Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Har kanskje dummet meg litt ut her: Jeg oppdaget en ny verden med Picasa, og begynte å organisere bildene mine. Men etter at jeg hadde opprettet personer etc, så synket jeg den mot Google kontakter, og fikk mye dobbelt opp. Da slettet jeg noen kontakter, og vips så var de borte på Google kontaktene mine også. Jeg har fortsatt disse kontaktene på mobilen, kan jeg synke de opp til Google kontakter fra mobilen før det går motsatt vei og Google kontakter sletter på mobilen min? Er for tiden i flymodus, så skjer ikke noe enda...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Da har jeg fått min Desire. Wooohoo. Nesten litt skremt av hvor avansert dette er,(kommer fra en med en 3 år gammel mobil;) hehe. Men fått fikklet en del timer nå, og svært så fasinert. Men har da par idiot-spørsmål som jeg hadde håpet noen kunne veilede med litt gjennom her, har prøvd å lese og finne ut av det selv, men er jo flere hundre sider her :p

 

Hvordan ser jeg på film på min desire?

Fulger det ikke med noen movieplayer i telefonen? Har hvertfall lastet ned meridian, så da burde den være i orden, men hvor legger jeg inn filmene? har koblet mobilen til dataen og lagt inn en film, er det noe mappe jeg legger filmen i? Hva er forresten beste appen å se film på, er meridian brukbar?

 

Og hvordan får jeg kontakter over til favoritter? hvis jeg går inn på favoritter, og "legg til kontakt" så må jeg vel lage en helt ny, istedenfor å bare flytte fra "kontakter? eller hvordan er det?

 

Evig takknemmelig for svar :D

Lenke til kommentar

Skal ut å kjøre på ukjente steder i heøgen så tenkte jeg skulle teste ut GPS'en da. Har lest her tidligere at det finnes demo til Sygic og CoPilot, men finner ikke disse i Marked, regner med at jeg da må laste det ned fra nett men finner ikke noe demo på deres hjemmesider eller, noen som kan være snille å gi meg en link til hvor jeg kan finne demoen.

 

Hvilket GPS anbefales?

 

Så på Sygic a det finnes noe som heter Aura, dette så jo skikkelig nice ut, men etter hva jeg kan se er ikke Aura for Android, stemmer det?

 

Tror den beste sålangt er Navigon. Den finnes i en 30 dagers trial på Marked og så betaler du direkte på siden hvis du vil ha den. Den har akkurat kommet i oppdatert versjon.

 

Takker:) Da er den installert.. Får håpe jeg finner fram.

 

Men noen som vet no om Aura? Så skikkelig nice ut. Mener jeg har lest før at det er et lite minus med Sygic at om man bytter mobil må man kjøpe en ny lisens, da de låses opp mot serienr på mobilen. Håper at dette ikke stemmer og at eventuelt det ikke gjelder Aura.

VAr litt kjapp der gett.. Får ikke installert appen, får beskjed om at det ikke er nok plass??? Etter hva jeg kan se skal det være nok plass, har også avinstallert noen apps uten at det hjalp.

 

Noen tips? Hvor sjekker jeg hvor mye internminne det er igjen? Mulig jeg sjekker på feil plass.

Lenke til kommentar

du kan legge bare filmene legge filmene rett på minnekortet, eller lage en egen mappe du putter dem i (hvis en mappe for filmer ikke er der fra før)

 

Oki, så nå har jeg gått inn på "flyttbar disk" på dataen, laga en mappe som heter Movies sammen alle de andre mappene der, og lagt to 3gpp filer der. hva gjør jeg så, må jeg oppdatere eller noe? Eller må jeg kanskje ha en annen movieplayer?

 

Vet det er n00b men:P heh

Lenke til kommentar

går du ikke inn i mediaspilleren og velger filmen på minnekortet du skal se da? om du ikke kan gjøre det i mediespilleren, så har du sikkert ASTRO file manager, gå inn på sd-kortet der, og åpne filmen du skal spille.

 

(har ikke prøvd, men jeg tror det skulle funke)

joda, er det jeg prøver på, med mediaspilleren finner ikke det jeg egger inn, ikke video eller musikk. Men musikkappen som fulgte med telefonen klarer jo hvertfall musikker. Må vel være at jeg ikke legger det inn riktig sted, eller noe feil her. Ikke noe astro som jeg har valgt hvertfall.

