Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Kameraet sier: "unable to save file to SD card due to insufficient file permissions" dukker opp stadig vekk. Har tenkt litt på det og tror det skjer etter jeg har installert app'er (men det kan være feil). Etter reboot funker kameraet igjen. Feilen bør jo derfor ikke ha noe med filsystemet på mitt 16GB sd-kort å gjøre. Irriterende er det iallefall.

 

Noen ganger syntes jeg telefonen henger litt også. Særlig hvis den blir varm (f.eks. etter en runde RoboDefence). Ellers så henger ikke alltid orienteringen helt med, slik at ting ikke snus til landskap hvis jeg vrir telefonen.

 

Det er mer småtteri også.

 

Men det er jo mange kule ting man kan gjøre også. Likte særlig SIP-telefonen (SIP-droid).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet om det er mulig å sette den "Telefon"-knappen på den meny-linja nederst, til å starte programmet Dialer One, istedet for?

 

Takk

Det skjer automatisk hos meg. Etter at jeg har installert Dialer One og trykker på telefonknappen får jeg velge hva jeg vil bruke.

 

 

hmm.. da har jeg sikkert (kanskje) satt på den standardtelefonen som standard når valget har kommet opp og trykket "gjør som standard" .. hmmm..

 

 

Noen som vet hvordan man forandrer standardsettinger? Altså hvilke programmer som assosieres med hva!? Slik at jeg kan bytte dette igjen..

 

 

Takk! :)

Lenke til kommentar

Multitasking the Android Way

 

Ganske bra forklaring for de interesserte. Prosessdrepere ødelegger gjerne mer enn de ordner, og er stort sett unødvendige.

 

Edit: Tittel på linken. :)

 

Uenig. Om jeg feks har vært inne på kamera, og gått ut igjen så er mobilen MYE treigere, helt til jeg dreper kameraet i taskkillern. Dette er banna bein og helt sikkert.

 

I tillegg, om jeg har sørfa mye på nettet streiker nettlesern på fjesbook. Nekter å kommentere, nekter å søke, og laster etterhvert bare inn tomme sider. Da er det eneste den forstår å bli drept.

 

Så til kameraet og nettleseren når den streiker, pluss programmer som henger seg fra tid til annen (og det er ikke til å komme vekk fra at det skjer fra tid til annen) så er taskkiller en fin bil :)

Lenke til kommentar

aah! Da sitter jeg endelig her med min etterlengtede desire! Førsteintrykket har vært magisk. kunne ikke bedd om mer i en telefon! :D

 

Men så har jeg et spørsmål. Hvordan sjekker man hvor mange mb man har brukt i nedlastning fra mobil-nettet?

 

 

Finnes flere programmer, jeg bruker 3gwatchdog....søk i anbefalte androidprogrammer...så det finens flere :)

Lenke til kommentar

aah! Da sitter jeg endelig her med min etterlengtede desire! Førsteintrykket har vært magisk. kunne ikke bedd om mer i en telefon! :D

 

Men så har jeg et spørsmål. Hvordan sjekker man hvor mange mb man har brukt i nedlastning fra mobil-nettet?

 

 

Selv bruker jeg 3G Watchdog for å holde styr på 3G bruken min. Har selv telenor og der kan man også se på Din Side på telenor.no hvor mye datatrafikk man har brukt eller har igjen hvis man har noen form for datapakke.

 

Edit: Blackster var litt snarere en meg :cool:

Endret av Emigrante
Lenke til kommentar

Noen som vet om en "step-by-step" liste for hvordan en skifter fra det originale minnekortet til et nytt og større? Tenker litt på det som allerede er på det kortet som følger med, kult å få det over på det nye. Samt dette med formatering.

 

På forhånd takk.

er det ikke bare "koble til pc, kopier alt på SDkort > koble til nytt SDkort, overfør" ?

 

Ingen formatering?

