Gå til innhold

Boikott Peppes Pizza!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men det du betaler masse ekstra for er spesialdesignede pappkartonger, utgifter for svært dyr markedsføring i TV, plakater osv, egne designede budbiler, dyrt interiør i restaurantene, uniformer og mer.

 

De har en svært kostbar image du betaler for hver gang du vil ha deg pizza.

Zeke sa alt jeg ville si om akkurat dette, og litt til.

Og rent faglig sett tror jeg ikke utgiftene per pizza er over hundrelappen. Tenker mer i 70-80 kroners klassen, når det gjelder ingredientsene altså. Hvis ikke enda mindre, da de muligens har svært gode avtaler for mel, ost osv.

Så må du tenke på lønn, arbeidsgiveravgift, husleie som må betales, strømregninger, kommunale avgifter, moms, kursing av ansatte, utstyr til å lage pizza'en, kontorrekvisita, datamaskiner og datasystem, vaskehjelper, forsikring, alarmsystemer, veiavgift for alle bilene, bensin, bankavgifter og alle andre utgifter. I tillegg til at man strengt tatt skal tjene litt på det også, ellers hadde ingen giddet å eie/drive sjappa.

Dette inngår i prisen når du støtter kjeder ja.

Kjøper du pizza av mindre foretak og restauranter, er pizzaen naturligvis billigere, uten å være noe dårligere.

En gang for alle: Maten koster ikke 300 kroner!

Den gjør det, når du velger å få den levert. Folk bryr seg kun om totalsummen. Og 300 kroner er myyyyye. Det er Norges dyreste pizza. Og fattige stunder vet nok at for 300 kroner kan man handle seg mat for vertfall tre eller fire dager, hvis man er flink.

 

Vi snakker pizza her liksom. Det er et enkelt produkt, i samme gate som pølser og lomper, kebab osv. Det er ikke gourmetmat.

Endret av Ramius
Lenke til kommentar

Du har litt tungt for det du, Ramius? At en pizza koster 200-300 kr betyr at folk er villige til å betale 200-300 kr for den, og likevel komme tilbake og gjøre det samme kjøpet på nytt. Folk vet hva de får, og folk er tydeligvis fornøyd med det. De som IKKE er fornøyd med dette kjøper ikke hos Peppes uansett, og Peppes ofrer garantert disse ønskene for å tjene mer penger, uansett om dere ikke-potensielle kunder arrangerer en boikott eller ikke. Det utgjør jo ingen forskjell for dem.

 

Hadde du faktisk skjønt hva restaurantenes insentiver til å inneha en posisjon i markedet er, så hadde du garantert hatt en annen tilnærming til dette. Når du bare skriker etter "bedre kvalitet" for en lavere pris er det umulig å ta deg seriøst. Barnehagementalitet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nevn en pizzarestaurant i Norge som lager ferske bunner flere ganger daglig!

Pizzabakeren lager bunner opptil flere ganger daglig :thumbup:

 

jeg skrev , gåseøyne----> "udugelig" <--- gåseøyne.. , dette fordi det er INGEN ungdom på slike sjapper som har noe kokke fagbrev og de kan svært lite, de må læres opp skikkelig og det koster penger - enda mer penger, så jeg skjønner godt hvorfor slike sjapper bruker mest mulig ferdig ting, det skal være idiotsikkert.

 

Jeg jobber selv i pizzabakeren og har fagbrev fra kokkeskolen men det hindret ikke meg i og fortsette min jobb i pizzabakeren.

Det med at pizzasjapper(kjeder) bruker nedfryste ingredienser er jo for at de vil tilby et likt produkt over hele landet/verdenen, det er jo selvfølgelig lettere og lage pizza. Men da kommer vi til delen om at pizzaen/maten skal ut til kunden på kortest mulig tid så du ikke sitter og venter en halvtime på en pizza som vi bruker 1min-2min på og lage.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
En gang for alle: Maten koster ikke 300 kroner!

Den gjør det, når du velger å få den levert.

60-70 kroner av dette er for leveringen. Kjøper du i restauranten eller henter selv, slipper du leveringsgebyret. Dermed så er det helt rett at maten IKKE koster 300 kroner. Mat+levering koster 300 kroner, det er rett, men ikke maten alene.

 

Jeg tror alle steder som kjører ut mat, tar et leveringsgebyr til omtrent samme pris.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det løgn at Peppes selger frossenbunner når bunnene fryses?

