Gå til innhold

Dell Ultrasharp U2711 (2,560 x 1,440)


Theo343

Anbefalte innlegg

Har U2410 også denne coatingen?

Jeg har ikke sett de ved siden av hverandre, men jeg mener det ikke er like mye på U2410.

 

 

Brukt min skjerm i to dager nå, kjempefornøyd med bildekvaliteten så langt. Skulle gjerne hatt 16:10, men 16:9 duger det også.

 

Føler ikke at prisen er spesielt stiv med tanke på bildekvalitet/størrelse/tilkoblinger.

 

At hvitt føles "skittent" grunnet coatingen er ikke noe nytt for meg, har hatt både en Lacie og en sony skjerm med samme "problem", så jeg er vant til det. Begge de to brukte også et S-IPS panel, så det er muligens en sammenheng der.

Er S-IPS på 3008WFP, og det er litt av samme "problem" på den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk min i dag :) Veldig fornøyd så langt

 

Ingen døde piksler, men en anelse varmere fargetemperatur på venstre side enn på høyre side av skjermen. Jeg merker også en "coating", eller et slør over skjermen, men det blir man vant til. Litt etterslep er det også. Men alt i alt, veldig bra skjerm.

Lenke til kommentar

I tillegg så er en dot pitch på 0.23 i laveste laget for mine øyne.

Dette er hovedproblemet. Skjermen er like høy som en 24". Da er det åpenbart at alt blir mye mindre på denne, enn på samtlige "vanlige" skjermstørrelser fra 20"-30". Jeg er dessverre ikke klar for dette. Det er virkelig synd at denne ikke er 16:10. Jeg håper inderlig det kommer alternativer, siden 30" aldri ser ut til å synke i pris :realmad: .

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar

Jeg liker alt jeg leser av spesifikasjoner på denne skjermen, da utenom 16:9 biten thumbdown.gif

Men prisen er veldig stiv og jeg lurer heller på om jeg skal spe på med to ekstra skjermer ved siden av HP LP275W som jeg alt har, som jeg er veldig fornøyd med fra før av istedenfor å gå over til en eller to slike høy oppløste 16:9 27"?

 

Bortsett fra oppløsningen, så har jeg ikke fått med meg noe som skal gjøre denne skjermen noe spesielt bedre til mitt bruk som stort sett blir spilling og generelt kontorbruk, og mulighet for et tre-skjerm oppsett med tiden.

Lenke til kommentar

Det er jeg fullstendig klar over og den biten er avklart før kjøpet. Bildekvaliteten er vesentlig viktigere for min del i stedet for å glane inn i en dårlig kalibrert høyfjellsol hele dagen som mange av disse billigskjermene omtrent er.

 

Et godt, mykt/avbalansert bilde er viktig. Ønsket er å komme så nærme som mulig et skarpt bilde på papir. Dvs. skarpheter og detaljer er gode mens man ikke føler lyset annstrenger.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det er jeg fullstendig klar over og den biten er avklart før kjøpet. Bildekvaliteten er vesentlig viktigere for min del i stedet for å glane inn i en dårlig kalibrert høyfjellsol hele dagen som mange av disse billigskjermene omtrent er.

 

Et godt, mykt/avbalansert bilde er viktig. Ønsket er å komme så nærme som mulig et skarpt bilde på papir. Dvs. skarpheter og detaljer er gode mens man ikke føler lyset annstrenger.

 

 

 

For min del så har jeg ALLTID likt ting smått, mange som mener at 1920x1080 er alt for mye på min 15.6" W510 også, men jeg for min del elsker det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...