Gå til innhold

Boikott Peppes Pizza!


Anbefalte innlegg

Nå har jeg spilt 4-5 pizzaer fra Peppes fra forskjellige plasser i Oslo og utkantnorge (hei molde) de siste månedene, og kan herved si at Peppes Pizza mangler ikke på god smak.

 

Men selvsagt, hva vet vel en hardt-arbeidende datanerd om god og skikkelig smak. Jeg lever jo bare på grandis og slikt. Ikke sant?

 

*edit*

 

Og hvorfor grave frem en 3-4 måneder gammel tråd for å svare tilbake?

Endret av Slimda
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spiste dessverre på Peppes Buffet her med broren min en dag.

Jeg var i bakrus og kan ikke holdes ansvarlig for mine handlinger. Mat måtte has.

 

Jeg har tidligere sagt de bruker frossengrønnsaker, noe jeg har bekreftet fra ledelsen i Peppes. Men ikke alle grønnsaker. På disse tørre trebitene jeg fikk servert, var det hermetiserte grønnsaker, som ikke er noe bedre i det hele tatt.

 

Noen som vet hvor jævlig hermetisert paprika smaker? Ja det er vanskelig å få på supermarkedet, i motsetning til mais og den slags, nettopp fordi det smaker så dritt. Dette bruker peppes på pizzaen sin.

Lenke til kommentar

Én ting er ihvertfall sikkert, og det er at helaper som Ramius og Lilac1 burde lære seg litt mer om samfunnsøkonomi og næringsliv før de begynner å uttale seg så sterkt om overprising, høye lønninger, boikotter og dumme arbeidstakere.

 

Grattis med fullført bedriftsøkonomi, første modul.

Kanskje du kan tenkes belære oss om hvorfor ledelsen i Peppes ikke har skylden for at forbrukerne betaler 300 kroner for et svært økonomisk forsvarlig, men totalt smakløst produkt?

 

Eller mener du at dette er kokkenes feil, eller kanskje kundenes? Pizzamarkedet i Norge tilpasser seg peppes, ikke omvendt. Om peppes ikke tok 1000 kroner for tre store pizza, hadde ikke franchiser som pizzabakeren kunnet eksistere.

 

Er noe dritt å tilpasse seg markedet.

 

Er noe dritt når bedrifter utnytter markedsposisjonen ved å endre produktene til det verre uten å informere kundene om det. Dolly Dimples gikk jo til skogen etter de sluttet å bruke ekte ost, men den kjeden har ikke den samme nærmest religiøse tilhengerskaren som peppes har.

 

Og til sist:

Hvis man med en timeslønn på 120 jobber 7 timer daglig, og hver eneste dag et helt år, tjener man 312 000. Mener du at dette var alt for mye?

 

Før tillegg for en ufaglært syttenåring? Absolutt.

 

for all del hent frem en døende tråd full av faktafeil.

 

dolly bruker ekte ost , osten er basert på gulost og mozzerella.

 

og dolly bruker dagsferske bunner...

 

eneste dagene dette ikke er tilfellet er 17mai og andre helvetes dager..

Lenke til kommentar

for all del hent frem en døende tråd full av faktafeil.

 

dolly bruker ekte ost , osten er basert på gulost og mozzerella.

 

Tror ikke du kan påvise noen faktafeil i det hele tatt i denne tråden. Og forresten: http://www.vg.no/mat-og-drikke/artikkel.php?artid=186121

 

EID

dolly osteblanding

 

BURN

 

Oh shit as, nå ble pizzaen deres automatisk god lissom.

 

Dette er nå ikke en tråd om Dolly, men bare det at de på et eller annet tidspunkt i historien har brukt falsk ost på pizzaen sin bør være bevis nok for at de ikke kan faget sitt.

 

Bruning, smelting og alt dette her er bare svada. Diss argumentene holder ikke rent matfaglig. Det handler kun om den billigste osten, og det virker som de da har fått en god avtale med Synnøve Finden.

Endret av Ramius
Lenke til kommentar

 

Oh shit as, nå ble pizzaen deres automatisk god lissom.

 

Dette er nå ikke en tråd om Dolly, men bare det at de på et eller annet tidspunkt i historien har brukt falsk ost på pizzaen sin bør være bevis nok for at de ikke kan faget sitt.

 

Bruning, smelting og alt dette her er bare svada. Diss argumentene holder ikke rent matfaglig. Det handler kun om den billigste osten, og det virker som de da har fått en god avtale med Synnøve Finden.

Hehe... du prøvde å motbevise toaztys påstand om at Dollys bruker ekte ost ved hjelp av en tre år gammel avisartikkel. Og når toazty faktisk motbeviser din påstand så ror du deg vekk med masse svada om at de en eller annen gang har brukt falsk ost. Det var ikke det du først prøvde å få oss til å tro, da du ville få oss til å tro at de bruker falsk ost, noe som ble kraftig motbevist. Du fremstår ikke som spesielt troverdig akkurat nå.

 

Og at du hoverte så kraftig med "Eid" skrevet i stor, stygg font når det viste seg å være helt feil gjør alt så mye morsommere :)

Endret av Marekatten
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er ikke så flau over at jeg ikke visste hva slags ost Dolly Dimples bruker akkurat nå.

 

Det er ikke noe svada at de en gang brukte falsk ost. Det er et faktum, og sånne mennesker skal jeg aldri kjøpe mat av. Samma om de ikke gjør det lenger.

