Gå til innhold

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hater og være verdens dårligste person til og velge. :thumbdown: Håper det forsatt er tilbud på 570 imorgen da! :D

Er du dårlig på å velge mellom å / og også? :innocent:

 

Tilbud pleier vanligvis å gjelde en uke av gangen, så du har muligheten i morgen også.

SLI er forresten noe herk, så jeg hadde heller kjøpt et kraftig kort og minimert sjansen for å trenge SLI enn å kjøpe to tregere kort i SLI.

 

SLI gir kanskje god fps, men opplevelsen er oftere at å sitte foran en PC med kols.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Hvorfor kan jeg ikke øke eller senke voltage på mitt EVGA 570 HD ? Bruker MSI Afterburner til å klokke med, men jeg kan kun tune'e core clock, shader clock og memory clock. Voltage-feltet er grått...

 

Jeg har haket av for voltagetuning i settings og restartet, men jeg får fortsatt ikke tilgang :(

 

Har forresten fått core til 840Mhz, og minnet til 1950 så langt. Bør jeg fortsatt ha på "link" så shaderclock justerer seg automatisk til coreclock, eller er det best om jeg klokker de hver for seg?

Endret av Reap
Lenke til kommentar

Jeg hater og være verdens dårligste person til og velge. :thumbdown: Håper det forsatt er tilbud på 570 imorgen da! :D

Er du dårlig på å velge mellom å / og også? :innocent:

 

Tilbud pleier vanligvis å gjelde en uke av gangen, så du har muligheten i morgen også.

SLI er forresten noe herk, så jeg hadde heller kjøpt et kraftig kort og minimert sjansen for å trenge SLI enn å kjøpe to tregere kort i SLI.

 

SLI gir kanskje god fps, men opplevelsen er oftere at å sitte foran en PC med kols.

 

Har skjønt at du ikkje er noe fan av cfx/sli, men langt fra alle har problemer med det. Dette gjelder også stuttering. Men noen ganger er det litt bugs, men langt fra så irriterende som at selve fps er i dass

Lenke til kommentar

Har skjønt at du ikkje er noe fan av cfx/sli, men langt fra alle har problemer med det. Dette gjelder også stuttering. Men noen ganger er det litt bugs, men langt fra så irriterende som at selve fps er i dass

Jeg gjør dette mest for å forhindre at folk faller i fella og kjøper to midrange-kort som 560 Ti for å kjøre i SLI når de kunne lett gått for et enkelt 570 eller 580 som hadde gitt nok ytelse uten noen problemer.

SLI er flott for å oppnå høy framerate, men det er mye mer praktisk å ha et kraftig kort enn to svakere kort.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg hater og være verdens dårligste person til og velge. :thumbdown: Håper det forsatt er tilbud på 570 imorgen da! :D

Er du dårlig på å velge mellom å / og også? :innocent:

 

Tilbud pleier vanligvis å gjelde en uke av gangen, så du har muligheten i morgen også.

SLI er forresten noe herk, så jeg hadde heller kjøpt et kraftig kort og minimert sjansen for å trenge SLI enn å kjøpe to tregere kort i SLI.

 

SLI gir kanskje god fps, men opplevelsen er oftere at å sitte foran en PC med kols.

 

Har skjønt at du ikkje er noe fan av cfx/sli, men langt fra alle har problemer med det. Dette gjelder også stuttering. Men noen ganger er det litt bugs, men langt fra så irriterende som at selve fps er i dass

 

+1 Nizzen.

 

Jeg har vekslet mye mellom SLI, singelcore og Crossfire siden 6800-serien, og tror du dømmer det veldig mye på EN dårlig erfaring. For SLI/CF er ikke perfekt, men det har blitt såpass bra, og kan til tider være såpass økonomisk korrekt at det blir regelmessig idioti å velge noe annet om man har muligheten. For dette er fra langt nær første posten der du sprer ditt hat mot SLI arni90, og overdriver såpass at selv en erfaren bruker ville blitt skremt i den retningen at dette ikke kan være noe annet enn herk som må skys som pesten. Dette er selvsagt ikke sant.

 

 

Joda, det oppstår kanskje små bugs, spesielt på tidlig utgitte spill, og kanskje litt stuttering. Men så lenge du får en kraftig økning i ytelse, så er det på alle måter verdt det. Hadde det vært et så stort problem som du beskriver arni90, så hadde ikke dette vært en 'funksjon' som eksiterte i entusiastsjiktet. (det er her de mest kravstore brukerene ligger, og for de fleste entusiaster så er dette alfa omega)

 

Uansett hvordan man ser det, så er det virkelig ikke så ille som du fremstiller det.

