Gå til innhold

Boikott Peppes Pizza!


Anbefalte innlegg

Så prisen på pizzaen skal ikke stige når lønnen til de ansatte og råvareprisen stiger?

 

Beklager men jeg stoler ikke på deg. Du kan påstå at prisene har steget så mye du vil, men jeg tviler på at du engang har grunnlag for å påstå det. Så mye som du hater Peppes Pizza, så skjønner ikke jeg at du kan ha sjekket prisutviklingen deres. Viktigst av alt, du kan ikke dokumentere påstanden din.

Endret av Zeke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal se om vi har noen gamle menyer på jobben, så kan vi jo se hvor mye prisene evt har steget opp gjennom årene.

 

Når det kommer til den samme smaken på alle pizzaene, så var jeg enig inntil for et par uker siden. Prøvde noen av de "nye" pizzaene, de var faktisk ikke så ille. Red Hot Chicken Peper, B'n'B, en med salsizza pølse? og oriental style. Blant de eldre, syns jeg Moby Dick og New Orleans smaker ganske digg. Heavy Heaven, American way osv er relativt kjipe ja..

 

Så kommer det kanskje et par overraskelser om ikke så lenge :whistle:

Endret av Hotel Papa Echo
Lenke til kommentar

Sammeligning av pizzaer som eksisterte i 2001, som fortsatt eksisterer nå:

 

(beklager rotet, men forumet klarer ikke helt tabellform virker det som. Har forsøkt å gjøre det litt tydeligere med punktum)

 

Pizza........2001....2011...økning pr år

 

Marguerita...138,-...168,-...2,60

Tropical.....180,-...218,-...3,80

American way.180,-...218,-...3,80

Pepper Steak.188,-...218,-...3,00

Pigs Knuckle.180,-...218,-...3,80

Moby Dick....202,-...240,-...3,80

Thai Chicken.198,-...240,-...4,20

New Orleans..194,-...240,-...4,60

Rio Grande...202,-...240,-...3,80

Fly Away.....198,-...240,-...4,20

Heavy Heaven.206,-...250,-...4,40

Big Shot.....206,-...250,-...4,40

 

Hver pizza har økt med i gjennomsnitt 3,90 kroner pr år. I forhold til lønnsøkning og inflasjon er ikke dette mye.

 

Kilder (imponert, Ramius? ;) ):

 

2001

2011 (nyeste meny, hvis tråden er gammel kan prisene ha endret seg når du klikker denne lenken)

Endret av Marekatten
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Ramius sin "observasjon" har vist seg å ha feilet ganske kraftig flere ganger i denne tråden ja :)
Nei det har den ikke.

Hvis det hadde vist seg, så hadde du hatt dokumentasjon for det. Nå er det ditt ord mot mitt.

Du har beviselig hatt feil på flere punkter, blant annet påstanden om at rømmebegrene er fabrikksveiset.

 

Og hvorfor skal vi ha tiltro til en som kommer med følgende påstander til de som er uenige med han: "Da har du ikke gode nok smaksløker til å diskutere pizza med meg, desverre" og "Du må nok bare finne deg i at du har dårlig smak." Ja, du skrev det for en del sider tilbake.

 

Når det gjelder prisøkning, er det en vurderingssak om økningen er stor eller ikke. Men de fleste har en lønnsøkning hvert år som pr. time (hver eneste time) er nesten like høy som prisøkningen på en pizza hvert år.

 

Og hvilke kilder har du vist til? Jeg kan ikke huske én.

Endret av Marekatten
  • Liker 7
Lenke til kommentar

New Orleans kostet altså 194 for ti år siden, og nå koster den 240.

Altså nesten 50 kroner mer. Såpass mye har ikke den norske krona variert.

 

Det verste her, er det faktumet at pizzaen som var 50 kroner billigere i 2001, faktisk var vanvittig mye bedre enn den de nå selger. På denne tiden var jeg Peppes-fan, og da var det ingenting å klage på. Men nå er altså pizzaen både dårligere og dyrere enn noen gang.

Endret av Ramius
Lenke til kommentar

Selvfølig er det både bedre og billigere å bruke ferske deiger. De fleste gjør dette. Jeg gidder bare ikke følge opp diskusjonen, fordi det er så latterlig dumt spørsmål, og kommer fra folk her som ikke har peiling på mat.

 

Jeg regner med at du har tall på hvor mye Peppes Pizza ville spart på ha kun ferske ingredienser i sine 90 pizzasjapper i løpet av et år.

 

Har du hørt om svinn? Hvordan skal logistikken løses?

 

 

Eller er det noe du bare tar ut av lufta?

 

Mvh Interessert person som faktisk har studert økonomi og tror du er litt på ville veier.