 

Edit: Gjorde det slik jeg, rett fram. Mobilen finner ikke bildene nå, noen som har en aning på hvorfor?

 

Ingen andre som har et lignende problem? Bildene ligger på telefonen og jeg tror jeg har prøvd det meste nå, men bildefremviseren vil bare ikke vise de gamle bildene, de som jeg tok før jeg skiftet minnekort.

Lenke til kommentar

Om jeg feks har vært inne på kamera, og gått ut igjen så er mobilen MYE treigere, helt til jeg dreper kameraet i taskkillern. Dette er banna bein og helt sikkert.

 

I tillegg, om jeg har sørfa mye på nettet streiker nettlesern på fjesbook. Nekter å kommentere, nekter å søke, og laster etterhvert bare inn tomme sider. Da er det eneste den forstår å bli drept.

 

 

 

Jeg merker ikke noe forskjell verken i hurtighet eller benchmark på telefonen om jeg har surfet mye og ut og inn av kamera,diverse programmer osv

Bruker ikke fjesboka, så det har jeg ikke testet..

 

Har ingen taskkiller installert ,og har ikke savnet noen heller.

De gangene telefonen har blitt "nølende" i et program ,har jeg brukt menyknappen til menyen og tilbake i programmet igjen, og jeg synes det ofte hjelper.

 

Det hender jo ett program blir tregt, eller at et program ForceCloser, men jeg har ikke funnet noen fellesnevner for de gangene det skjer ennå..

Endret av Kasper22
Lenke til kommentar

Noen som vet om en "step-by-step" liste for hvordan en skifter fra det originale minnekortet til et nytt og større? Tenker litt på det som allerede er på det kortet som følger med, kult å få det over på det nye. Samt dette med formatering.

 

På forhånd takk.

er det ikke bare "koble til pc, kopier alt på SDkort > koble til nytt SDkort, overfør" ?

 

Ingen formatering?

 

Edit: Gjorde det slik jeg, rett fram. Mobilen finner ikke bildene nå, noen som har en aning på hvorfor?

 

Ingen andre som har et lignende problem? Bildene ligger på telefonen og jeg tror jeg har prøvd det meste nå, men bildefremviseren vil bare ikke vise de gamle bildene, de som jeg tok før jeg skiftet minnekort.

 

Kanskje du kan prøve å fjerne cahcen til bildefremviseren. Gå til "Settings \ Applications \ Manage applications" og finn bildeprogrammet der (Photos), gå inn på det og trykk "Clear data" og "Clear cache"

 

/Espen

Lenke til kommentar

Multitasking the Android Way

 

Ganske bra forklaring for de interesserte. Prosessdrepere ødelegger gjerne mer enn de ordner, og er stort sett unødvendige.

 

Edit: Tittel på linken. :)

 

Uenig. Om jeg feks har vært inne på kamera, og gått ut igjen så er mobilen MYE treigere, helt til jeg dreper kameraet i taskkillern. Dette er banna bein og helt sikkert.

 

I tillegg, om jeg har sørfa mye på nettet streiker nettlesern på fjesbook. Nekter å kommentere, nekter å søke, og laster etterhvert bare inn tomme sider. Da er det eneste den forstår å bli drept.

 

Så til kameraet og nettleseren når den streiker, pluss programmer som henger seg fra tid til annen (og det er ikke til å komme vekk fra at det skjer fra tid til annen) så er taskkiller en fin bil :)

 

Jeg hadde tilsvarende problemer DA jeg brukte taskkiller pga. prosesser som programmer var avhengige av etc ble drept. Nå bruker jeg ikke taskkiller og opplever aldri problemer. (nexus one)

Lenke til kommentar

Når det gjelder lagring til SD av programmer, så mener jeg noen hevdet at dette KANSKJE skulle komme med neste oppgradering av SW.. så,

 

1) Noen som har hørt noe mer om dette?

 

2) Noen som vet når denne oppdateringen eventuelt kommer? Ca..

 

 

Takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...