Gå til innhold

Boikott Peppes Pizza!


Anbefalte innlegg

Selvfølig er det både bedre og billigere å bruke ferske deiger. De fleste gjør dette. Jeg gidder bare ikke følge opp diskusjonen, fordi det er så latterlig dumt spørsmål, og kommer fra folk her som ikke har peiling på mat.

 

Hvis du kan eliminere en hel fryser fra oppskriften, samt da ett helt steg i prosessen, så er det selvsagt best.

 

Billigere? Det er en grunn til at peppes ikke gjør det.

han har da rett, det er bedre å billigere å lage deigen selv med tanke på råvarekostnader.

men der stopper det, folk skal lage den deigen, den skal kjevles ut, eller en maskin til 30K skal kjevle den ut, men du trenger fortsatt en mann som kan mate maskinen gjentatte ganger, så summa summasumarum så er resultatet 100% likt hver gang hvis dem kjøper dem ferdig og de trenger ikke maskin og en person som skal ta seg av bunnen ... jeg vet hva jeg ville valgt hvis jeg hadde drevet en franchise bedrift med " udugelige" ungdommer som er ansatte

Endret av toazty
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes Peppes er god, men den er latterlig dyr og det finnes bedre til mye billigere priser.

Der jeg bor er det en Peppes og en Kebab/Pizza sjappe, på Peppes koster en normal pizza rundt 200-250 kroner, på den andre koster den 90,-.

På kebab sjappa kan du se på at de lager deigen fra scratch og de er utrolig gode, og på Peppes.. Ja dere vet.

Det jeg har opplevd hos lignende kjeder er latterlig kvalitet på produktene, spesielt kjøttet. Har bestillt noen pizzaer med biff fra slike kebab/pizzasjapper og det smaker ikke biffkjøtt i det heletatt, og har en helt annen konsistens.

Lenke til kommentar

han har da rett, det er bedre å billigere å lage deigen selv med tanke på råvarekostnader.

men der stopper det, folk skal lage den deigen, den skal kjevles ut, eller en maskin til 30K skal kjevle den ut, men du trenger fortsatt en mann som kan mate maskinen gjentatte ganger, så summa summasumarum så er resultatet 100% likt hver gang hvis dem kjøper dem ferdig og de trenger ikke maskin og en person som skal ta seg av bunnen ... jeg vet hva jeg ville valgt hvis jeg hadde drevet en franchise bedrift med " udugelige" ungdommer som er ansatte

 

Selv om du kanskje var udugelig i din ungdom, betyr ikke det at folk er som deg. På min avdeling kan folk virkelig jobben sin, selv om de fleste har det som en deltidsjobb ved siden av studiene. Så denne type båssetting kan du spare meg for.

Lenke til kommentar

han har da rett, det er bedre å billigere å lage deigen selv med tanke på råvarekostnader.

men der stopper det, folk skal lage den deigen, den skal kjevles ut, eller en maskin til 30K skal kjevle den ut, men du trenger fortsatt en mann som kan mate maskinen gjentatte ganger, så summa summasumarum så er resultatet 100% likt hver gang hvis dem kjøper dem ferdig og de trenger ikke maskin og en person som skal ta seg av bunnen ... jeg vet hva jeg ville valgt hvis jeg hadde drevet en franchise bedrift med " udugelige" ungdommer som er ansatte

 

Selv om du kanskje var udugelig i din ungdom, betyr ikke det at folk er som deg. På min avdeling kan folk virkelig jobben sin, selv om de fleste har det som en deltidsjobb ved siden av studiene. Så denne type båssetting kan du spare meg for.

 

rolig nå frøken... jeg skrev , gåseøyne----> "udugelig" <--- gåseøyne.. , dette fordi det er INGEN ungdom på slike sjapper som har noe kokke fagbrev og de kan svært lite, de må læres opp skikkelig og det koster penger - enda mer penger, så jeg skjønner godt hvorfor slike sjapper bruker mest mulig ferdig ting, det skal være idiotsikkert.

Endret av toazty
Lenke til kommentar

rolig nå frøken... jeg skrev , gåseøyne----> "udugelig" <--- gåseøyne.. , dette fordi det er INGEN ungdom på slike sjapper som har noe kokke fagbrev og de kan svært lite, de må læres opp skikkelig og det koster penger - enda mer penger, så jeg skjønner godt hvorfor slike sjapper bruker mest mulig ferdig ting, det skal være idiotsikkert.

 

Selvsagt. Det er noe alle vet. Men det er stor forskjell på ufaglært og ubrukelig.

Lenke til kommentar

Er enig i én ting; pizzaen er rett og slett for dyr. ALTFOR dyr. Det er latterlig å betale 330,- for å få en stor pizza kjørt hjem.

 

Leste noe sted, tror det var Dollys, at de visstnok hadde utgifter på ca. 110-120,- per pizza dersom man tok lønninger og alle utgifter inkludert. Er dette fritt fra hukommelsen eller ligger det noe i det? Noen med noe prisanslag på hva det koster Peppes å lage én pizza?

