Gå til innhold

Dell Ultrasharp U2711 (2,560 x 1,440)


Theo343

Anbefalte innlegg

Jeg bor i Mo i Rana og skjermen ble sendt med NSB. Det du sier om kulde Theo343, gjorde det morsomt at jeg sendte en mail til Dustinhome angående leveringstid på skjermen etter at det tok lengre tid enn normalt for pakken å ankomme postterminalen i Fauske. Det viste seg at det hadde gått et ras på Nordlandsbanen og skjermen ble forsinket 1 eller var det 2 dager. Synd at jeg ikke visste dette eller ble opplyst om dette. Neste gang kjøper jeg ikke en skjerm på vinterstid hvis kulde er årsaken. Skjermen har hele tiden stått i stuen hos meg.

 

Når Sollyset ikke ødelegger for mobilkameraet, skal jeg redigere denne posten og legge inn bilde fra DPT.

 

Edit: Nøyaktig det samme i dead pixel testen.

Endret av Albatraum
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det er helt mørkt ute og jeg slår av alt lys inne samt har lysstyrke 25/100 på skjermen (alt annet standard) så får jeg oså litt baklysblødning mot sort i områdene du viser til.

 

Det er under disse forholdene du får dette også? Samt ikke bruk mobilkameraet om du har noe bedre da korning forverrer symptomet ditt.

 

Hva med dere andre som eier skjermen og tester under samme forhold?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Mobilkameraet mitt overdriver ikke lyset i kantene som strekker seg mot midten på bildene. Dessverre har jeg ikke et bedre kamera tilgjengelig som er mer troverdig. I vanlig dagslys og med lyse bilder uten mørke partier i kantene, er fargene i de aktuelle kantene mer hvit/grå en resten av bildet. Høyre nedre kant er det letteste stedet å se forskjellen på bildet. Jo mørkere det blir på skjermen, jo mer synlig blir flagget. Denne grå/hvit tonen klarer ikke telefonen min å vise på lyse bilder. Jeg lasted ned Gears of War theme til windows 7 og det er ikke akkurat et pent bilde som blir vist. Til slutt legger jeg ut noen bilder jeg har tatt fra noen spill, med all lysene i rommet avslått. Får håpet at jeg får et positivt svar tilbake fra dustinhome. Jeg er ikke akkurat flink til å skrive når jeg er små sint.

 

Metro 2033

 

Mørke områder:

dsc00483vg.th.jpgdsc00482s.th.jpgdsc00484qx.th.jpg

Lyse områder:

dsc00486h.th.jpgdsc00485n.th.jpg

 

CoD:MW2

dsc00488ku.th.jpgdsc00487rj.th.jpg

 

Battlefield: Bad Company 2

dsc00490zh.th.jpgdsc00491ga.th.jpg

Lenke til kommentar

Jeg sjekket min skjerm igjen nå og jeg har ingenting i nærheten av det du viser her. Selv på 100% brightness i bekmørkt rom er det såvidt anntydninger til litt blødning her og der, men generellt ser man kun et jevnt lys bak hele panelet hos meg, som det må bli uten plasma eller led.

 

Det du viser her er ekstremt.

 

Ergo må det enten ha skjedd skade på skjermen pga. kulde eller transport eller så er det feilproduksjon.

 

Jeg vil tro du får byttet til en annen U2711 uten problem.

 

EDIT:

Har du forresten forsøkt med både VGA, DVI (dual-link), HDMI og DP? Hva bruker du nå? Skjermkort?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det ser ut til at min skjerm også har noen blødninger:

 

post-26550-1270618137,5448_thumb.jpg

 

Det røde har blitt overdrevet en del av kameraet, men det lyse partiet øverst til høyere er relativt synlig. Dette er er dog i et helt mørkt rom med brightness satt til 100%, i praksis har jeg aldri lagt merke til det. Nå bruker jeg ikke skjermen til å se film og serier, og jeg har i grunn ikke lagt merke til det ved spilling heller.

Lenke til kommentar

Etter å ha lest gjennom tråden har jeg også bestilt denne. Gleder meg som en unge!

 

Interessant at med studentrabatten til Dustin er skjermen, målt i norske kroner, billigere enn veiledende i USA (5996 kr v 1099 USD, kurs 5,99).

 

Får håpe Radeon 4850-kortet mitt henger med i svingene... Blir noe annet enn 20" 1400 x 1050 :-)

Lenke til kommentar

Etter å ha lest gjennom tråden har jeg også bestilt denne. Gleder meg som en unge!

 

Interessant at med studentrabatten til Dustin er skjermen, målt i norske kroner, billigere enn veiledende i USA (5996 kr v 1099 USD, kurs 5,99).

