Gå til innhold

Dell Ultrasharp U2711 (2,560 x 1,440)


Theo343

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge vurdert U2410 skjermen, men siden jeg har hatt 2405 i en del år nå ønsket jeg ikke bare en bedre skjerm men også noe større fysisk. Oppløsningen er jo også helt rått uten å måtte sitte med en gedigen 30-32" midt i fleisen.

 

Derfor er den kommende, noe hemlighetsfulle og beryktede U2711 midt i blinken! NDA løftes 9. februar og da informasjon og reviews dukker opp samt at vi får den tilgjengelig for kjøp om ikke så lenge.

 

Besides having a higher color gamut and different backlighting technology, Dell uses 12-bit internal color processing with the ability to output 10-bit color. That means you can get 1024 levels of grey instead of just 256, reducing the amount of banding present in certain situations. 24-bit vs. 30-bit color also means you get a color palette of 1.07 billion instead of 16.7 million
:dribble:

 

Her er noen bilder:

post-38451-1265669053.jpeg post-38451-1265669081.jpeg

post-38451-1265669068.jpeg

 

Flere bilder på en kinesisk side

 

 

Fakta:

■ Factory calibrated to an average delta E of < 5 under sRGB and Adobe RGB input source for brand new Dell monitor U2711. Dedicated Custom Color Mode (6-axis Color-control) for Saturation , Hue, Gain (RGB) and offset(RGB).

■ 12 bit internal processing which tested HDMI1.3 with deep color (12bit).

Flat Panel Specifications

*

Screen type

Active matrix - TFT LCD

Panel type- IPS

Screen dimensions - 27 inches (27-inch diagonal viewable image size)

Preset display area:

*

Horizontal - 596.74 mm (23.49 inches)

Vertical - 335.66 mm (13.22 inches)

Pixel pitch - 0.2331 mm

Pixel per Inch*- 109

Viewing angle - 178° (Vertical) typical, 178° (Horizontal) typical

Luminance output - 350 cd/m² (typ)

Contrast ratio - 1000:1 (typ), 80,000:1 (max, Dynamic Contrast on)

Faceplate coating - Antiglare with hard-coating 3H

Backlight - 8 CCFL U-type system

Response Time - 6ms panel typical (Grey to Grey))/12ms typical (Black to White)

Color depth - 1.07 billion colors

Color Gamut - 110%* NTSC typical , 100% sRGB, 96% Adobe RGB

* U2711 Color Gamut (Typical) is based on CIE1976 (110%) and CIE1931 (102%) .

 

 

Dimensions (with stand)

*

Height (Compressed) - 427.83 mm (16.84 inches)

Height (Extended) - 517.83 mm (20.39 inches)

Width - 646.71 mm (25.46 inches)

Depth - 199.95 mm (7.87 inches)

 

Reviews:

 

Anandtech

 

Engadget

 

FlatpanelsHD

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ringte faktisk Dell i går for å spørre når denne skjermen kom til norden. Selgeren sa at den ikke var i systemet deres enda, men regnet med at den dukket opp i løpet av våren, mest sannsynlig i mars. Jeg ba ham gjette på pris og han sa 10-13k, mens han poengterte at det bare var hans personlige forventning.

 

Vurderer å vente på denne skjermen selv, istedet for U2410, men er litt skuffet over at slippdatoen i norden er så mye senere.

Lenke til kommentar
Da var den tilgjengelig hos Dell.se, og dustinhome.no for 5850,-. Prisen er veldig god etter min mening, la inn en ordre :)

 

edit: Den er ikke på lager enda hos dustin.

 

http://www.dustinhome.no/pd_5010380195.aspx uhh.. denne ligger på 10 238 kr..

 

Hadde denne bare kostet 5850,- hadde jeg kjøpt 3 med engang :!: og kjørt eyefinity

 

 

My bad, snek seg nok inn en feil i morges.

Endret av MrGrandmother
Lenke til kommentar

Det eneste svakhetspunktet jeg ser med denne skjermen er høy inputlag, ca. 17ms over den beste referansemodellen. Noe som er litt dumt når man spiller alle type spill i tillegg til skrivebordarbeid og film etc.

 

Men utfra tester er visst dette er et resultat av alle innganger og tilkoblingsmuligheter den tilbyr. En ren digitalutgave av denne hadde vært meget flott. En U2712 med kun DVI, HDMI og DP. Det eneste utstyret jeg har som ikke kan kjøre digitalt er Nintendo Wii, som jeg ikke trenger enorm kvalitet fra.

 

Med en slik svakhet og til prisen av rundt 11.000 kroner blir det nok ikke en så god all-round skjerm som jeg hadde håpet. Lillebroren U2410 har også en del rapporterte feil så da blir det heller ikke den hmm.

 

Siden disse svakhetene finnes i U2711 vurderer jeg heller å gå for 3008WFP når man først må regne med litt ekstra inputlag.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Så du synes 17ms inputlag er så mye at du like gjerne kjøper 3008 som har en input lag på (så vidt jeg kan se) 46ms? Konkluderte omvendt selv, lette etter 3007 til salgs, som basically er 3008 uten scaler (som legger til mye input lag) fordi jeg mente 46ms var noe jeg ville legge merke til. Når jeg ikke fant noen 3007 til salgs var u2711 et godt alternativ.

 

Prisen hos Dustin er nå endret igjen og er nå 7500,-.

Lenke til kommentar
Så du synes 17ms inputlag er så mye at du like gjerne kjøper 3008 som har en input lag på (så vidt jeg kan se) 46ms? Konkluderte omvendt selv, lette etter 3007 til salgs, som basically er 3008 uten scaler (som legger til mye input lag) fordi jeg mente 46ms var noe jeg ville legge merke til. Når jeg ikke fant noen 3007 til salgs var u2711 et godt alternativ.