 

Jeg synes det er det økonomiske som er interessant i denne diskusjonen, da pizzaen (for meg iaf) smaker fortreffelig. Men ikke 330-kroners-fortreffelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er enig i én ting; pizzaen er rett og slett for dyr. ALTFOR dyr. Det er latterlig å betale 330,- for å få en stor pizza kjørt hjem.

 

Leste noe sted, tror det var Dollys, at de visstnok hadde utgifter på ca. 110-120,- per pizza dersom man tok lønninger og alle utgifter inkludert. Er dette fritt fra hukommelsen eller ligger det noe i det? Noen med noe prisanslag på hva det koster Peppes å lage én pizza?

 

Jeg synes det er det økonomiske som er interessant i denne diskusjonen, da pizzaen (for meg iaf) smaker fortreffelig. Men ikke 330-kroners-fortreffelig.

Å få ting levert på døra er sjølvsagt ikkje billig. Ikkje at eg ser poenget med å dra fraktpris med i diskusjonen.

Lenke til kommentar

Den dyreste store pizzaen på peppes.no koster kr. 254. Den billigste koster 164. Gjennomsnittet er ca. 220 kroner.

 

Edit: Jeg kan godt gå andre veien og si at jeg synes det er kjempebillig hos Peppes, det koster tross alt kun 164 kroner for en stor pizza!

Endret av Zeke
Lenke til kommentar

Er enig i én ting; pizzaen er rett og slett for dyr. ALTFOR dyr. Det er latterlig å betale 330,- for å få en stor pizza kjørt hjem.

 

Leste noe sted, tror det var Dollys, at de visstnok hadde utgifter på ca. 110-120,- per pizza dersom man tok lønninger og alle utgifter inkludert. Er dette fritt fra hukommelsen eller ligger det noe i det? Noen med noe prisanslag på hva det koster Peppes å lage én pizza?

 

Jeg synes det er det økonomiske som er interessant i denne diskusjonen, da pizzaen (for meg iaf) smaker fortreffelig. Men ikke 330-kroners-fortreffelig.

Fint du tar dette opp igjen. Folk har tydeligvis ingen problemer med det her.

Men det du betaler masse ekstra for er spesialdesignede pappkartonger, utgifter for svært dyr markedsføring i TV, plakater osv, egne designede budbiler, dyrt interiør i restaurantene, uniformer og mer.

 

De har en svært kostbar image du betaler for hver gang du vil ha deg pizza.

 

Og rent faglig sett tror jeg ikke utgiftene per pizza er over hundrelappen. Tenker mer i 70-80 kroners klassen, når det gjelder ingredientsene altså. Hvis ikke enda mindre, da de muligens har svært gode avtaler for mel, ost osv.

 

Selv kunne jeg nok laget bortimot en åtte til ti italienske pizzaer for 330 kroner. Helt ferskt. Kun med et kompromiss i kvaliteten på ost.

Endret av Ramius
Lenke til kommentar

Men det du betaler masse ekstra for er spesialdesignede pappkartonger, utgifter for svært dyr markedsføring i TV, plakater osv, egne designede budbiler, dyrt interiør i restaurantene, uniformer og mer.

Spesialdesignede pappkartonger gjelder tilnærmet alle pizzasjapper, og prisen er ikke særlig høy.Ikke ulikt både store og små konkurrenter.

 

Egne designede budbiler er å ta hardt i. Det er ikke annet enn helt standard rødlakkerte biler med litt påklistret dekor. Ikke ulikt både store og små konkurrenter.

 

Har du kilder på at Peppes bruker betydelig mer penger på interiøret i resturantene sine? Og hvis de gjør det, hva så? Jeg får en veldig god følelse av kos når jeg spiser på Peppes, som gjør at jeg vil tilbake dit.

 

Uniformer gjelder nesten hver eneste bedrift i landet som driver med kundebehandling, og er ikke unikt for Peppes. Eller påstår du at Peppes sine uniformer er dyrere enn andres?

 

Angående markedsføring, så er heller ikke dette unikt for Peppes. Ja, de bruker nok mer penger på markedsføring enn andre pizzeriaer, men de er også den største, eller den nest største pizzeriaen i Norge. Det er mulig at prosentandelen som går til markedsføring er sammenlignbar med mindre sjapper. Og hvis den ikke er det, hva så? Jeg skjønner ikke hvorfor det at Peppes driver med massiv markedsføring skal starte en hatkampanje mot dem.

 

Alt i alt har jeg hørt svært får argumenter som jeg mener holder vann for å starte en boikott mot Peppes. Dessuten, de argumentene som har noe for seg, gjelder også for Peppes sine konkurrenter.

