Gå til innhold

Den store iPad tråden.


Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

    • Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141


Anbefalte innlegg

Påstanden om at Apple "stjeler" æren for tablets blir for dum. Apple hadde selv en av de første tabletene i Apple Newton/MessagePad allerede på midten av 90-tallet og siden det prosjektet ble skrinlagt av Steve Jobs i 1998 er det ingen som har klart å komme opp med en suksessfull tablet, før nå når Apple gjenoppliver formfaktoren med et brukbart produkt, på samme måten som de brakte smarttelefoner til massene ved å lage et produkt med en til da helt annen brukeropplevelse.

 

(Så kan man selvsagt argumentere med at MessagePad var PDA-er og ikke tablets, men størrelsen på enhetene var noe større enn PDA-ene var. Jeg mener de var nærmere en tablet enn en PDA, men det blir mest flisespikking)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Android får endel kritikk for å virke uferdig, det samme gjelder de fleste programmene, så enda er nok ikke Android et bedre valg for folk flest, kraftig motor eller ikke.

Du mener uferdig som i: Ingen MMS muligheter, mangel på copy/paste(!), ingen GPS etc... ;)

Husk at det tok Apple 3 iterasjoner for å komme opp med et tilnærmet fullverdig produkt, men ennå eksisterer helt elementære mangler.

Lenke til kommentar
Apple hadde selv en av de første tabletene i Apple Newton/MessagePad allerede på midten av 90-tallet og siden det prosjektet ble skrinlagt av Steve Jobs i 1998 er det ingen som har klart å komme opp med en suksessfull tablet, før nå når Apple gjenoppliver formfaktoren med et brukbart produkt

kan bare takke for en god latter altså :)

antar ipad er første tablet du har sett siden 1998 da? siden du ikke har sett noen bedre

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke de som ergrer seg så fælt over Apple sine produkter. At Apple lanserer produkter hjelper bare deres produkter, det tvinger HTC til å utvikle en ny telefon, det tvinger Android-utviklerne til å utvikle et bedre operativsystem. I stedet for å si "Dødsdårlig produkt ass er jo bare iPod Touch XL herregud mangler quadcore!!1", burde dere tenke "Lurer på hva andre produsenter vil gjøre for å kontre dette produktet".

Lenke til kommentar
Ser hvordan iWork vil fungere på iPad og det er imponerende. Applikasjonen er totalt fornyet for å passe iPhone OSet både grafisk og utnyttelse av den flotte skjermen. Tøft!

 

 

Høres ut som mannen på vidoen kunne trengt å tatt seg en tur på hotellrommet med ipad'en.

 

Beklager, men jeg ser ikke hva som er den store greia med denne dingsen.

 

Men der er vel et marked for folk som mener en laptop blir for avansert og en iphone for liten.

Lenke til kommentar
da må vel apple nesten lage en ipad som kontrer det av tablets de andre har allerede? før de kan kontre tilbake

 

 

Nei, for når iPaden selger så godt som den kommer til å gjøre, kommer andre produsenter til å prøve å tjene på tablet-bølgen, uavhengig av hvor kraftige tableter Apple lager.

Lenke til kommentar

Stilig tenkte jeg, men så kom jeg til dette:

HAR IKKE:

Multi-tasking. (!)

Flash. (!)

Hvorfor i all verden kjøpe denne og ikke en vanlig minilaptop? BILLIGERE, mer funksjoner, like tung, like stor skjerm, multi-tasking og flash osv. Hva trenger man accelerometer og lys sensor til? Etter en uke med "WOW, så gøy", så har du glemt det, samme som skjedde med Ipoden min. Jeg ville byttet begge med Flash uten å nøle.

Touchscreen er jo greit da...

Endret av Obi von Knobi
Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke de som ergrer seg så fælt over Apple sine produkter. At Apple lanserer produkter hjelper bare deres produkter, det tvinger HTC til å utvikle en ny telefon, det tvinger Android-utviklerne til å utvikle et bedre operativsystem. I stedet for å si "Dødsdårlig produkt ass er jo bare iPod Touch XL herregud mangler quadcore!!1", burde dere tenke "Lurer på hva andre produsenter vil gjøre for å kontre dette produktet".

 

Spørs jo på hvilken måte de hermer, om de hermer etter planen å lage en oversized telefon med færre features, istedet for å ha et skikkelig OS, så er det en ulempe, men jeg er egentlig enig med deg, det beste med lanseringen er at andre kommer etter, med tablets som forhåpentligvis er litt saklige.

 

AtW

Lenke til kommentar

Selvsagt vil vi få produkter som ikke er avanserte, og like selvsagt vil andre produsenter produsere teknologimonstre.

men det ipad har som gjør at den vil selge godt er jo apple logoen.

av specs,oppløsning etc er den jo allerede kontret av lenovo sine produkter fra 2008

Det er helt urelevant. I 2008 var det ikke et ordentlig marked for tablets, det markedet har Apple skapt nå.

Endret av boffeeen
Lenke til kommentar
så med og lage et dårligere produkt enn de andre laget allerede for 2år siden som om ikke for apple logoen ville vært glemt i neste uke har de laget markedet?

 

Ja, uten tvil. Selv om en har et slikt irrasjonelt hat ovenfor Apple, burde man fint forstå det. Om noe burde det gjøre lettere å forstå, ettersom det er dere som alltid prater om folk som kjøper ting kun fordi det har en Apple-logo.

Lenke til kommentar
]Hvorfor i all verden kjøpe denne og ikke en vanlig minilaptop?

"Everybody uses smart phones and laptops. The question is, is there room for a third category device in between. We have tough off that question for many years ourselves. In order to create a new category device, those devices has to be far better at some key tasks. Better than the laptop better than the smart phone. Many people think that is a netbook. The problem is, a netbook aren't better at anything. They are slow, the have low quality displays and they run outdated software. We don't think they are the third category device. That's why we have created the iPad." - Steve Jobs

 

Godt sagt og helt korrekt! Man kan ikke sammenligne en netbook med en iPad. iPad er en revolusjon i forhold.

 

e: edit

Endret av R083r7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...