Gå til innhold

Boikott Peppes Pizza!


Anbefalte innlegg

Har ikke lest tråden, men har bare en liten kommentar til dette:

 

Peppes har også et flott slagord om at du skal få pizzaen innen én time, levert på døren. Dette løftet bryter de altfor ofte, og ser etter hver minste unskyldning, som "dårlig vær" til å begrunne sin udugelighet.

 

Hovedproblemet er derimot at de aldri leverer innen en time. Men heller etter

en time. Som regel står budet på døra etter 59 minutter. Og dette viser at Peppes er sleipe, og gjør alt de kan for å utnyttet smutthull, og misbruke kvalitetsinntrykket de gir kundene sine.

 

Det er en av våre absolutter at vi skal gi uoppfordret halvpris etter 60min er gått, og det blir såvidt jeg vet overholdt på våres avdeling. Kan ikke uttale meg for de andre Peppes avdelingene i landet.

Du må huske på når du bestiller pizza en Lørdag kveld, så har kokkene på avdelingen (med mindre det er en ren T.O/Levering avd), andre de også skal ha laget mat til. Hender ofte at resturanten er full, det er 5-10 T.O som skal ut samt 10-15 kjøringer, og da kniper det noen ganger litt med tiden.

 

Når jeg kjører pizza på en hverdag, så er det sjeldent at maten blir levert senere enn 30-40min etter orderen har tikket inn hos oss. Da tar det ca. 10min fra orderen kommer inn til den står klar i varmehylla. Om jeg da skal ha med meg tre leveringer på én tur, så er ikke jeg ute av resturanten før det har gått 15-20min og da må man regne med kanskje 10min i reisetid og +/- 5min per kunde.

Om pizzaen skulle komme på slaget 59min, er ikke det fordi vi er sleipe, men fordi det rett og slett er mye å gjøre. Spesielt en Fredag/Lørdag kveld.

 

Nå vet jeg ikke i hvilken sammenheng du har fått servert unnskyldningen om dårlig vær osv, men husk på at vi ikke har egne "pizza-bud-motorveier" med ingen trafikk og tørr asfalt hele året rundt. Vi kjører i trafikken vi også, hvor det noen ganger hender at vi ikke har været på vår side. I større byer sliter man vel med rushen også.

At folk blir sure fordi vi noen ganger kutter leveringsgarantien eller kommer for seint, fordi det har snødd et helt døgn og det generelt sett er rævva kjøreforhold, fatter jeg ikke.

Vis litt respekt for oss som leverer maten deres og vær heller glad for at vi bruker 5min for mye enn 5min for lite.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en av våre absolutter at vi skal gi uoppfordret halvpris etter 60min er gått, og det blir såvidt jeg vet overholdt på våres avdeling. Kan ikke uttale meg for de andre Peppes avdelingene i landet.

Vanligvis leveres Peppes der jeg bor (by, riktignok) i løpet av 40 minutter. En gang opplevde jeg å ha budet på døra 20-25 minutter etter bestilling. Ble litt imponert da.

 

Én gang har jeg opplevd at budet kom litt for sent. Det var bare max fem minutter, for jeg tenkte ikke over det en gang. Budet beklaget for ventetiden (uten at jeg sa noe) og sa at det da ble halv pris. Så for meg stemmer ihvertfall det du sier.

Lenke til kommentar

@Ramius: Skulle gjerne smakt pizzaen din, som du selv mener er så god. Gir du en? Så kan jeg samtidig ta med en boks og et lokk, så kan du se hvordan man klikker dem sammen. :p

 

Jeg skjønner ikke helt hvordan en gourmetkokk som Ramius i det hele tatt kan vurdere å bestille Peppes ;)

Lenke til kommentar

@Ramius: Skulle gjerne smakt pizzaen din, som du selv mener er så god. Gir du en? Så kan jeg samtidig ta med en boks og et lokk, så kan du se hvordan man klikker dem sammen. :p

 

Jeg skjønner ikke helt hvordan en gourmetkokk som Ramius i det hele tatt kan vurdere å bestille Peppes ;)

Nei jeg overrasker meg selv noen ganger også.

Det er fordi selv oss mesterkokker blir dritt lei av å lage mat en gang i blant, og bestiller ferdigmat når man ikke gidder å lage noe selv. Og da er det dessverre veldig få kvalitetstilbud tilgjengelig i denne sektoren.

 

Ja jeg har til og med kjøpt kebab i Oslo. Men det betyr ikke at maten er bra!

Lenke til kommentar

Så det at Peppes selger frossenbunner er løgn fordi frossenbunnen til Peppes er luftig og tykk og ikke ligner på bunnen til en typisk frossenpizza? Eller altså ... bunnene til Peppes fryses ikke, selv om de fryses, fordi de ikke ligner en del andre bunner som fryses? Logikken her er jo helt prima.

 

Ang. de hermetiske grønnsakene så var det egentlig litt skuffende at det ikke går an å oppgradere til friske grønnsaker, men men :)

 

Ellers synes jeg forsåvidt at både Peppes og Dolly er greit nok, man blir mett og god, men prisen er noe høy i forhold til hva man får.

