Gå til innhold

Boikott Peppes Pizza!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herregud, _alle_ bruker frosne bunner, inkludert de små italienske sjappene rundt om kring i Oslo. Hvis de ikke er frosne kan de ikke stå mer enn noen timer, og da må de bake nye bunner flere ganger daglig - noe som selvsagt ikke er mulig!

Det er nok heller snakk om å ikke gidde.

 

Hvem er det som "gidder", da? Nevn en pizzarestaurant i Norge som lager ferske bunner flere ganger daglig!

 

Mega Pizza i Haugesund. Lager pizzadeig og kebabdeig fra skratsj hele tiden.

Lenke til kommentar

Selvfølig er det både bedre og billigere å bruke ferske deiger. De fleste gjør dette. Jeg gidder bare ikke følge opp diskusjonen, fordi det er så latterlig dumt spørsmål, og kommer fra folk her som ikke har peiling på mat.

 

Hvis du kan eliminere en hel fryser fra oppskriften, samt da ett helt steg i prosessen, så er det selvsagt best.

Lenke til kommentar

Selvfølig er det både bedre og billigere å bruke ferske deiger. De fleste gjør dette. Jeg gidder bare ikke følge opp diskusjonen, fordi det er så latterlig dumt spørsmål, og kommer fra folk her som ikke har peiling på mat.

 

Hvis du kan eliminere en hel fryser fra oppskriften, samt da ett helt steg i prosessen, så er det selvsagt best.

Jeg ser ikke hvordan dette kan være billigere....

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Aner ikke hva diskusjonen har gått ut på igjennom alle disse sidene, men jeg kan i hvertfall påstå at jeg kan lage en pizza som er ca. 100 ganger bedre på smak og kvalitet til halve prisen av hva en peppes pizza er.. Med så og si ferske varer i fra bunnen av! :)

 

Men skal man ut å spise en pizza så er vel Peppes okei, akkurat som Burger King er okei... Altså verken spesielt godt eller vondt :) Lettvint er det.

Lenke til kommentar

100 ganger bedre på smak og kvalitet? Hva slags skal bruker du? :p

 

 

Ser jo at 100 ganger kan bli litt tøft å klare, selv for meg :p Haha.. Må være forsiktig med hva man sier på forum. Poenget mitt er at man kan lage utrolig god pizza hjemme, jeg har utforsket litt med pizza den siste tiden! Mye godt man kan lage for en billig penge som smaker godt! :) Kanskje vi burde opprette en tråd hvor man kan poste oppskrifter, tror det blir litt off topic om jeg gjør det her :p

Lenke til kommentar

Ser jo at 100 ganger kan bli litt tøft å klare, selv for meg :p Haha.. Må være forsiktig med hva man sier på forum. Poenget mitt er at man kan lage utrolig god pizza hjemme, jeg har utforsket litt med pizza den siste tiden! Mye godt man kan lage for en billig penge som smaker godt! :) Kanskje vi burde opprette en tråd hvor man kan poste oppskrifter, tror det blir litt off topic om jeg gjør det her :p

Selvsagt. Hjemmelaget mat kan bli utrolig godt. Mine foreldre har selv sagt at de ikke gidder å dra på restaurant lengre, for de lager like god (om ikke bedre) mat hjemme.

 

Men det er vel ingen som motsier akkurat det. Saken her er vel heller at Peppes pizza har solgt sjela til djevelen. Visstnok.

Lenke til kommentar

Det er så fint at folk hopper inn og sier at "den er det og det". Hvis den er så smakløs, tam og overpriset, hvorfor er Peppes ikke konkurs? :p

 

Smaken er forskjellig fra person til person, uansett hvor sofistikert eller bondetamp man måtte være.

 

De er ikke konkurs fordi folk er late og ikke gidder å vente med å lage pizza til de kommer hjem! :p Eller de vet ikke hvordan man lager ordentlig mat selv. Men for all del, spiser en sjelden gang på Peppes selv, men jeg mener nok fortsatt at det er meget labre greier i forhold til hva man selv kan lage for ca halve prisen :)

 

Ja, akkurat, jeg er nok litt off topic her :)

Endret av Hyd
Lenke til kommentar

Har bestilt fra Peppes flere gang det siste året. Den er rett å slett ikke god lengre, men i håp om at den skal være det går jeg i sammme fella gang på gang. Nei, etter at Peppes begynnte med dette "Half Baked" konseptet sitt e bare pizzaen blitt verre og verre. Sist kjøpte jeg Heavy Heaven, og den var det så og si ingen tomatsaus i, i tillegg var den svidd noe pizzaen deres har vært stort sett hver gang.

 

Peppes minner nå bare om kjip kald overtidspizza.

 

Men Pizzabakeren er ikke stort bedre. Bestillte derifra for noen uker siden og da hadde de nok kjørt rally for pizzaen var helt firkantig å pressa oppi hjørnet på eska. Med Bakeren kan det jo alltids forekomme at noen er dårligere å lage pizza enn andre, for ofte har den også vært helt ok.

 

Men Peppes... Nei, det kommer til å utgå. :thumbdown:

Foretrekker Yonas (Tromsø) selvom den koste 100 kr mer enn Peppes. Da får man i allefall en sikkelig restaurant pizza, og ikke disse halfabrikatene Peppes og Dolly serverer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan godt være at Peppes har blitt dårligere med årene, men jeg synes fortsatt det er den beste pizzaen. Dessuten tror jeg de fleste andre pizzakjeder gjør ting på lignende måte, for eksempel Dolly Dimples.

 

Pizzaen til Peppes er også større enn mange andre, og en halv stor pizza regnes som et fullt måltid (i hvertfall for meg), og det er ikke så gale med 150 kroner per person for et fullt pizzamåltid levert på døren.

 

Jeg kommer i hvertfall til å fortsette å kjøpe pizza fra Peppes. :)

Lenke til kommentar

ser hvorfor dem bruker halvfabrikata topping, det er enklere, maten smaker likt hver gang , om du så er i bergen eller i oslo, og peppes har jo tatt steget der dem får frossen bunn også .. genialt, hvis resultatet skal være det samme hver eneste gang.

dolly derimot bruker som regel eget bakeri i nærmiljøet og dem lager ferske pizza bunner hver dag.

 

men til han som nevnte megapizza haugesund.. kebab pizza ftw :D med ekstra "man-juice" rofl

Lenke til kommentar

Jeg synes Peppes er god, men den er latterlig dyr og det finnes bedre til mye billigere priser.

Der jeg bor er det en Peppes og en Kebab/Pizza sjappe, på Peppes koster en normal pizza rundt 200-250 kroner, på den andre koster den 90,-.

På kebab sjappa kan du se på at de lager deigen fra scratch og de er utrolig gode, og på Peppes.. Ja dere vet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selvfølig er det både bedre og billigere å bruke ferske deiger. De fleste gjør dette. Jeg gidder bare ikke følge opp diskusjonen, fordi det er så latterlig dumt spørsmål, og kommer fra folk her som ikke har peiling på mat.

 

Hvis du kan eliminere en hel fryser fra oppskriften, samt da ett helt steg i prosessen, så er det selvsagt best.

 

Billigere? Det er en grunn til at peppes ikke gjør det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...