 

Ellers, betyr dette at man får hermetisk sopp og paprika på pizzaen om man ikke husker på å si fra om at man vil ha frisk sopp og paprika, eller ikke vet at man får det om man spør? Jeg var ikke klar over at man kunne få bedre ingredienser på Peppes om man man bare spurte om det.

Fordi prosessen ivaretar en ferdighevet bunn som ville hatt akkurat samme kvalitet hvis den ikke var frosset ned. Frossenpizza er en ferdig garnert pizza laget i en fabrikk som bare settes i ovnen før steking, jeg vil si det er VESENTLIG forskjell mellom en luftig pizzabunn på 3,5-4 cm høyde og en frossenbunn på 1 cm.

 

Nei, det betyr det ikke. De er tre pizzaer vi selger som har hermetiske grønnsaker, det er klassikerne American Way, Pig's Knuckle og Pepper Steak som også er våre billigste pizzaer. Disse pizzaene har vært med fra starten til Peppes. Synes jeg så Ramius skrøt av "gamle Peppes", vel... det er her hermetikken stammer fra. Og den vil nok også fortsatt gjøre det. Alle andre pizzaer med paprika og champignon blir laget med friskkuttede grønnsaker.

Så det at Peppes selger frossenbunner er løgn fordi frossenbunnen til Peppes er luftig og tykk og ikke ligner på bunnen til en typisk frossenpizza? Eller altså ... bunnene til Peppes fryses ikke, selv om de fryses, fordi de ikke ligner en del andre bunner som fryses? Logikken her er jo helt prima.

 

Ang. de hermetiske grønnsakene så var det egentlig litt skuffende at det ikke går an å oppgradere til friske grønnsaker, men men :)

 

Ellers synes jeg forsåvidt at både Peppes og Dolly er greit nok, man blir mett og god, men prisen er noe høy i forhold til hva man får.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ang. de hermetiske grønnsakene så var det egentlig litt skuffende at det ikke går an å oppgradere til friske grønnsaker, men men :)

 

Du kan bytte til friske grønnsaker uten at det koster noe ekstra. Det er bare å gi beskjed.

 

Syntes faktisk det er rart du må SPØRRE om å få friske grønnsaker. Til den prisen er det en selvfølge....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Så det at Peppes selger frossenbunner er løgn fordi frossenbunnen til Peppes er luftig og tykk og ikke ligner på bunnen til en typisk frossenpizza? Eller altså ... bunnene til Peppes fryses ikke, selv om de fryses, fordi de ikke ligner en del andre bunner som fryses? Logikken her er jo helt prima.

 

Ang. de hermetiske grønnsakene så var det egentlig litt skuffende at det ikke går an å oppgradere til friske grønnsaker, men men :)

Frossenpizza er pizza som fryses med fyll på for så å stekes i ovnen. Peppes Pizza sine frosne bunner heves i 1,5 timer i heveskap, får så ingredienser på, og stekes til slutt i ovnen. Forskjellen er altså at bunnene fryses langt tidligere i prosessen, og pizzaene som sådan blir aldri fryst. Forskjellen på å fryse bunnene før og etter at de heves, er fundamental, noe du vil oppdage på kvaliteten om du prøver begge deler og sammenlikner.

 

Syntes faktisk det er rart du må SPØRRE om å få friske grønnsaker. Til den prisen er det en selvfølge....

Noen av Peppes sine pizza har friske grønnsaker, andre har hermetiske grønnsaker. Dette er oppgitt i menyen. Man må altså ikke spørre om det, men hvis man bestiller en pizza som i utgangspunktet har hermetiske grønnsaker, må man selvsagt spørre om å få byttet ut disse, akkurat som om man bestilte en pizza med biff og heller ville ha med kylling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det står ikke eksplisitt at det er hermetisk, men det burde være ganske opplagt når det står frisk paprika på noen pizza og bare paprika på andre.

Uh NEI?

Hvorfor skal vi gå ut ifra at noe er hermetisk, når det ikke nevnes? Og når pizzaen koster 250 kroner?

Fordi det står bare på noen få av produktene. For eksempel:

Rio Grande:

Tacokrydret kjøttdeig, spicy salsa, fersk paprika, lime, jalapenopepper og tortillachips.

 

Pepper Steak:

Biffkjøtt og paprika

 

Hvorfor skal du tro at begge disse pizzaene har fersk paprika, når det kun står i innholdsfortegnelsen til en av variantene?

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...