Har en følelse av at du utmerket godt skjønner det jeg mener, men bare vil kverulere.

 

La meg forklare. Peppes har et eget bakeri som holder til på Rud (hvor jeg selv har vært), her bakes Norges beste pizzabunner hvor det er skyhøye krav til deigen. Når deigen er ordentlig eltet ut i maskineriet er den så elastisk at du aldri lager hull i den hvis du skulle snurre den. Dette er mange klasser bedre enn hva du får på din lokale kebabsjappe, det er jo latterlig å sammenligne en gang. Hver enkelt bunn som er kjevlet ut blir rundet ut til en mal som gjør at bunnene blir så like og runde det går an. Når de er ferdige blir de hurtigfrosset på -35 og lagret på frys (under -18) helt fram til bunnen tas fram og legges i en oljesmurt panne og står i et heveskap i perfekte temperatur og fuktighetsforhold hvor bunnen heves. Peppes har markedets klart beste bunner, det er derfor Peppes har gjort det så bra og garantert vil gjøre det utrolig bra. Det er ikke tilfeldig at Peppes Pizza er klar markedsleder i restaurant-bransjen.

Endret av sntm
Lenke til kommentar

Så det at Peppes selger frossenbunner er løgn fordi frossenbunnen til Peppes er luftig og tykk og ikke ligner på bunnen til en typisk frossenpizza? Eller altså ... bunnene til Peppes fryses ikke, selv om de fryses, fordi de ikke ligner en del andre bunner som fryses? Logikken her er jo helt prima.

 

Ang. de hermetiske grønnsakene så var det egentlig litt skuffende at det ikke går an å oppgradere til friske grønnsaker, men men :)

 

Ellers synes jeg forsåvidt at både Peppes og Dolly er greit nok, man blir mett og god, men prisen er noe høy i forhold til hva man får.

Har en følelse av at du utmerket godt skjønner det jeg mener, men bare vil kverulere.

 

La meg forklare. Peppes har et eget bakeri som holder til på Rud (hvor jeg selv har vært), her bakes Norges beste pizzabunner hvor det er skyhøye krav til deigen. Når deigen er ordentlig eltet ut i maskineriet er den så elastisk at du aldri lager hull i den hvis du skulle snurre den. Dette er mange klasser bedre enn hva du får på din lokale kebabsjappe, det er jo latterlig å sammenligne en gang. Hver enkelt bunn som er kjevlet ut blir rundet ut til en mal som gjør at bunnene blir så like og runde det går an. Når de er ferdige blir de hurtigfrosset på -35 og lagret på frys (under -18) helt fram til bunnen tas fram og legges i en oljesmurt panne og står i et heveskap i perfekte temperatur og fuktighetsforhold hvor bunnen heves. Peppes har markedets klart beste bunner, det er derfor Peppes har gjort det så bra og garantert vil gjøre det utrolig bra. Det er ikke tilfeldig at Peppes Pizza er klar markedsleder i restaurant-bransjen.

 

For haug med svada.

Det er stor forskjell på amerikansk og italiensk bunn. Peppes har amerikansk. Og forskjellen er at man lager bunnen i form, som gjør at man kan få luftigere bunn. Det oppnår man med mindre mel, og mer fuktighet, men da får du ikke elastisk deig. Da får du en svært sårbar deig det er lett å lage hull i. Men den er også enda mer økonomisk, fordi man bruker mindre mel, og får mer volum. Men hvis du kaster en slik bunn i lufta og prøver å strekke den, vil den garantert ta hull.

 

Med mindre det er brukt noen uortodokse kjemikalier i deigen, som er vanlig i frossenmatproduksjon, som Peppes driver med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hiver meg litt inn her

Personlig så har jeg en oppfattning om at skal jeg ha pizza, så kjører jeg til abdul pizza og betaler 100-150 kr stk. Synes det er helt greit.

Sitter med en følelse av å bli lurt og "aldri igjen" etter et besøk på dolly\peppes, det er sikkert en kombinasjon av smaken og den hissige prisen.

 

Jeg kjøper pizza\kebab minst 1 gang i uken, og peppes er aldri vurdert bortsett fra da jeg har fått bonus fra jobben og ønsker å svi av penger på tull.

 

(min vurdering)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

For haug med svada.

Det er stor forskjell på amerikansk og italiensk bunn. Peppes har amerikansk. Og forskjellen er at man lager bunnen i form, som gjør at man kan få luftigere bunn. Det oppnår man med mindre mel, og mer fuktighet, men da får du ikke elastisk deig. Da får du en svært sårbar deig det er lett å lage hull i. Men den er også enda mer økonomisk, fordi man bruker mindre mel, og får mer volum. Men hvis du kaster en slik bunn i lufta og prøver å strekke den, vil den garantert ta hull.

 

Med mindre det er brukt noen uortodokse kjemikalier i deigen, som er vanlig i frossenmatproduksjon, som Peppes driver med.

Seriøst når du ikke aner hva Peppes driver med, og ellers har lite pizzakunnskaper kan jeg ikke fatte hva du driver med her. Peppes Pizza har både italienske og amerikanske pan-pizza bunner. Italienske bunner serveres kun i restaurant siden kvaliteten på en italiensk pizza synker ved levering.

