Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal ut å kjøre på ukjente steder i heøgen så tenkte jeg skulle teste ut GPS'en da. Har lest her tidligere at det finnes demo til Sygic og CoPilot, men finner ikke disse i Marked, regner med at jeg da må laste det ned fra nett men finner ikke noe demo på deres hjemmesider eller, noen som kan være snille å gi meg en link til hvor jeg kan finne demoen.

 

Hvilket GPS anbefales?

 

Så på Sygic a det finnes noe som heter Aura, dette så jo skikkelig nice ut, men etter hva jeg kan se er ikke Aura for Android, stemmer det?

Lenke til kommentar

Bestilte den 12 mai, 14 mai var den på vei og 19 mai hadde jeg telefonen. Merkelige greier at dere ikke har mottatt telefonene... Hva sier kundeservice hos Chess?

Jeg bestilte 6. mai, og venter ennå! Det synes jeg er for dårlig - man skulle vente at de sendte ut i den rekkefølgen folk hadde bestilt.

Lenke til kommentar

Kan noen bekrefte/avkrefte at 1.15.405.4 er siste frimware versjon, og hvor finner man de hen? Jeg tror ikke jeg kan bruke original firmware siden jeg har en Orange telefon, men har lyst å prøve når der kommer en ny versjon, hvis ikke får jeg bare håpe at MoDaCo kommer med en ny modifisert versjon...

Lenke til kommentar

Kan noen bekrefte/avkrefte at 1.15.405.4 er siste frimware versjon, og hvor finner man de hen? Jeg tror ikke jeg kan bruke original firmware siden jeg har en Orange telefon, men har lyst å prøve når der kommer en ny versjon, hvis ikke får jeg bare håpe at MoDaCo kommer med en ny modifisert versjon...

 

Jeg kan ihvertfall bekrefte at jeg har 1.15.405.4 på min desire som jeg har hatt i 2 uker. 

 

Btw: Er det flere som har klart å få støv under skjermen? Utrolig irriterende!

Lenke til kommentar

1.15.405.4 her også, hatt telefonen siden release i Norge, håper vi får noen pekepinn fra HTC om når vi kan vente oss Android 2.2. Android 2.1 ble rullet ut til Sprint sine kunder på HTC Hero i dag, litt vel sent, men det viser hvertfall at de er villig til å gjøre oppdateringer selv på eldre terminaler...

 

/Espen

Lenke til kommentar

1.15.405.4 her også, hatt telefonen siden release i Norge, håper vi får noen pekepinn fra HTC om når vi kan vente oss Android 2.2. Android 2.1 ble rullet ut til Sprint sine kunder på HTC Hero i dag, litt vel sent, men det viser hvertfall at de er villig til å gjøre oppdateringer selv på eldre terminaler...

 

/Espen

 

http://www.amobil.no/artikler/android_2_2_er_lansert/76479

 

Android 2.2 er nå offisielt lansert :dribble:

 

jarle

Lenke til kommentar

1.15.405.4 her også, hatt telefonen siden release i Norge, håper vi får noen pekepinn fra HTC om når vi kan vente oss Android 2.2. Android 2.1 ble rullet ut til Sprint sine kunder på HTC Hero i dag, litt vel sent, men det viser hvertfall at de er villig til å gjøre oppdateringer selv på eldre terminaler...

 

/Espen

 

http://www.amobil.no/artikler/android_2_2_er_lansert/76479

 

Android 2.2 er nå offisielt lansert :dribble:

 

jarle

 

Jeg snakker selvfølgelig om når vi kan vente oss Android 2.2 på Desire, det vil ta tid, jeg ser enkelte spekulerer i andre halvdel av 2010.

Lenke til kommentar

1.15.405.4 her også, hatt telefonen siden release i Norge, håper vi får noen pekepinn fra HTC om når vi kan vente oss Android 2.2. Android 2.1 ble rullet ut til Sprint sine kunder på HTC Hero i dag, litt vel sent, men det viser hvertfall at de er villig til å gjøre oppdateringer selv på eldre terminaler...

 

/Espen

 

http://www.amobil.no/artikler/android_2_2_er_lansert/76479

 

Android 2.2 er nå offisielt lansert :dribble:

 

jarle

 

Jeg snakker selvfølgelig om når vi kan vente oss Android 2.2 på Desire, det vil ta tid, jeg ser enkelte spekulerer i andre halvdel av 2010.

andre halvdel av 2010 begynner om 10 dager. :p

Lenke til kommentar

... og i følge engadget så vil telefoner som ble lansert i 2010 få 2.2 iløpet av året. Og de skal starte med Desire og Incredible

 

Har et litt merkelig spørsmål;

Dersom dere rister på Desire eller dunker svakt på baksiden av toppen, kommer det da en svak 'vibrasjons'-lyd fra toppen av mobilen, som om det er noe løst inne i der?