 

Får håpe Radeon 4850-kortet mitt henger med i svingene... Blir noe annet enn 20" 1400 x 1050 :-)

 

Hos meg så klarer overraskende nok mitt ATi Radeon 3870x2 å henge med på CoD MW2 i 2560x1440. Klarer fint 60fps (vsync på).

 

Har sett på Albatraum sine bilder, og det ser mye mer ekstremt ut enn her. Jeg har en liten ujevnhet på høyre side når jeg har helt hvit eller svart bilde på skjermen, men dette er så lite sjenerende at jeg rett og slett ikke bryr meg.

Lenke til kommentar

Skjermen er knallgod ellers, men jeg valgte å få pengene mine tilbake for skjermen. Grunnen er flere dårlig møter med Dells kundeservice over de siste par dager. De la til og med på røret siste gang jeg ringte de. Litt surt men jeg orker ikke en til tullerunde rundt i supportavdelingen deres. Etter alle jeg snakket med, var det ingen som viste hva de skal gjøre når jeg opplyser de om at jeg har feil med min Dell u2711 skjerm, men skjermen er kjøpt hos Dustinhome...

Endret av Albatraum
Lenke til kommentar

Så Dustin går med på å ta tilbake skjermen som feilvare/reklamasjon og refundere pengene?

 

Jeg har aldri brukt Dells kundeservice, alltid nettbutikken jeg kjøper varen fra. Men om du har dillet mye mot Dell betyr det at Dustin henviste deg til Dell først?

 

Ellers synes jeg ikke litt telefonproblemer i løpet av et par dager er så dårlig eller uvanlig for den saks skyld fra en produsent.

Jeg brukte 6 måneder på å få reparert produksjonsbasert feil på et DFI hovedkort en gang, det kan man kalle dårlig service. Ikke refusjon, ikke nytt produkt.

 

Uansett, godt å se at Dustin dekker ryggen til kjøperen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg tok opp problemet med skjermen først med Dustinhome og de henviste meg bare til Dell fordi at med skjermen fulgte det med en egen serviseavtale med Dell. Skjermen har ikke en egen service tag, men du må opplyse om ordrenummeret mellom Dustinhome og Dell selv for at Dell skal være på samme side som deg. I løpet av to dager har jeg snakket med både norske og svenske folk og det var ingen som hjalp meg hos Dell. Eneste hjelp jeg har fått fra Dustin er telefonnummeret til Dell kundeservise, som de opplyste om i første mail. Etter at jeg klaget til Dustinhome og ba dustin hjelpe meg, har de selv prøvd å ringe Dell uten å komme noen vei selv! Jeg har opplyst de om at jeg kjøper ikke ting hvis irritasjon følger med på kjøpet. Dell vil jeg ikke lengre ha i mitt hjem og jeg foretrekker å få pengene mine tilbake istedet for en ny u2711. Har jeg bestilt direkte fra Dell kan jeg tenke meg til at dette ble fikset allerede under første telefonsamtale. Men men nå har jeg festet blikket mitt på 27-30" Eizo.

Lenke til kommentar

De koster vel dobbelt så mye i samme kvalitetsklasse :)

 

Forøvrig må jeg si at dette er ekstrem service når man får full refund pga. litt "irritasjon i hjemmet". I alle mine år med hardwarekjøp har jeg lært at man må være forberedt på både frustrasjon og irritasjon. Det er ingen uvanlighet, men heldigvis ikke normen.

 

Men nå bør du vel da vente til litt lenger uttpå våren eller sommeren med å kjøpe en ny skjerm, så du ikke får en "kuldeskjerm" til, fra Eizo som er en god del dyrere om du skal opp i samme kvalitet.

 

Selv har jeg hatt Dell produkter i mitt hjem siste 7 år og kan ikke si at det er en leverandør som bør bannlyses. Selv om jeg også alltid har hatt lyst på Eizo, men deres kvalitetsskjermer er fortsatt svindyre.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Men men nå har jeg festet blikket mitt på 27-30" Eizo.

 

 

Har selv nettopp kjøpt en Eizo 27", og er meget godt fornøyd. Har ramlet mye i pris, og er nå nede i kr 5 643,- De som har peiling, vet dette er billig. Ting jeg liker.

 

Oppløsning: 1920 x 1200 er fint, da teksten ikke blir for liten.

16:10, da jeg ikke er så glad i 16:9. (viss en da ikke primært ser film, men det bruker en jo den ny-innkjøpte 52" til.

 

Har opprettet denne tråden for Eizo 27" Eizo SX2761WK

Endret av belsby
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke teksten blir for liten på denne U2711? Som sagt synes jeg den er bedre lesbar enn på en 24" 1920*1200 skjerm.

 

Eizo skjermen du nevner er jo ikke spesielt billig, den har åpenbare mangler som jo burde gjøre den billigere enn eks. U2711.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...