Lenke til kommentar

Til han typen med fabrikkbesøk:

Feil, peppes bunnene er ikke de beste, faktisk klarer den lokale kebabsjappa å lage bedre bunner enn det som den høyteknologiske fabrikken klarer å levere. Peppes bunnene er ikke spesielt gode.

Bakeribesøk... Du får fritt velge selv, Peppes lager bunnene selv, en stor del av de ansatte på bakeriet er Peppes-ansatte. At du tror din lokale kebabsjappe kan matche et topp moderne kvalitetsbakeri får du gjerne tro, jeg vet at det ikke stemmer.

Lenke til kommentar

Jeg vet at du er en som har blitt pumpet full med propaganda fra en eller annen salgsfyr på peppesfabrikken.

Greit, meld deg ut av debatten. Jeg skal ikke overbevise deg om noe som helst, jeg har bare svart på løgn og skittkasting som Ramius har kommet med blandt annet. Jeg har ingen annen interesse enn å rette på løgn som blir spredt om Peppes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

For haug med svada.

Det er stor forskjell på amerikansk og italiensk bunn. Peppes har amerikansk. Og forskjellen er at man lager bunnen i form, som gjør at man kan få luftigere bunn. Det oppnår man med mindre mel, og mer fuktighet, men da får du ikke elastisk deig. Da får du en svært sårbar deig det er lett å lage hull i. Men den er også enda mer økonomisk, fordi man bruker mindre mel, og får mer volum. Men hvis du kaster en slik bunn i lufta og prøver å strekke den, vil den garantert ta hull.

 

Med mindre det er brukt noen uortodokse kjemikalier i deigen, som er vanlig i frossenmatproduksjon, som Peppes driver med.

Seriøst når du ikke aner hva Peppes driver med, og ellers har lite pizzakunnskaper kan jeg ikke fatte hva du driver med her. Peppes Pizza har både italienske og amerikanske pan-pizza bunner. Italienske bunner serveres kun i restaurant siden kvaliteten på en italiensk pizza synker ved levering.

LOOOOOOOOOOOOOOL

Dette er det største tullpreiket Peppes har kokt sammen.

De serverer ikke Italiensk fordi de vil ha noe ekslusivt til restaurantene sine.

 

Tror du seriøst at "kvaliteten synker" hvis pizzaen er laget på en annen måte, ved levering? Hvorfor klarer alle andre leverandører å kjøre fram italiensk da?

 

Jeg har mer pizzakunnskaper enn de fleste her, så ikke en gang prøv deg på å kritisere kompetansen min. Du er hjernevasket av dårlig PR. Du tror vel MacDonalds lager de beste hamburgerne også? Siden selskapet har vekst og "alle vil ha det"? Slike argumenter har ingenting med kvalitetsmat å gjøre, og er gjentatt for mange ganger allerede her i tråden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

LOOOOOOOOOOOOOOL

Dette er det største tullpreiket Peppes har kokt sammen.

De serverer ikke Italiensk fordi de vil ha noe ekslusivt til restaurantene sine.

 

Tror du seriøst at "kvaliteten synker" hvis pizzaen er laget på en annen måte, ved levering? Hvorfor klarer alle andre leverandører å kjøre fram italiensk da?

 

Jeg har mer pizzakunnskaper enn de fleste her, så ikke en gang prøv deg på å kritisere kompetansen min. Du er hjernevasket av dårlig PR. Du tror vel MacDonalds lager de beste hamburgerne også? Siden selskapet har vekst og "alle vil ha det"? Slike argumenter har ingenting med kvalitetsmat å gjøre, og er gjentatt for mange ganger allerede her i tråden.

Kvaliteten synker, det er det ingen tvil om. Italiensk pizza skal ikke oppbevares i eske... Andre gjør det, Peppes gjør det ikke. Det er også noen vanlige pan-pizza som ikke leveres som kjøring og takeout av akkurat samme grunn, det gjelder for øvrig også noen andre retter som ikke er pizza. Å levere en svett italiensk italiensk pizza i eske stemmer ikke med hva Peppes vil framstå som.

 

Takk, McDonalds faktisk. Du har virkelig ingenting å gjøre i en diskusjon om restaurantbransjen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mcdonalds lager verdens beste hamburgere, jeg har selv vert på besøk på foredleriet dems i Drammen. Slaktere lager hamburgere i verdensklasse, her stilles det skyhøye krav til kvaliteten. Når delikatesseburgerne er ferdige er de så møre og saftige at man skulle ikke tro det.

Hehehe. De er så møre og saftige at de faktisk holder i ett helt år uten å mugge en gang! Det står det respekt av.

 

Takk, McDonalds faktisk. Du har virkelig ingenting å gjøre i en diskusjon om restaurantbransjen...

Dette er ikke en diskusjon om bransjen, forretningsvirksomhet og økonomi. Dette er en diskusjon om kvalitet på mat, og hvordan maten til 300 kroner bør tilberedes.

Endret av Ramius
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...