Gå til innhold

Boikott Peppes Pizza!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så det at Peppes selger frossenbunner er løgn fordi frossenbunnen til Peppes er luftig og tykk og ikke ligner på bunnen til en typisk frossenpizza? Eller altså ... bunnene til Peppes fryses ikke, selv om de fryses, fordi de ikke ligner en del andre bunner som fryses? Logikken her er jo helt prima.

 

Ang. de hermetiske grønnsakene så var det egentlig litt skuffende at det ikke går an å oppgradere til friske grønnsaker, men men :)

 

Ellers synes jeg forsåvidt at både Peppes og Dolly er greit nok, man blir mett og god, men prisen er noe høy i forhold til hva man får.

Har en følelse av at du utmerket godt skjønner det jeg mener, men bare vil kverulere.

 

La meg forklare. Peppes har et eget bakeri som holder til på Rud (hvor jeg selv har vært), her bakes Norges beste pizzabunner hvor det er skyhøye krav til deigen. Når deigen er ordentlig eltet ut i maskineriet er den så elastisk at du aldri lager hull i den hvis du skulle snurre den. Dette er mange klasser bedre enn hva du får på din lokale kebabsjappe, det er jo latterlig å sammenligne en gang. Hver enkelt bunn som er kjevlet ut blir rundet ut til en mal som gjør at bunnene blir så like og runde det går an. Når de er ferdige blir de hurtigfrosset på -35 og lagret på frys (under -18) helt fram til bunnen tas fram og legges i en oljesmurt panne og står i et heveskap i perfekte temperatur og fuktighetsforhold hvor bunnen heves. Peppes har markedets klart beste bunner, det er derfor Peppes har gjort det så bra og garantert vil gjøre det utrolig bra. Det er ikke tilfeldig at Peppes Pizza er klar markedsleder i restaurant-bransjen.

Når du sier at Peppes ikke bruker frossenbunner, for så å si at bunnene fryses etter baking, vel ... da vil jeg ikke si at det er kverulering å påpeke at det er noe galt fatt med argumentasjonen din. Du kan selvsagt si at fryseteknikken til Peppes gjør at frossenbunnene holder en veldig høy kvalitet (det er jo det du egentlig mener), men det blir noe helt annet enn å benekte at de er frossenbunner.

 

Selv synes jeg forsåvidt at bunnene til Peppes som regel er gode, men bortimot alltid for salte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

LOOOOOOOOOOOOOOL

Dette er det største tullpreiket Peppes har kokt sammen.

De serverer ikke Italiensk fordi de vil ha noe ekslusivt til restaurantene sine.

 

Tror du seriøst at "kvaliteten synker" hvis pizzaen er laget på en annen måte, ved levering? Hvorfor klarer alle andre leverandører å kjøre fram italiensk da?

 

Jeg har mer pizzakunnskaper enn de fleste her, så ikke en gang prøv deg på å kritisere kompetansen min. Du er hjernevasket av dårlig PR. Du tror vel MacDonalds lager de beste hamburgerne også? Siden selskapet har vekst og "alle vil ha det"? Slike argumenter har ingenting med kvalitetsmat å gjøre, og er gjentatt for mange ganger allerede her i tråden.

Kvaliteten synker, det er det ingen tvil om. Italiensk pizza skal ikke oppbevares i eske... Andre gjør det, Peppes gjør det ikke. Det er også noen vanlige pan-pizza som ikke leveres som kjøring og takeout av akkurat samme grunn, det gjelder for øvrig også noen andre retter som ikke er pizza. Å levere en svett italiensk italiensk pizza i eske stemmer ikke med hva Peppes vil framstå som.

 

Takk, McDonalds faktisk. Du har virkelig ingenting å gjøre i en diskusjon om restaurantbransjen...

 

Her er jeg faktisk enig med sntm! Ramius, har du noen gang bestilt eller tatt med deg en italiensk pizza hjem i en eske? Jeg skal love deg at den ikke holder samme kvalitet etter et par minutter. Jeg er ikke ute og spiser pizza så ofte som før, men de gangene jeg gjør det pleier jeg å spise der, ikke ta med. De sjeldne gangene jeg har tatt med en italiensk pizza hjem, så har pizzabunnen blitt ganske, hm, bløt?

 

Nei, italiensk pizza er best rett fra ovnen, og at du spiser den på det utestedet du kjøper den. Men at peppes holder en høy standard når det gjelder bunner er bare tull, før i tiden ja, men ikke nå. Overpriset er ordet :D

Lenke til kommentar

Det er vel ingen her som tror at Peppes er kvalitetsmat fra A til Å? Faktum er at maten kan sidestilles på lik linje som McDonalds, Dolly og hvem som helst andre restauranter som lager fastfood, for ja det er faktisk fastfood, søppel mat.... Dog så er noen bedre en andre, og nei Peppes er langt fra den beste.

