Gå til innhold

Dell Ultrasharp U2711 (2,560 x 1,440)


Theo343

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med optimal oppløsning fra en av maskinene mine på en U2711. Maskinen har et GeForce 6800 skjermkort, som skal ha en maksimal oppløsning på 2048*1536@85 Hz. Dette er selvfølgelig ikke nok til å få utnyttet full oppløsning, men maks oppløsning jeg kan få er ikke på mer enn 1920*1080. Får kun et bilde midt på skjermen med svarte kanter på alle sider. Har de nyeste driverne og dual link DVI-kabel.

 

Hvis jeg setter høyere oppløsning enn dette (kan faktisk sette 2560*1440 også manuelt), så blir ikke selve bildet noe større, men det strekker seg slik at det ligger bak de svarte kantene. Når jeg bruker musen flytter bildet seg dersom jeg flytter musen ut i de svarte områdene. Det virker derfor som at skjermkortet klarer å levere alle pixlene ut, men at alle ikke kan vises samtidig. Jeg kan selvfølgelig velge Fill eller Aspect på skjermen, men det blir da ikke native oppløsning.

 

Noen forslag til hvor problemet kan ligge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Ja da har jegt bestilt denne skjermen....Tirsdag eller onsdag håper jeg på å bli en lykkelig kar hehe

 

Skal bli rart å kvitte seg med min 5 år gamle 19" samsung 193p....eller det vil si den har fått en ny plass i leiligheten :)

 

Spørs hvor mye spilling det blir i denne ekstreme oppløsning men...får se hva mitt 4870 kort klarer, uansett konge blir det nok helt sikkert uansett om jeg må spille i lavere oppløsning. Håper bare jeg ikke får skjerm med døde pixler eller annet tull. Flaks er noe jeg ALDRI har så, det vil være et mirakel om jeg får et feilfritt super produkt.

 

Ååååååå jeg gleder meg....kommer ikke til å sove før denne doningen av en skjerm er på skrivepulten min :D :D :D

Lenke til kommentar

Skjermen registrert i oslo 07:30 i dag :D :D :D

 

Er vel for sent til at den rakk å bli med posten videre :( Men det betyr at i MORRA blir det et nytt liv hehe

 

Funker alt bra slenger jeg t.o.m med min GAMLE 29" mega tunge klumpen av en tv og bruker denne som TV de få ganger jeg bruker tv.

 

Skal vel funke fint å koble digital HD pvr dekoderen til denne skjermen :D enedelig få se HD sendinger t.o.m

Lenke til kommentar

Ja da har jeg fått lekt bitte litt med skjermen :)

 

I spill ser det ut som 1920x1080 er hva skjermkortet mitt har lyst til å ha for at det ikke skal gå hakkete, men å spille i 1920x1080 gjør ingen ting da skjermbildet er over hele skjermen og det ser bare sykt nydelig ut :D

 

Begynte å svette litt da jeg koblet til HD dekoderen og skjermen ikke fikk signal...Til slutt tok jeg en reset av dekoderen å vips kunne jeg se Tour de france i HD på skjermen gitt :D

 

Eller så må jeg si skjermen er STOR... :D litt annet enn 19" min dette ja.

 

Kjedelig å være på jobb nå :p

Lenke til kommentar

Kjøpte på Dustin jeg, til 7068,- + 100 i frakt. Var jo mulig å få denne til 6998 eller 99 før jeg dro på ferie skulle kjøpt da :p

 

Eneste jeg drømmer om nå er at det nok en gang detter litt uventet gryn inn på kontoen så jeg får kjøpt meg et 5870 skermkort eller no. Er så trist å spille 1920*1080 :p MEN selv 1920*1080 er en drøm på denne skjermen til spilling så derfor blir ikke skjermkort prioritert med det første

 

:love: denne skjermen

 

Ja jeg har nevnt det før, men må nevne det igjen...å gå fra 19" til 27" er bare helt syyykt + at var jaggu ikke lett å finne bakgrundsbilde på 2560*1440

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

HJEEEEEEEEEEEEEELP

 

Hva faen har skjermen min funnet på nå?? DEN har låst seg, kommer ikke inn på menyen! For bare opp BILDE av en LÅS

 

M.a.o får jo ikke bytta kilde :wallbash:

 

edit: da gikk jeg glipp av det jeg skulle se på men fant ut at man måtte holde meny knappen inne i 15 sek. litt håpløst spør du meg. Fatter ikke engang hvordan den ble låst i første omgang.

