Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Er det flere som har valgt å slå av :

Innstillinger - Språk --> Skandinavisk --> Ordliste / Vis forslag.

 

 

Jeg skriver som oftest riktig, men likevel kommer den med idiotiske forslag som ikke hører hjemme.. Enda verre blir når jeg skal skrive på dialekt, engelsk eller i ord og uttrykk.

UTROLIG irriterende.....

 

Sikkert greit for de som bor i Oslo, snakker Oslo'sk og skriver bare Bokmål... :roll:

HTC_IME mod gjør det lett å skifte mellom engelsk og norsk ordliste, men jeg er enig i at word prediction er irriterende. den skulle ikke endre ordet jeg skrev til det ordet den foreslo, men jeg skulle velge ordet den foreslo eller bare skrive videre, uten at telefonen blander seg.

 

Er ikke dette mulig å få til da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet om et program som er gratis (eventuelt kan kjøpes direkte fra utviklerens side) som gjør at man eksternt enten kan se mobilens posisjon på internett via GPS, eller at man sender en sms fra en annen mobil som inneholder visse "stikkord", som fører til at din orginale mobil sender deg en msn med posisjoner. Det er flere applikasjoner som gjør dette, men jeg leter etter en som skrur på GPS for deg, og så sender deg posisjonen/viser den eksternt på interett. Jeg vil ikke ha GPS på hele tiden, hvis dere skjønner hva jeg mener.

 

WaveSecure anbefales på det sterkeste!

Fra en side på internett kan du:

- Låse telefonen, så kommer det bare en låseskjerm på mobilen hvor du kan skrive en tekst (eks RING 9999999 OM FUNNET)

- Se hvem "tyven" ringer og sender SMS til.

- Spore telefonen ved å aktivere GPS`en, du for opp kart hvor mobilen befinner seg.

- Låse telefonen og skru på en alarm som hyler helt til du slår den av

- Ta backup, og slette alle kontakter/bilder/sms`er

 

Prøv. Kan kjøpes direkte fra wavesecure sine sider, husk å innstaler "uninstaller" sikkerehten og (slik at ikke tyven bare kan uinstallere appen)

 

Edit link: https://www.wavesecure.com/

Endret av Skjo
Lenke til kommentar

For å få arrangementer er det bare å gå på arrangementer på facebooksiden og trykke "eksporter arrangementer" nederst på siden. Da får du en url som du kan legge til i google kalender.

 

Jeg sliter også med at fbCal er ustabil. Får du export-tingen til å fungere? Hos meg kommer det bare opp "busy" i kalenderen, ikke navn og informasjon om eventen.

Eksporteringen fungerer helt fint i google calender, men eg får den ikke opp på mobilen av en eller annen grunn. Har prøvd alt.

Lenke til kommentar

Når jeg starter telefonen får jeg opp

 

"Sorry

 

The application HTC Sense (process com.htc.launcher) has stopped unexpectedly. Please try again"

 

Kan da bare velge force close, da det tar et par sekunder før samme melding kommer opp igjen. Har både restarta den "snilt" og ved å ta ut batteriet. Også fjernet sd kort.

 

Er det noe særlig jeg kan få gjort?

 

Om jeg factory resetter den.. Hvor mye mister jeg?

Lenke til kommentar

 

Om jeg factory resetter den.. Hvor mye mister jeg?

 

Hvis du ikke har satt telefonen til å ta backup automatisk (via HTC Sense) mister du alt som er lagret på selve telefonen. Du kan jo prøve ulike backup-programmer for å ta backup av SMS, kontakter, applikasjoner osv., men det er nok litt vanskelig siden HTC Sense krasjer hele tiden. Hvis du har synkronisert via Google så vil kontaktene du har på telefonen bli lagret der, slik at neste gang du synkroniserer laster den ned de kontaktene.

Lenke til kommentar

Kan kanskje skrive litt erfaringer om problemet jeg hadde.

