Gå til innhold

Dell Ultrasharp U2711 (2,560 x 1,440)


Theo343

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter å ha levd lykkelig med en Dell 2407 i snart fire år har jeg i det siste blitt lysten på litt høyere oppløsning. Etter å ha lest en del om U2711 over helgen ser det ikke ut til at denne skjermen har noen negative punkter i forhold til mitt bruk, så nå har også jeg lagt inn en bestilling hos Dustin Home!

Lenke til kommentar

Huff litt stiv pris for min del :p

 

alltid kjøpt skjermer til 2000kr grensen og synes de er gode nok for mitt bruk :p

 

Men blir vel sånn om man prøver en dyr skjerm over en lengre periode, så blir vel de skjermene jeg har noe 'dritt' :p

 

Har 3x 24" nå, 30" blir vel neste oppgradering når skjermene må byttes ut.

 

Men ser ut som en god skjerm med mange tilkoblingsmuligheter det her :)

Lenke til kommentar

Jeg ga faktisk rundt 7000 for Dell 2407 jeg kjøpte sommeren 2006, og det er i lag med 8800 GTX et av mine aller beste hardware kjøp. Det er først nå som U2711 har dukket opp jeg har følt et behov for å oppgradere. Jeg vurderte en periode 30", men de ble akkurat litt for store og ikke minst for dyre. U2711 er således perfekt for meg.

Lenke til kommentar

Skjermen min dukket opp i dag og jeg må si førsteinntrykket er litt overveldene. Fysisk er den ikke så veldig mye større enn 24" den erstatter, men oppløsningen! Hjelpe meg.

 

post-26550-1266516453_thumb.jpg

 

Det ser også ut til at jeg var meget heldig med prisen, studentrabatten på U2711 på DH har minket en del siden jeg bestilte.

Endret av miCro
Lenke til kommentar

Hei,

 

jeg har den "gamle" Dell 27" - ca. halvannet år gammel, med oppløsning 1920x1200. Hva vil den høyere oppløsningen gjøre for meg (OK, et subjektivt spørsmål, men...)? Vil jeg merke dette (positivt), eller er det mer for spillere? Jobber endel med bilder, så den høyere oppløsningen vil kanskje være bra - men kanskje jeg da vil trenge forstørrelsesglass? :) Er bare redd hvis alt blir veldig smått.

 

P.

Lenke til kommentar

Som du sier er det veldig subjektivt, men jeg jobber også en del med bilder og oppløsningen i kombinasjon med bildekvaliteten IPS-panelet bringer med seg gjør skjermen ideell til mitt bruk. Jeg har sett noen tilbakemeldinger om at ting blir litt smått med en slik oppløsning på en 27", jeg har imidlertid ingen problemer med det. Normalt sett sitter jeg mellom 60 til 90 cm unna skjermen.

Endret av miCro
Lenke til kommentar

Så vidt jeg kan se støtter kortet ditt oppløsninger opp til 2560 x 1600, så det bør fungere fint i lag med U2711. Hvis du ikke spiller skal ditt nåværende kort duge bra.

 

Jeg må si jeg er meget godt fornøyd med skjermen! Selv ukalibrert er bildekvaliteten noe av det råeste jeg har sett, og den fungerer overraskende bra som spillskjerm. Nå er ikke jeg veldig kresen akkurat på det punktet, men det jeg har testet av FPS spill har fungert bra. Det den imidlertid er helt rå på er strategi spill. Anno 1404 og Daw of War 2 er en drøm i lag med U2711! Det eneste jeg ikke er helt fornøyd med er det matte beskyttelseslaget, det får hvite overflater til å se "skitne" ut. Jeg har klart å venne meg til det, men det er et lite irritasjonsmoment.

Lenke til kommentar

Brukt min skjerm i to dager nå, kjempefornøyd med bildekvaliteten så langt. Skulle gjerne hatt 16:10, men 16:9 duger det også.

 

Føler ikke at prisen er spesielt stiv med tanke på bildekvalitet/størrelse/tilkoblinger.

 

At hvitt føles "skittent" grunnet coatingen er ikke noe nytt for meg, har hatt både en Lacie og en sony skjerm med samme "problem", så jeg er vant til det. Begge de to brukte også et S-IPS panel, så det er muligens en sammenheng der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...