Gå til innhold

Den store iPad tråden.


Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

    • Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg synes således at iBook funksjonen virket meget lovende. Denne hadde vært noe å ta med seg til sengen, for å se en film eller lese en bok. Se også den tøffe grafikken som symboliserer "bokhyllen" : )

 

 

Jeg tror vi har en vinner.

Eneste problemet jeg kan se med å bruke den til å lese bøker med, er at det er lcd skjerm, tror det kan bli slitsomt for øyene i lengden. E-ink teknologien som f.eks Kindle bruker er mye bedre å lese på enn hva en lcd skjerm er. Også er det jo det spørsmålstegnet hvordan denne er å bruke ute i sollys.

Endret av Blueone
Lenke til kommentar

Ja, jeg har hørt folk reagere på dette. Personlig vet jeg ikke om det blir brukenes. Man leser da tekst bra på ordinære LCD skjermer. Men vet ikke. Tror også denne som iPhone har en glass overflate på topp, tror derfor ikke sollys blir noe problem, men det er selvsagt bare spekulasjoner enn så lenge. Jeg aner ikke mer en dere : )

 

Jeg har hvertfall enorm tro på denne.

Lenke til kommentar
Ja, jeg har hørt folk reagere på dette. Personlig vet jeg ikke om det blir brukenes. Man leser da tekst bra på ordinære LCD skjermer.

Ja det går helt greit å lese tekst på lcd, men tror i lengden så kan det bli slitsomt å lese tunge bøker på den. Har du aldri merket at det enkelte ganger er bedre å skrive ut tunge tekster, enn å lese dem forran pc`en?

Lenke til kommentar

Hadde relativt lave forventinger til denne så ble forsåvidt positivt overrasket. Hadde vært seriøst fristende om den bare hadde multitasking og flash. Jeg skjønner at det bruker mer strøm, men vil iallefall ha muligheten.

 

Dog, ser positivt på en eventuell androidversjon av dette kanskje tilogmed fra google? Hadde kunne vært veldig bra tror jeg.

Lenke til kommentar
Å hvordan skal de da fungere over 3G nettverket? For at den skal dette må den da ha et SIM kort og et nummer?

 

@LanSi

Trådløst bredbånd da? Trenger det et simkort og et nummer? Nei, det gjør det ikke.

 

Jo det gjør man. Både simkort og nummer for å bruke mobilt bredbånd over 3g nettet... Er det 3g betyr det mobilnett.. mobilnett betyr simkort.

Lenke til kommentar

Stiling dings. Men føler den liksom ikke helt passer inn noen plass? Jeg gidder ikke dra med meg en sånn ut. Skal jeg reise langt tar jeg heller en laptop. Er jeg hjemme har jeg mye bedre valgmuligheter. Stasjonær, mediacenter eller laptop. For mine dagligdagse mobile nødvendigheter holder det lenge med htc hero.

 

Vet ikke helt hvor åpen den er. Men om den er relativt åpen og man kan lage apps til den uten å gå via app-store så kunne det blitt en morsom fjernkontroll. :)

Lenke til kommentar
Å hvordan skal de da fungere over 3G nettverket? For at den skal dette må den da ha et SIM kort og et nummer?

 

@LanSi

Trådløst bredbånd da? Trenger det et simkort og et nummer? Nei, det gjør det ikke.

 

Jo det gjør man. Både simkort og nummer for å bruke mobilt bredbånd over 3g nettet... Er det 3g betyr det mobilnett.. mobilnett betyr simkort.

Bare synd du ikke kan bruke vanlig sim på den. Du må ha micro simkort

Lenke til kommentar

Kunne godt tenkt meg en slik og jeg er ingen mac fanboii, men dersom dette stemmer:

 

...

Ser dog ett par mangler, hvorav en er litt "krise":

Mangler støtte for flash

Ingen multitasking! , triste greier når dette skal erstatte en netbook.. Ingen spotify+andre ting feks.

 

ser jeg ikke helt vitsen selv om prisen blir bra.

Lenke til kommentar

Det er vel slik jeg forstår det, i softwaren alle disse manglene ligger så det bør være rom for forbedringer i fremtidige revisjoner.

 

Det som ikke ligger i softwaren som; HDMI utgang, kamera, plass til minnekort er derimot også store ulemper som ikke så lett kan fikses.. Men det kommer helt sikkert mange "kloner" med alle disse funksjonene vil jeg tippe.

Lenke til kommentar
Å hvordan skal de da fungere over 3G nettverket? For at den skal dette må den da ha et SIM kort og et nummer?

 

@LanSi

Trådløst bredbånd da? Trenger det et simkort og et nummer? Nei, det gjør det ikke.

 

Jo det gjør man. Både simkort og nummer for å bruke mobilt bredbånd over 3g nettet... Er det 3g betyr det mobilnett.. mobilnett betyr simkort.

Okei, my bad. Men det blir ikke som å ha to simkort og nummer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...