 

Jeg regner med at grunnen til problemet var en dårlig SD kort (16GB class 2) som jeg kjøpte over ebay. Jeg hadde flere runder med at SD kortet var korrupt og måtte reformateres før jeg fikk problemet som er nevnt over. Sense hengte seg i oppstarten og ville ikke gå videre. Søking på nettet viste seg at noen andre hadde samme problemet, men ingen hadde noen enkel løsning. Å slette alle apps var heller ikke noe som løste noe etter det jeg leste. Derimot fikk jeg tipset at via å bruke søkeknappen så kunne jeg få tilgang till det meste på telefonen. Noe som bl.a reddet meg fra mange timer med blizzard support. Jeg brukte også Astro til å backe opp alle appsene mine, syncet kontakter til pcen via htc sync og satte på "back up data and settings" under setting - privacy. Formaterte så med "factory data reset" på samme stedet. Dette gikk greit.

 

En helt clean telefon ventet meg så. Jeg bestemte meg for å ikke hente apps fra astro likevell. Så på dette som en mulighet å starte fresh. Alle sms var borte siden jeg ikek fant noen god måte å backe dem opp på. Fant ikke noen måte å å loade backupen som jeg hadde gjort under privacy (veit noen åssen dette funker?). Hentet nummerene mine fra pcen, alle bilder knyttet til kontakter og grupperinger av kontakter var borte. Måtte også rydde opp i tlf/google contact rotet.

 

edit: noe av det som plager meg mest, er at jeg må lære opp ordboka på nytt.

Endret av rooroo
Lenke til kommentar

Fankern assa, har nesten bestemt meg fro desire men er rett for å angre når iphone kommer, men den kommer vell til å bli mye dyrere også

 

Hører jo at desire er dårlig i sollys, hvordan er den kontra dagens i iphone i sollys?

 

Noen som vet hvor store forskjellene mellom A4 og Snap dragon er?

 

Desire er tålelig ok i sollys med standard oppsett. Med full lysstyrke er den helt genial. Aldri hatt noen problemer med å se noe pga lysstyrke i sola. Eneste sollys problemet jeg har hatt er refleksjon av sola i øynene mine, men da er det bare å tilte telefonen litt annerledes

 

Edit: tror det er ca umulig å sammenlikne snapdragon med A4, siten det er vanskelig å se forskjellen på hardware ytelse og software optimalisering. Kan trenge et felles os å benchmarke på. Men de er så å si like gode. Mener å ha lest at A4 har noe bedre gpu. Men jeg tror OS`ene utgjør mer forskjell enn chip.

 

Du kan være ganske sikker på at iPhone 4G kommer til å være en god del dyrere. Jeg antar den kommer til å bli som 3gs + 1000-2000kr (uten at jeg har noen kilder til dette)

 

Om det som er leaket om iPhone 4G er sant så vil den være endel bedre enn Desire hardware messig. Det skulle bare manglet med tanke på at den kommer 3 måneder senere. Så du kommer sikkert til å angre når neste iPhone kommer, men om du kjøper iPhone 4G vil du nok angre 3,4 måneder etter når noe annet snaskent kommer.

 

Men som kameraten min sier: Hardware doesnt matter, it`s all about the software

Endret av rooroo
Lenke til kommentar

Når du går inn på programmet appbrain på telefonen så er det et valg der som heter manage my apps, og der inne kan du velge sync.

 

beklager at jeg er helt grønn.. jeg må ha et program installeret på telefonen som heter Appbrain? det har jeg ikke, har kun vært inne på appbrain.com

 

Ja, du må søke etter dette programmet i android marked, innstalere det og starte det fra telefonen.

Lenke til kommentar

Kan kanskje skrive litt erfaringer om problemet jeg hadde.

 

Jeg regner med at grunnen til problemet var en dårlig SD kort (16GB class 2) som jeg kjøpte over ebay. Jeg hadde flere runder med at SD kortet var korrupt og måtte reformateres før jeg fikk problemet som er nevnt over. Sense hengte seg i oppstarten og ville ikke gå videre. Søking på nettet viste seg at noen andre hadde samme problemet, men ingen hadde noen enkel løsning. Å slette alle apps var heller ikke noe som løste noe etter det jeg leste. Derimot fikk jeg tipset at via å bruke søkeknappen så kunne jeg få tilgang till det meste på telefonen. Noe som bl.a reddet meg fra mange timer med blizzard support. Jeg brukte også Astro til å backe opp alle appsene mine, syncet kontakter til pcen via htc sync og satte på "back up data and settings" under setting - privacy. Formaterte så med "factory data reset" på samme stedet. Dette gikk greit.

