min mening :p

Stock kjøler er mye bedre for SLI løsninger på 580 korta. Testet selv 4 stk gtx 580 kort av typen gigabyte SOC med 3 vifter på. Det eneste kortet som var bra temperatur på var selvfølgelig det siste kortet i rekken. Kortet MÅ ha tilgang til mye luft for å kjøle bra, I tilegg så blåser ikkje kortet varmen ut av kabinettet.

 

Stock kjøler er dermed den aller beste løsningen for SLI, Faktisk overlegent best. Korta blir heller ikkje for varme med stock kjøleren selv om de er helt intilhverandre.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...