Men da må den koste tilsvarende.

For 300 kroner kan du spise på Brasserie France.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel ingen her som tror at Peppes er kvalitetsmat fra A til Å? Faktum er at maten kan sidestilles på lik linje som McDonalds, Dolly og hvem som helst andre restauranter som lager fastfood, for ja det er faktisk fastfood, søppel mat.... Dog så er noen bedre en andre, og nei Peppes er langt fra den beste.

Men da må den koste tilsvarende.

For 300 kroner kan du spise på Brasserie France.

 

Greit nok, men du får slutte å komme med tullefakta. Altså, det koster ikke 300 kr med mindre du får en stor utkjørt, en medium stars and stripes koster 160 kr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel ingen her som tror at Peppes er kvalitetsmat fra A til Å? Faktum er at maten kan sidestilles på lik linje som McDonalds, Dolly og hvem som helst andre restauranter som lager fastfood, for ja det er faktisk fastfood, søppel mat.... Dog så er noen bedre en andre, og nei Peppes er langt fra den beste.

Men da må den koste tilsvarende.

For 300 kroner kan du spise på Brasserie France.

I don't care. Jeg spiser heller Peppes Pizza for 250. Ja, 250, ikke 300. Eller skal vi legge til "kjøretillegg" hos Brasserie France også...?

Endret av Zeke
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men da må den koste tilsvarende.

For 300 kroner kan du spise på Brasserie France.

En stor pizza på Peppes holder fint til to stappmette personer. Og med tanke på at den vanligvis koster 200-250, så betyr det 100-125 kroner pr. person (ja, mine mattekunnskaper ruler ;) ).

 

Da ble plutselig Brasserie France 2-3 ganger så dyrt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du insisterer på at Peppes sine pizzaer koster 300. Hvorfor? For å nærme deg den summen må du ta utgangspunkt i den dyreste pizzaen, og inkludere kjøretillegg.

 

Og som Marekatten sier, en stor Peppes Pizza er ment å mette to personer. Spiser man i resturanten får man det til ca. 200 kroner for de fleste variantene (216 for en stor pizza er den vanligste prisen), som er 108 per person. Hva tenkte du egentlig da du påstod at Peppes Pizza er like dyrt som Brasserie France?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uansett hvordan du vrir og vender på det, Peppes pizza er ikke noen kvalitetspizza, en saltbombe av dimensjoner. Smakløst og ekkelt. For 300 kr er det ren svindel :p

 

Hva om jeg vrir det slik: Jeg liker Peppes, og bryr meg ikke om hva du sier :)

 

Klart du kan det, alle kan like det de vil. Det som skuffer meg mest dog, gjelder ikke bare peppes, er hvor lite evner de folka som steker pizzaen har (gjelder ikke alle, men ca 50%). Jeg ender opp ca 50% av gangene med en ustekt pizza, osten har såvidt smeltet og deigen er rå i midten... Tror jeg aldri har klart å få til det hjemme, men en fyr som sikkert steker 1000 pizzaer i mnd ikke klarer det 50% av gangene er for meg utrolig...

Lenke til kommentar

Peppes Pizza er blitt så dyrt at jeg omtrent aldri spiser der, iallefall svært sjelden!

Hadde gjort seg med en justering i prisene !

Synes ikke ca 100-125 kr. pr. person er en spesielt ille pris. McDonalds og Burger King koster jo snart det samme hvis du er skikkelig sulten (dog inkludert drikke).

 

Så får det være opp til hver enkelt om det er verdt prisen i forhold til smak og mengde.

 

Samtidig så har de ikke blitt noe dyrere de siste årene... I hvert fall ikke mange kronene... Så slikt sett har de faktisk blitt billigere

Ja, alle klager over at alt blir så mye dyrere enn før.

 

Men tar man lønnsøkningen med i beregningen, så er det aller meste mye rimeligere enn før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Peppes har økt prisene hvert eneste år de siste tre-fire årene.

Så jo, dem har blitt dyrere.

 

Frysere så store som hangarer er dyre vet du.

Hvor mye har de forskjellige pizzaene økt? Har du kilder eller prisoversikt fra år til år siden du er så skråsikker på at de har steget i pris? Og hvor mye har de steget i forhold til generell inflasjon og lønnsøkning?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...