 

Prisen hos Dustin er nå endret igjen og er nå 7500,-.

 

Hva i.. :p

 

Nesten så jeg må bestille 3 da :p nesten.. (come on 2000 til nå )

Endret av B-QL
Lenke til kommentar

Mr:

Fordi når man først får vesentlig inputlag kan jeg liksågodt kjøpe en større skjerm som koster det samme (vel gjorde før prisen ble satt ned i dag hehe). Inputlag er vesentlig i verdi på begge to.

 

Jeg var dog ikke klar over ennå at 3008 hadde så høy inputlag som 46ms. Det får meg til å lure på hva egentlig inputlag for U2711 er. For det jeg leste sier jo bare "over referansemodellen vår i test" ergo kan den godt være 40ms for alt vi vet.

 

Jeg har også lett etter alternativet uten "scaler" mellomleddet som da fjerner mye inputlag. Hm 7500,- var en pris som gjør at jeg er redd jeg bestiller en U2711 i dag *skrekkblandet fryd*. U2709 som er tatt ut av salg, var den uten scaler? Men den hadde vel noen større svakheter uten å vite hvilke.

 

 

EDIT:

Det at lagerlevering er helt ukjent på dato gir det en litt høyere terskel å bestille hm. Har du bestilt Mr? Du vet at Dustin ikke reserverer beløpet men faktisk trekker det når du bestiller? Var en diskusjon på dette i Dustin tråden tidligere i år.

 

Jeg er ikke så interessert i å låne ut penger på ukjent tid.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Mr:

Fordi når man først får vesentlig inputlag kan jeg liksågodt kjøpe en større skjerm som koster det samme (vel gjorde før prisen ble satt ned i dag hehe). Inputlag er vesentlig i verdi på begge to.

 

Jeg var dog ikke klar over ennå at 3008 hadde så høy inputlag som 46ms. Det får meg til å lure på hva egentlig inputlag for U2711 er. For det jeg leste sier jo bare "over referansemodellen vår i test" ergo kan den godt være 40ms for alt vi vet.

 

Jeg har også lett etter alternativet uten "scaler" mellomleddet som da fjerner mye inputlag. Hm 7500,- var en pris som gjør at jeg er redd jeg bestiller en U2711 i dag *skrekkblandet fryd*. U2709 som er tatt ut av salg, var den uten scaler? Men den hadde vel noen større svakheter uten å vite hvilke.

 

 

EDIT:

Det at lagerlevering er helt ukjent på dato gir det en litt høyere terskel å bestille hm. Har du bestilt Mr? Du vet at Dustin ikke reserverer beløpet men faktisk trekker det når du bestiller? Var en diskusjon på dette i Dustin tråden tidligere i år.

 

Jeg er ikke så interessert i å låne ut penger på ukjent tid.

 

 

Bestilte i morges, fikk mail om at anslått leveringsdato var endret til 24. februar for noen timer siden. Du kan legge inn en ordre uten å betale, du får da en mail om at produktet er på lager og at du må betale slik at den sendes ut. Alternativt tror jeg du kan be om at det legges ved en faktura som betales ved mottak.

 

Når det gjelder inputlag så målte Anandtech den til å være 15 og 17ms (merkelig nok 17 i gaming mode), virker som det er omtrent det samme som U2410. Kan se ut som at 10-20ms input lag er prisen man betaler for å ikke bruke TN paneler. Er faktisk mer bekymret for 'overdrive trailing' enn input lag når det gjelder spilling. Flatpanelshd.com sier at "..U2711 is definitely not a gaming monitor." pga IPS panelet.

Lenke til kommentar

Husker jeg leste om "overdrive trailing" på U2711 ja. Hm... så hva mener du, om jeg skal bruke den også til spilling så er det kanskje ikke rett kjøp? :hmm:

 

Jeg skal drive med alt fra fotoredigering (10%), skrivbordsarbeid (40%), film/tvserie titting (15%), Spilling (35%).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Husker jeg leste om "overdrive trailing" på U2711 ja. Hm... så hva mener du, om jeg skal bruke den også til spilling så er det kanskje ikke rett kjøp? :hmm:

 

Jeg skal drive med alt fra fotoredigering (10%), skrivbordsarbeid (40%), film/tvserie titting (15%), Spilling (35%).

 

Har tenkt til å spille litt på den selv. Problemet er jo at det er så utrolig subjektivt. Mange bruker 3008 til gaming og har ingen problemer med input lag, andre opplever det som utrolig irriterende. Tror ikke det er stort annet å gjøre enn å prøve skjermen selv og i værste fall sende den tilbake i løpet av 14 dager om det er for ille. Min første LCD skjerm hadde vel en responstid på 8ms og jeg kan ikke huske at jeg var plaget med ghosting, så jeg håper det går greit.

Lenke til kommentar
Så du synes 17ms inputlag er så mye at du like gjerne kjøper 3008 som har en input lag på (så vidt jeg kan se) 46ms? Konkluderte omvendt selv, lette etter 3007 til salgs, som basically er 3008 uten scaler (som legger til mye input lag) fordi jeg mente 46ms var noe jeg ville legge merke til. Når jeg ikke fant noen 3007 til salgs var u2711 et godt alternativ.

 

Prisen hos Dustin er nå endret igjen og er nå 7500,-.

 

Hva i.. :p

 

Nesten så jeg må bestille 3 da :p nesten.. (come on 2000 til nå )

 

Og nå er prisen 7099,-

 

Dell.no har enda ikke fått den i prislista.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...