Lenke til kommentar
New Orleans kostet altså 194 for ti år siden, og nå koster den 240.

Altså nesten 50 kroner mer. Såpass mye har ikke den norske krona variert.

 

Heavy Heaven, før kostet den 206, nå koster den 250? Og dette vil du skylde på inflasjonen?

 

 

Det verste her, er det faktumet at pizzaen som var 50 kroner billigere i 2001, faktisk var vanvittig mye bedre enn den de nå selger. På denne tiden var jeg Peppes-fan, og da var det ingenting å klage på. Men nå er altså pizzaen både dårligere og dyrere enn noen gang.

 

Helt sikker på det? Syntes nå ikke forskjellen var så fryktelig stor, jeg. Når du i tillegg tar med i beregningen at nordmenn flest har hatt en reallønnsvekst, og dermed har fått betydelig bedre kjøpekraft i den samme perioden, så kan vi kanskje konkludere med at Peppes i realiteten har blitt billigere de siste ti årene.

 

http://www.ssb.no/kpi/kpi.cgi?lang=n&beloep=206&framaaned=Gj.snitt&fraaar=2001&tilmaaned=Mars&tilaar=2011

 

Når det gjelder den øvrige diskusjonen, så velger jeg å ikke involvere meg så fryktelig. Peppes har alltid vært, og vil for meg alltid forbli, vomfyll på et litt høyere nivå enn Burger King. Verken mer eller mindre.

Endret av Tee-Zee
Lenke til kommentar

Selvfølig er det både bedre og billigere å bruke ferske deiger. De fleste gjør dette. Jeg gidder bare ikke følge opp diskusjonen, fordi det er så latterlig dumt spørsmål, og kommer fra folk her som ikke har peiling på mat.

 

Jeg regner med at du har tall på hvor mye Peppes Pizza ville spart på ha kun ferske ingredienser i sine 90 pizzasjapper i løpet av et år.

 

Har du hørt om svinn? Hvordan skal logistikken løses?

 

 

Eller er det noe du bare tar ut av lufta?

 

Mvh Interessert person som faktisk har studert økonomi og tror du er litt på ville veier.

Jeg har hørt man mister forståelse for kunder når man studerer økonomi ja.

Det enkle svaret er: De klarte det jo før, så de kan klare det nå også.

 

Interessant det der om inflasjon. Til min fordel så har prisen på nevnte produkt da økt med hele tre kroner utenom inflasjonen da :)

Uansett er det fortsatt Norges dyreste pizza.

Endret av Ramius
Lenke til kommentar

New Orleans kostet altså 194 for ti år siden, og nå koster den 240.

Altså nesten 50 kroner mer. Såpass mye har ikke den norske krona variert.

 

Heavy Heaven, før kostet den 206, nå koster den 250? Og dette vil du skylde på inflasjonen?

 

 

Det verste her, er det faktumet at pizzaen som var 50 kroner billigere i 2001, faktisk var vanvittig mye bedre enn den de nå selger. På denne tiden var jeg Peppes-fan, og da var det ingenting å klage på. Men nå er altså pizzaen både dårligere og dyrere enn noen gang.

Du måtte jo selvsagt dra frem de to verste eksemplene, fremfor å presentere et helhetsbilde slik som jeg gjorde.

 

"Alt" blir dyrere... det er jo helt naturlig. Hvorfor er det så ille at akkurat Peppes blir dyrere? De må jo følge kostnadsutviklingen de også, ellers går de til slutt konkurs. Kostnader til lønninger, råvarer, leie, strøm og alt mulig annet de må betale blir jo dyrere, og da må inntektene økes også. Det er helt naturlig, og en naturlig følge av inflasjon.

 

Reallønnsveksten fra 2000 til 2010 var på 31%. En pizza som kostet 200 kroner i 2000 skulle da kostet over 60 kroner mer i 2010 om prisstigningen gikk i takt med lønnsveksten. Vi ser tydelig at en pizza fra Peppes er rimeligere i dag enn da, om vi tar lønnsveksten med i betraktningen. Inflasjonsmålet til Norges Bank er 2,5%, og da ville en pizza til 200 i 2000 kostet 254 kroner i 2010. Det er også mer enn prisøkningen til de dyreste pizzaene til Peppes.

 

Jeg kan ikke se at Pizzaen er så mye vondere i dag. At du og noen andre kanskje synes det, kan like gjerne være en naturlig følge av at man blir mer kresen med årene. Når jeg var liten så syntes jeg til og med Grandiosa smakte vidunderlig godt... nå synes jeg den smaker direkte vondt. Peppes synes jeg derimot smaker omtrent det samme som før... kan ikke si jeg kan sette fingeren på at den verken har blitt bedre eller dårligere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...