Endret av Andrull
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Siden det også er snakk om AMD ift. BF3 her i tråden så spør jeg.

 

Er det noen som vet hva slags FR man får med 2xHD6950@1536SP i 1920x1080 eller 2560x1440 og 4AA/8AF samt Ultra? Kan alltids klokke kortene noe også og har mulighet til å kjøre et tredje kort med samme spec men må da bytte hovedkort først (X58 begge to). Har ellers en [email protected] for øyeblikket som kan kjøres opp til 4.2 men neppe verdt det.

 

Gidder ikke spille MP demoen/betaen og kjøper ikke spillet om jeg ikke får den fancy grafikken de faktisk har vist frem. Noen som også vet om Rage kan få forholdsvis flott grafikk?

 

 

Sweclockers har en betatest der 2x6970 og 2x580 er best på denne betaen, og 2x6950 ligger jo veldig tett på 2x6970 i det eller meste..

Rage sliter veldig med denne upsamplinga av texturer, der den slår inn og ut i hytt og pine, og patetisk lite grafikkinstillinger. Carmack innrømmer consoll som hovedplattform, så da kan rasshølene bare drite og dra imho.... AMD's siste preview2 skal ha løst mesteparten av bugsa, men ingen erfaring med dette selv, se link: http://www.sweclockers.com/nyhet/14583-carmack-skyller-rage-problem-pa-daliga-drivrutiner

:thumbup:

 

Når det gjelder Rage så er det mulig gårsdagens patch gir noen bedre muligheter, men jeg avventer kjøp av de fleste titler i høst til jeg ser at de gir det jeg ønsker for highend PC.

Lenke til kommentar

hei! bf3 rundt hjørnet og mitt 5770 hd kort er aaaltfor tregt. så mpx og komplett har tilbud på gtx570 kort.

 

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=640923#extra

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=623947#extra.

 

er 'golden sample' kortet hvert hundringsen? har ikke særlig peiling på overklokking. takk for svar

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=648586

 

er 'golden sample' kortet verdt TO hundringser?

Endret av pjpab
Lenke til kommentar

Hvis du er en ivrig overklokker vil det nok ha noe for seg.

 

With hand picked 3D graphics processor and carefully qualified high-quality memory chips, Gainward's famous Golden Sample products feature "enhance mode" with factory-preset, over-clocked graphics core and memory speeds. Each Golden Sample product is guaranteed to outperform NVIDIA standard reference design with rock-solid stability.
Lenke til kommentar

hei! bf3 rundt hjørnet og mitt 5770 hd kort er aaaltfor tregt. så mpx og komplett har tilbud på gtx570 kort.

 

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=640923#extra

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=623947#extra.

 

er 'golden sample' kortet hvert hundringsen? har ikke særlig peiling på overklokking. takk for svar

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=648586

 

er 'golden sample' kortet verdt TO hundringser?

 

Ikke vis du ikke skal drive med ivrige overclockinger. Du kan sikkert oc det billigste til 800, har sett folk tatt det til 950. så tror ikke at du trenger et Golden sample. Dette er hva jeg tror da :)

Lenke til kommentar

Har ett lite problem, har mixa ett 3gb gtx 580 og ett 1,5 gb, med coolbits kan jeg enable sli, men prøver jeg og skifte tilbake til disabled så krasjer alt :)

med 3gb kortet i slot pci-e slot 1 så får jeg bluescreens ;) med 1,5gb kortet i slot 1 får jeg enablea SLI uten bluescreens, men crash om jeg skifter frem og tilbake.

Måtte bruke Coolbits regedit for og få opp sli option.. ikke helt optimalt.

Noen som har erfaring med dette? burde jeg selge 1,5gb kortet for og unngå mer problemer ?

Endret av Lunalotic
Lenke til kommentar

Har ett lite problem, har mixa ett 3gb gtx 580 og ett 1,5 gb, med coolbits kan jeg enable sli, men prøver jeg og skifte tilbake til disabled så krasjer alt :)

med 3gb kortet i slot pci-e slot 1 så får jeg bluescreens ;) med 1,5gb kortet i slot 1 får jeg enablea SLI uten bluescreens, men crash om jeg skifter frem og tilbake.

Måtte bruke Coolbits regedit for og få opp sli option.. ikke helt optimalt.

Noen som har erfaring med dette? burde jeg selge 1,5gb kortet for og unngå mer problemer ?

Hvorfor har du kastet bort penger på et 3GB-kort når du har et 1.5GB-kort (eller omvendt)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...