Endret av Goodall
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sikler på denne skjermen her gitt :)

 

Dere som har brukt den en stund, fungerer den bra i spill? Etterslep? Jeg er ingen die hard spiller, men svipper innom noen fps spill rett som det er.

 

Sitter med en BenQ G2400W 24", som jeg bruker 1920x1200 oppløsning på i spill. Jeg er fornøyd med den, men jeg må si at høyere oppløsning frister, samt en skjerm som muligens er litt snillere mot øynene.

Lenke til kommentar

Lefdal har også fått denne skjermen inn. Billigere enn Dustin når dette skrives.

 

http://www.lefdal.com/product/data/pc-skjerm/DELLU2711/dell-27-monitor

 

Eneste er at bildet ligner ikke på min skjerm...ikke har jeg knapper på siden, jeg har displayport og kortleser, ikke runde hjørner, bare 4 usb etter hva jeg ser, composite og 2 dvd-d....

 

Så jeg vet ikke jeg

http://www.dustinhome.no/pd_5010380195.aspx vs http://www.lefdal.com/product/data/pc-skjerm/DELLU2711/dell-27-monitor ligner jo ikke på hverendre

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Hadde egentlig bestemt meg for å gå for denne skjermen helt til jeg leste tråden=)

Ikke søren at at jeg betaler 6997,- (studentrabatt). Når skjermen kostet 5990,- for en stund tilbake=P

 

Dog hadde den nok vært ganske sweet til min nyerverede Mac Pro med 5870!

 

Av spilling går det bare i CS Source og Starcraft2, noen tanker om det?, litt bekymret for ghosting under CS Source...

 

Har pr dags dato en Benq 2411HD (TN 1920x1080), men har aldri vært 100% fornøyd med bildet på den. Nå håper jeg å få fokusert bruken på litt mer matnyttige ting.

 

Dvs pcen skal brukes til: 30% spilling, 40% surfing, 30% Video/bilde redigering

 

Noen annen skjerm jeg burde sett på?, lommeboken er ikke bunnløs!, har vanligvis hatt billigskjermer men er dritlei av å kjøpe middel og hele tiden gå med oppgraderingsbehovet.

 

Nå har jeg kjøpt mac som skal vare en 5-6år, og kunne da tenkt meg en skjerm med samme "levetid".

Lenke til kommentar

Er også på utkikk etter en skjerm i denne størrelsesordenen og med så høy oppløsning. I likhet med svennand ble jeg noe skuffet da jeg så at studentprisen hos dustin ikke lenger var under 6000 (tvert imot har den steget noen kroner bare de siste dagene til 7002 kr i dette øyeblikk). Men jeg lurer på om denne skjermen i det hele tatt har noen konkurrenter i samme prisklasse? Jeg har ikke klart å finne noen andre skjermer med så høy oppløsning til omtrent samme pris.

Lenke til kommentar

Er også på utkikk etter en skjerm i denne størrelsesordenen og med så høy oppløsning. I likhet med svennand ble jeg noe skuffet da jeg så at studentprisen hos dustin ikke lenger var under 6000 (tvert imot har den steget noen kroner bare de siste dagene til 7002 kr i dette øyeblikk). Men jeg lurer på om denne skjermen i det hele tatt har noen konkurrenter i samme prisklasse? Jeg har ikke klart å finne noen andre skjermer med så høy oppløsning til omtrent samme pris.

 

jeg har heller ikke klart å finne noe skjerm med matchende eller høyere oppløsning i den prisleia, virker som Dell er alene på markedet der=)

Krysser 10k for konkurrentene.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Akkuratt bestillt denne skjermen jeg også, regner med jeg har den om et par dager. Skal kjøres på et GF 7900GS kort, så blir spennende å se om de spillene jeg har i det heletatt støtter denne oppløsningen, og om de gjør det, om det blir nødvendig med nytt skjermkort også.

 

Jan, denne skjermen skal ha pixel garanti, så 1 død pixel er grunnlag for reparasjon/bytte av panel. Er bare å ringe dell :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...