Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lade helt ut til null ? - som å ignorere varselet om å kople til lader ved 14 - 10 % ?

Dette er dumt.

 

Lithium ION

If discharged below 2.5 volts per cell, the internal safety circuit opens and the battery appears dead. A charge with the original charger is no longer possible. Some battery analyzers (Cadex) feature a boost function that reactivates the protection circuit of a failed battery and enables a recharge. However, if the cell voltage has fallen below 1.5V/cell and has remained in that state for a few months, a recharge should be avoided because of safety concerns.

( http://www.batteryuniversity.com/parttwo-34.htm )

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Ignorere varselet? Eg synest det er rart at eg i det hele tatt klarer å få batteriet ned i 0% som eg ifølge SparePart klarte en gang. Det er slike ting som elektronikken bør kunne hindre.

Har tømt batteriet selv uten å oppleve problemer. Det skal selvsagt ikke være noe problem å gå tom for strøm,det skjer ofte når man er på lengre turer uten lademulighet. Har aldri hørt at det skal være skadelig for batteriet. Dette er faktisk noe av det rareste jeg noen gang har hørt,har tømt batteri hundrevis av ganger uten at det har ødelagt noe som helst. Hvis dette er et HTC-fenomen så er det nok meget dumt for dem. Som sagt,dette høres tøvete ut!

Lenke til kommentar

Det er nok 0% som i "helt tomt før software-sikkerhetsmekaniskmen slår inn", som er tidligere enn at batteriets egen beskyttelseskrets slår inn. På min ser man hvertfall en melding som sier "shutting down" eller tilsvarende, og da er det nok Android som slår av, ikke beskyttelseskretsen.

 

Regner med at det ikke er noen fare forbundet med å lade telefonen helt ut.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Hvor finner man ut hvor mye mb man har brukt?

Jeg anbefaler 3G Watchdog

post-104567-1282479010,5614_thumb.jpg post-104567-1282479016,8153_thumb.jpg

 

Ett lite spørsmål fra meg: Hvor finner jeg Locale og må jeg ha roota telefonen?

finner den ikke i market, kun masse plug-ins for programmet.

Fant denne:

Locale

Program som endrer innstillinger automatisk etter gitte kriterier, f. eks. skrur av lyden når du er på skolen eller stiller ned lysstyrke når det er lite batteri. Har mange kriterier (lokasjon, batteri, tid etc) og mange innstillinger (ringevolum, bakgrunnsbilde, WiFi/GPS etc)

Vurdering: Veldig bra! Jeg trenger ikke sette mobilen på lydløs når jeg sover lengre. Mobilen "skjønner" nå at det er natta (på hverdager) fordi den står til lading i kontakten hjemme innenfor gitte tidsintervaller. I tillegg "vet" mobilen når jeg er på jobb og på pub'en og tilpasser seg slik jeg vil ha den ettersom hvor jeg er.

Pris: Gratis

URL: Cyrket: Locale | AndroidStats: ranking

Bilde: Bilde | Barcode

Men barcoden virker ikke hos meg =/ Endret av Kenichi-san
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...