Gå til innhold

Har noen kjøpt iMac i det siste?


Anbefalte innlegg

Er på nippet til å kjøpe meg en 27" i7 iMac, men leser *mye* feil med skjermen, at den skrur seg av og på og har gulskjær i seg på tross av et firmware-oppdateringer.

 

Er det noen som har kjøpt i det siste og har opplevd noe problemer, evt. har link til et sted hvor det er bekreftet fikset?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ble kjøpt inn et par skjermer til en bedrift jeg jobber for , kan bekrefte at ingen av skjermene hadde noe problem.

En av skjermene måtte byttes dog pga andre problemer , sannsynligvis en intern feil på en av komponentene da den døde brått etter en times bruk (kan forsåvidt være transport også).

 

Men om du trenger en iMac på 27" er nå et annet spørsmål. Hva skal du bruke den til? Forhåpentligvis ikke spilling.

 

Edit : Skjermene var i bruk den 24.03 faktisk ser jeg nå i loggen ;)

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Tenkte muligens bruke den på WoW, Dirt og kanskje litt Modern Warfare 2, men i all hovedsak blir det nok en surfemaskin jeg skal se serier og filmer på, samt musikk.

 

Er høytalerene greie? Er ikke så voldsom kresen av meg, men vil ikke ha dunderdiskant og bass som skurrer heller.

Lenke til kommentar

Alle skjermproblemene er nok ikke fikset. Er vel først og fremst gulskjær som er problemet. Hvor stor andel av disse skjermene som faktisk har feil er vanskelig å si, men skal man dømme ut fra hvor mange misfornøyde kunder det er rundt på diverse forum ser det mørkt ut. På den andre siden er det selvsagt de med feil som roper høyest. Tror det er viktig å huske at ingen skjermer av denne typen er perfekte uansett. Grunnet alt oppstyret rundt nettopp denne skjermen ser folk svært nøye etter feil når de mottar sine. Da finner de det gjerne også... Folk driver jo og tar bilder av skjermene sine med kamera, for så å behandle de i photoshop for å framheve eventuelle feil... Blir litt hysteri...Tipper de fleste misfornøyde kundene hadde vært lykkelig fornøyde med sine skjermer dersom de aldri hadde hørt om disse problemene i utgangspunktet. Er selvsagt de som virkelig har store problemer også...

 

Kjøpte selv en 27" iMac fra Apple for nesten en måned siden. Klarer ikke finne noe gulskjær. Har sett litt etter det også, men har ikke brukt kamera, photoshop etc.

 

Super maskin!

 

Edit: Ble litt satt ut når jeg testet høytalerne. Var overraskende god lyd... Bruker de ikke selv, men måtte jo teste.

Endret av qweac
Lenke til kommentar

Super maskin!

 

Edit: Ble litt satt ut når jeg testet høytalerne. Var overraskende god lyd... Bruker de ikke selv, men måtte jo teste.

 

Har aldri vært en tillhenger av iMac / Apple , men jeg er enig med deg om denne, super maskin rent designmessig og har god lyd også som du påpeker.

 

Men til spilling som trådstarter ønsker den blir den nok litt i svakeste laget pga skjermstørrelsen og skjermkortet, selvsagt det lar seg spille på lavere oppløsning, men det er ikke alltid at det ser så pent ut. Så da blir litt spørsmålet om trådstarter vil bry seg om dette eller ei.

 

Tror nok at han har allerede valgt ut iMac 27 selv med disse begrensningene om jeg tolker ham rett :p

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

På den andre siden er det selvsagt de med feil som roper høyest.

Litt OT: Dell hadde samme problemet for 5 år siden da jeg kjøpte min XPS. Skjermene fikk mye kritikk for ujevnt baklys, og folk postet på ulike forum for å vise hvor ille det var, med oppskrifter på hvilke farger man skulle bruke for å se det tydeligst. (Hele skjermen i knall grønt var en favoritt om jeg husker rett.) Jeg opplevde det aldri som problematisk på min - i faktisk bruk.

 

En god regel er, merker du det ikke selv før du leser om det så er det antagelig ikke så ille. Nå påstår Apple at feilen er rettet, og har sluppet firmware-oppgraderinger for eksisterende brukere.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Tenkte muligens bruke den på WoW, Dirt og kanskje litt Modern Warfare 2, men i all hovedsak blir det nok en surfemaskin jeg skal se serier og filmer på, samt musikk.

 

Er høytalerene greie? Er ikke så voldsom kresen av meg, men vil ikke ha dunderdiskant og bass som skurrer heller.

 

Ville nå si at en ny I5/I7 er en ganske så heftig maskin "surfemaskin" hang jeg meg litt opp i hehe... kan gjøre mye tyngre ting enn som så... Tror du trygt kan skaffe en sånn..meg selv sitter på en gammel 2008 2.8 quad mac pro skryte litt er lov det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...