 

jarle

 

Det skal være noe løst der. Er noe med kameraet, linsen eller no, så gjør at det sparer batteri...

Lenke til kommentar

Skal ut å kjøre på ukjente steder i heøgen så tenkte jeg skulle teste ut GPS'en da. Har lest her tidligere at det finnes demo til Sygic og CoPilot, men finner ikke disse i Marked, regner med at jeg da må laste det ned fra nett men finner ikke noe demo på deres hjemmesider eller, noen som kan være snille å gi meg en link til hvor jeg kan finne demoen.

 

Hvilket GPS anbefales?

 

Så på Sygic a det finnes noe som heter Aura, dette så jo skikkelig nice ut, men etter hva jeg kan se er ikke Aura for Android, stemmer det?

 

Tror den beste sålangt er Navigon. Den finnes i en 30 dagers trial på Marked og så betaler du direkte på siden hvis du vil ha den. Den har akkurat kommet i oppdatert versjon.

Lenke til kommentar

Skal ut å kjøre på ukjente steder i heøgen så tenkte jeg skulle teste ut GPS'en da. Har lest her tidligere at det finnes demo til Sygic og CoPilot, men finner ikke disse i Marked, regner med at jeg da må laste det ned fra nett men finner ikke noe demo på deres hjemmesider eller, noen som kan være snille å gi meg en link til hvor jeg kan finne demoen.

 

Hvilket GPS anbefales?

 

Så på Sygic a det finnes noe som heter Aura, dette så jo skikkelig nice ut, men etter hva jeg kan se er ikke Aura for Android, stemmer det?

 

Tror den beste sålangt er Navigon. Den finnes i en 30 dagers trial på Marked og så betaler du direkte på siden hvis du vil ha den. Den har akkurat kommet i oppdatert versjon.

 

Takker:) Da er den installert.. Får håpe jeg finner fram.

 

Men noen som vet no om Aura? Så skikkelig nice ut. Mener jeg har lest før at det er et lite minus med Sygic at om man bytter mobil må man kjøpe en ny lisens, da de låses opp mot serienr på mobilen. Håper at dette ikke stemmer og at eventuelt det ikke gjelder Aura.

Lenke til kommentar

Må si det hender det er en bug eller to med denne telefonen, da. Har fått luket vekk enkelte ved å innstallere 3dje parts programmer som funker bedre, å slå av enkelte finesser, og - joda, et par "bugs" har også være bruker-relaterte(!).

 

Men sånn som før idag f.eks., skulle jeg ta en tur på nettet, klikket på Internet ikonet, men da dimmet skjermen ned (ikke helt, men en del), og nettleseren var 'låst'; jeg kunne ikke skrive inn noe i Søk, eller dobbeltappe eller pinch-zoome. Kunne gå ut igjen enkelt, men dersom jeg så prøvde å gå inn på nettet igjen enten ved det ikonet eller et bokmerke, så skjedde det samme; displayet dimmet ned, og helt 'låst' nettleser.

En restart fikset det, da.

 

En annen ting som har skjedd, men hver dag, er at - - OK, jeg kjører rundt i ganske store områder i jobben, så telefonen må jo "henge med" på hvor jeg er. Men det burde den jo klare... Men hver dag når jeg har kommet hjem, har det vært et varsel-ikon øverst til venstre (ikke trekant, men noe som ser ut som en opp-ned dråpe), og jeg blir bedt om å velge tidssone (GMT +2). Det står GMT +2, og klokka går fremdeles riktig, men jeg må "godkjenne" det ved å klikke OK i en boks (evt. forandre på det da, men det står jo riktig allerede). Merkelig.

 

Nå har jeg slått av det at klokka oppdateres via mobilnettet, og etter det har det jo ikke skjedd mer. Men litt sånn 'småpjusk' er det nå og da synes jeg.

 

MEN for all del - storfornøyd alt i alt!

 

He he - lå forresten og sola meg her om dagen, med in-ear hodetelefoner, og irriterte meg over en ulyd mellom sangene; det var liksom en voosj-voosj lyd, og jeg tenkte det ikke kunne være særlig kvalitet over denne som musikkspiller. Men etter en tid oppdaget jeg hva det var...

 

Jeg hørte mine egne hjerteslag! :!:

 

De forplantet seg i in-ear hodetelefonene. Og det er vel lite jeg får gjort med den ulyden... Ikke uten større konsekvenser for musikk-nytelsen ihvertfall. :p

 

Å - jeg hadde jo et spørsmål også: Har sett at Gule Sider telefonkatalogen var der som en app før, men jeg kan ikke finne den nå. Er den ikke tilgjengelig lenger, og er det i så fall fordi noen driver og forbedrer den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...