 

Når jeg prøver å gå inn å browse fra programet, så får jeg Access denied på sdcard, noe fiks på det?

 

Fikk fikset det nå, eller måtte bare bruke andre prog. aplayer funka vist.

Noen som vet hva som gir best bildet av formatene? syntes ikke det ble særlig bra bildet med 3gpp.

Endret av Sensei
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

noob spørsmål her:

er det meningen mobilt nettverk skal være påslått mens man ikke surfer. har ikke wifi her.

 

skulle hatt æøå også?

 

andre ting jeg bør stille på?

Lenke til kommentar

noob spørsmål her:

er det meningen mobilt nettverk skal være påslått mens man ikke surfer. har ikke wifi her.

 

skulle hatt æøå også?

 

andre ting jeg bør stille på?

du kan gjøre slik: add programs > widget > settings > mobile network. da kan du raskt så av/på mobilt nettverk på homescreen.

 

for æøå, så kan du holde inne a eller o, eller bare skrive men a isteden for æ/å og o sistedet for ø. så skifter tastaturet automatisk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

jeg lastet ned det skandinaviske keyboardet via android store eller hva det het. (market?). men fant ikke valget for det under språk. det lå kun norsk der ikke "skandinavisk". oh well, jeg gjorde sikkert noe feil. må kjøpe en trådløs router så det blir litt enklere. bruker one call faktura abonnement. vil 3G funke da? (jeg spør veldig fort og dumt det vet jeg)

Lenke til kommentar

Skal ha meg Desire litt kjapt etter å ha solgt iPhonen min. Er så ekstremt vandt med å ha en mobil i lomma, og nå blir alt så utrolig TOMT.

 

Noen som vet hvor jeg får tak i HTC Desire under 4000 kr fortest mulig???

 

Ha en ellers fin kveld :yes:

Endret av webgo
Lenke til kommentar

Jeg vet at de eldste bestillingene som ligger inne hos Moobi (leverandør for Netcom, Chess og Spaceworld) er 4-7 dager gamle. Det var i hvertfall det jeg fikk opplyst fra Netcom. De sa riktignok at de regnet med rundt 2 ukers leveringstid. Det stemmer bra med informasjonen jeg fikk fra Spaceworld, de ventet den inn 5 juni.

 

Resten av leverandørene vet jeg ikke noe om, men håper dette hjelper i det minste.

Lenke til kommentar

Det som var på den er ikke kjempeviktig, men er heller det at jeg ikke kan bruke spotify eller ta bilde osv. som er værre. Prøver å formatere nå og se om den funker igjen.

 

Edit: funka igjen etter formatering, må huske å løse den ut tenker jeg. Mulig jeg tok den ut fra telefonen uten å gjøre det først

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Hvordan ser jeg på film på min desire?

Filmene må være i MP4 format. Last ned HandBrake og følg disse innstillingene for konvertering av video:

 

On Picture, I have Width = 800, then click "Keep Aspect Ratio" and let it populate height. Anamorphic set to "None", Cropping set to "Automatic".

 

On Video Filters, everything is set to Off and unchecked.

 

On Video, Video Codec is H.264 (x264), Framerate is "Same as source", Avg. Bitrate is checked with the value of "1500"

 

On Audio, the one track is set as Source: Automatic, Audio Codec: AAC (faac), Mixdown: Stereo, Samplerate: 48, Bitrate: 128, DRC: 0.0.

 

Nothing special for Subtitles or Chapters

 

Advanced I've got:

Reference Frames: 1

B-Frames: 0

Motion Estimation Method: Uneven Multi-Hexagon

Subpixel Motion Estimation: 6

Motion Estimation Range: Default (16)

Analysis: All

8x8 DCT: Unchecked

CABAC Entropy Coding: Unchecked

Psychovisual Rate Distortion: Greyed, all the way left.

No Fast-P-Skip: Checked

No DCT-Decimate: Unchecked

Deblocking: Both on Default.

Endret av Svedge
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan jeg enkelt kan importere kontaktene fra FB til mobilen? Mista min forrige Desire med alle kontakter, men var heldig å få en ny en i dag grisebillig. Men savner kontaktene mine :/

Hvor?

Vil anbefale deg å lagre som google-kontakter neste gang. Da har du alltid kontaktene med deg ;)

 

btw. Du kan vel bare velge å vise facebook-kontaktene dine i adresseboken?

Endret av REBBERN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...