Lenke til kommentar

Men det du betaler masse ekstra for er spesialdesignede pappkartonger, utgifter for svært dyr markedsføring i TV, plakater osv, egne designede budbiler, dyrt interiør i restaurantene, uniformer og mer.

Spesialdesignede pappkartonger gjelder tilnærmet alle pizzasjapper, og prisen er ikke særlig høy.Ikke ulikt både store og små konkurrenter.

 

Egne designede budbiler er å ta hardt i. Det er ikke annet enn helt standard rødlakkerte biler med litt påklistret dekor. Ikke ulikt både store og små konkurrenter.

 

Har du kilder på at Peppes bruker betydelig mer penger på interiøret i resturantene sine? Og hvis de gjør det, hva så? Jeg får en veldig god følelse av kos når jeg spiser på Peppes, som gjør at jeg vil tilbake dit.

 

Uniformer gjelder nesten hver eneste bedrift i landet som driver med kundebehandling, og er ikke unikt for Peppes. Eller påstår du at Peppes sine uniformer er dyrere enn andres?

 

Angående markedsføring, så er heller ikke dette unikt for Peppes. Ja, de bruker nok mer penger på markedsføring enn andre pizzeriaer, men de er også den største, eller den nest største pizzeriaen i Norge. Det er mulig at prosentandelen som går til markedsføring er sammenlignbar med mindre sjapper. Og hvis den ikke er det, hva så? Jeg skjønner ikke hvorfor det at Peppes driver med massiv markedsføring skal starte en hatkampanje mot dem.

 

Alt i alt har jeg hørt svært får argumenter som jeg mener holder vann for å starte en boikott mot Peppes. Dessuten, de argumentene som har noe for seg, gjelder også for Peppes sine konkurrenter.

De fleste pizzasjapper bruker standardiserte pizzakartonger som nå produseres i Kina. Før var det Tybring Gjedde som lagde dem.

 

Det er ingen hatkampanje på grunn av markedsføringen. Det er bare en enkel forklaring på hvorfor pizzaen er dyr. Selve maten er ikke verdt 300 kroner, men det er alt det rundt som koster penger. Så igjen betyr det at den høye prisen ikke reflekterer kvaliteten til produktet.

Lenke til kommentar

Men det du betaler masse ekstra for er spesialdesignede pappkartonger, utgifter for svært dyr markedsføring i TV, plakater osv, egne designede budbiler, dyrt interiør i restaurantene, uniformer og mer.

 

De har en svært kostbar image du betaler for hver gang du vil ha deg pizza.

Zeke sa alt jeg ville si om akkurat dette, og litt til.

Og rent faglig sett tror jeg ikke utgiftene per pizza er over hundrelappen. Tenker mer i 70-80 kroners klassen, når det gjelder ingredientsene altså. Hvis ikke enda mindre, da de muligens har svært gode avtaler for mel, ost osv.

Så må du tenke på lønn, arbeidsgiveravgift, husleie som må betales, strømregninger, kommunale avgifter, moms, kursing av ansatte, utstyr til å lage pizza'en, kontorrekvisita, datamaskiner og datasystem, vaskehjelper, forsikring, alarmsystemer, veiavgift for alle bilene, bensin, bankavgifter og alle andre utgifter. I tillegg til at man strengt tatt skal tjene litt på det også, ellers hadde ingen giddet å eie/drive sjappa.

Lenke til kommentar

At du betaler for noko alle resturanter har er jo ganske innlysande. Eg ser ikkje kvifor ein skal dra inn alle utgiftene til Peppes i denne diskusjonen.

 

Prisen for ein pizza er vel på likt nivå med dei andre store kjedene i landet. Einaste eg ser det fornuftige i å protestere på er kvaliteten på maten. Når dei fleste derimot synest maten på Peppes er god så er det ikkje så mange argumenter igjen. Det at me kan lage ti italienske pizzaer (som er billigare enn 250-kroners american style pizza) gjeld alle andre kjeder og, samt dei fleste resturanter i samme størrelse.

 

Eg er enig i at resturantmat ofte er dyrare enn kvaliteten skulle tilsei, noko TV3-serien 'Hellstrøm rydder opp' bekrefter, men sånn er det her i verden. Lag mat heime så slepp du problemet. Så lenge dei sel godt og folk er nøgd så vil dei overleve. Ein Facebook-aksjon med 60 medlemmer som i utgangspunktet sikkert ikkje kjøpte på Peppes hjelper nok lite.

Det er ingen hatkampanje på grunn av markedsføringen. Det er bare en enkel forklaring på hvorfor pizzaen er dyr. Selve maten er ikke verdt 300 kroner, men det er alt det rundt som koster penger. Så igjen betyr det at den høye prisen ikke reflekterer kvaliteten til produktet.

Som sagt, påstår du at dette kun gjeld Peppes? Det er dyrt å halde eit lokale i sentrum på ein by og drive resturant med alle utgifter det måtte medføre. Kjøp på Pizzabakeren og liknande eller lag mat sjølv.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...