 

En helt clean telefon ventet meg så. Jeg bestemte meg for å ikke hente apps fra astro likevell. Så på dette som en mulighet å starte fresh. Alle sms var borte siden jeg ikek fant noen god måte å backe dem opp på. Fant ikke noen måte å å loade backupen som jeg hadde gjort under privacy (veit noen åssen dette funker?). Hentet nummerene mine fra pcen, alle bilder knyttet til kontakter og grupperinger av kontakter var borte. Måtte også rydde opp i tlf/google contact rotet.

 

edit: noe av det som plager meg mest, er at jeg må lære opp ordboka på nytt.

brukte noe som het SMS Backup&Restore for å importere alle smsene mine fra windows mobile.. har ikke desire ennå venter ennå på en fra chess :( men funka fint på xdandroid på touch pro2 :thumbup:

Lenke til kommentar

Er det flere som har valgt å slå av :

Innstillinger - Språk --> Skandinavisk --> Ordliste / Vis forslag.

 

 

Jeg skriver som oftest riktig, men likevel kommer den med idiotiske forslag som ikke hører hjemme.. Enda verre blir når jeg skal skrive på dialekt, engelsk eller i ord og uttrykk.

UTROLIG irriterende.....

 

Sikkert greit for de som bor i Oslo, snakker Oslo'sk og skriver bare Bokmål... :roll:

HTC_IME mod gjør det lett å skifte mellom engelsk og norsk ordliste, men jeg er enig i at word prediction er irriterende. den skulle ikke endre ordet jeg skrev til det ordet den foreslo, men jeg skulle velge ordet den foreslo eller bare skrive videre, uten at telefonen blander seg.

 

Er ikke dette mulig å få til da?

hmm? vet du hvordan?

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har fått et lite problem med værmelding widgeten som jeg lurte på om noen andre har vært borti. har hatt desire noen uker nå og den har fungert flott, men var ute og reiste i forrige uke og i en by i Frankrike fant jeg et trådløst nettverk som jeg brukte for å oppdatere telefonen. Men etter den oppdateringen så melder telefonen fortsatt været i den byen som gjeldene plassering. har prøvd å ta vekk wdgeten og legge dem til på nytt, men det samme skjer når den søker plasseringen igjen. Får været i Bringoles i Frankrike.

 

Noen som har et tips om hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar

Har noen en brukbar link til spotify? Lastet ned en jeg trodde var grei, men ser ut så det er en latinsk version eller noe :p

 

Edit: vet det er en del gode sider å laste ned apps fra. Noen som vil dele hvilke sider de bruker, så kan det godt være at jeg slipper å mase neste gang jeg lurer på noe :D

Endret av Herjar
Lenke til kommentar

Har noen en brukbar link til spotify? Lastet ned en jeg trodde var grei, men ser ut så det er en latinsk version eller noe :p

 

Edit: vet det er en del gode sider å laste ned apps fra. Noen som vil dele hvilke sider de bruker, så kan det godt være at jeg slipper å mase neste gang jeg lurer på noe :D

Android Marked er vel det sikreste og beste stedet for apps...

Lenke til kommentar

Noen som vet om et program som er gratis (eventuelt kan kjøpes direkte fra utviklerens side) som gjør at man eksternt enten kan se mobilens posisjon på internett via GPS, eller at man sender en sms fra en annen mobil som inneholder visse "stikkord", som fører til at din orginale mobil sender deg en msn med posisjoner. Det er flere applikasjoner som gjør dette, men jeg leter etter en som skrur på GPS for deg, og så sender deg posisjonen/viser den eksternt på interett. Jeg vil ikke ha GPS på hele tiden, hvis dere skjønner hva jeg mener.

WaveSecure er som nevnt utmerket til dette ;)

 

 

Noen som vet om det er mulig å sette den "Telefon"-knappen på den meny-linja nederst, til å starte programmet Dialer One, istedet for?

 

Takk

Det skjer automatisk hos meg. Etter at jeg har installert Dialer One og trykker på telefonknappen får jeg velge hva jeg vil bruke.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...