 

Er du ute etter ekte svada, les dette:

 

Både bruning, glans, strekk, konsistens, lukt og ikke minst smak, var avgjørende faktorer for seieren. Osteblandingen består av revet gulost fra Alvdal og revet mozzarella fra Namsos.
Endret av Ramius
Lenke til kommentar
Hva slags kvalitet ingrediensene har på Pizzaen er meg rivende likegyldig så lenge jeg spiser noe som smaker godt.

 

Jeg har skjønt at folk som deg representerer majoriteten av deltakerne i tråden, og det er ikke rart det er vanskelig å forsvare kvalitetsmat for et sånt publikum.

 

Egentlig så kunne du spist pizza med pinnekjøtt og kålrabistappe på du, eller noe teit som pommes frites og bernaisesaus, kremt.

 

Jeg har innsett jeg har mye høyere standarder enn de fleste når det gjelder pizza, og at ikke alle kan ha en like presis og veltrent smaksevne som meg.

 

Jeg ga egentlig opp tråden for lenge siden. Men det er nå tydelig hvorfor tyrkere slipper unna med å lage "ekte italiensk pizza" her i landet, og vår største pizzakjede tar seg 300 kroner for frossenmat. Dere er rett og slett for kunnskapsløse om kvalitetsmat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Egentlig så kunne du spist pizza med pinnekjøtt og kålrabistappe på du, eller noe teit som pommes frites og bernaisesaus, kremt.
Pinnekjøtt og Kålrabistappe er faktisk veldig godt, men jeg ville aldri putta det på en pizza. Pommes frites og bernaisesaus med smeltet ost er også godt.
Jeg har innsett jeg har mye høyere standarder enn de fleste når det gjelder pizza, og at ikke alle kan ha en like presis og veltrent smaksevne som meg.
Presis og veltrent smaksevne? Er vi litt høye på pæren her? Hvem er det som faktisk har problemer her, vi som klarer å spise maten der, eller du som ikke klarer det? Blir litt som når barna ikke vil spise grønnsakene fra mor.
Jeg ga egentlig opp tråden for lenge siden. Men det er nå tydelig hvorfor tyrkere slipper unna med å lage "ekte italiensk pizza" her i landet, og vår største pizzakjede tar seg 300 kroner for frossenmat. Dere er rett og slett for kunnskapsløse om kvalitetsmat.
Det er greit at du sitter på din høye hest og ser ned på oss, men ikke tro at vi faktisk føler oss brydd. Vi nyter maten vår, så kan du sitte og finspikke på den perfekte maten din med den perfekte smaken din. :)
Lenke til kommentar

Presis og veltrent smaksevne? Er vi litt høye på pæren her? Hvem er det som faktisk har problemer her, vi som klarer å spise maten der, eller du som ikke klarer det? Blir litt som når barna ikke vil spise grønnsakene fra mor.

Den analogien fungerer ikke helt. Å være kresen på smak er forskjellig fra å være kresen på GOD smak.

Lenke til kommentar

(...)og at ikke alle kan ha en like presis og veltrent smaksevne som meg.

:!:

 

Hva man liker varierer fra person til person og kommer absolutt ikke ann på hvor "presis" og "veltrent" smaksevnen til den enkelte er.

 

Det gir deg uansett ingen rett til å rakke ned på andre personer av den grunn. Samme hvor mye bedre du tror du er enn alle andre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hehe... du prøvde å motbevise toaztys påstand om at Dollys bruker ekte ost ved hjelp av en tre år gammel avisartikkel. Og når toazty faktisk motbeviser din påstand så ror du deg vekk med masse svada om at de en eller annen gang har brukt falsk ost. Det var ikke det du først prøvde å få oss til å tro, da du ville få oss til å tro at de bruker falsk ost, noe som ble kraftig motbevist. Du fremstår ikke som spesielt troverdig akkurat nå.

 

Og at du hoverte så kraftig med "Eid" skrevet i stor, stygg font når det viste seg å være helt feil gjør alt så mye morsommere :)

 

Helt feil? Kraftig motbevist? Det hadde vært helt feil om dollys aldri hadde brukt feiket ost. Men da jeg henter erfaringene mine fra perioden de åpenbart gjorde det, går jeg tilbake på den. Hyperbolene du bruker øker ikke akkurat troverdigheten din som moderator, btw.

 

 

syns du skal slette de sisste innleggene dine for du har rett og slett IKKE peiling.

KUN synsing fra sin side og det holder ikke mål.

 

Nesten som dette forumet het diskusjon.no, ikke "påviselig-empiri.no" Det er ingenting i denne tråden OM PEPPES som har blitt motbevist en brødsmule, alt jeg hører er en masse skrikerunger som sier "slutt og hakk på peppes, da"

For all del, folk kan synes den er god, jeg synes ikke den er så god som den var før, og prisen er direkte festlig i forhold til kvaliteten.

Påvis faktafeil der.

Endret av Lilac1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hyperbolene du bruker øker ikke akkurat troverdigheten din som moderator, btw.

Og kom med én god grunn til at det at jeg er moderator har noe som helst med denne diskusjonen å gjøre. Virker som noe du drar frem i mangel på bedre argumenter.

 

Ikke at jeg aner hva "hyperboler" er, annet enn at det er et fremmedord man bruker for å virke smartere enn det man faktisk er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...