Gå til innhold

Den store iPad tråden.


Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

    • Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141


Anbefalte innlegg

Dere som tror denne kommer til å floppe tar så sinnsykt grundig feil.

Men dere har helt rett, den tilbyr egentlig ingenting nytt overhodet.

Hvorfor vil den da selge i bøtter og spann?

 

Fordi den er stor nok til å kunne erstatte netbooks, er super-enkel å bruke og krever nada nix i teknisk innsikt for å forstå. DERFOR vil den selge over all forventning. Husk at folk flest ikke er som oss. Folk flest vet knapt hva USB, MultiTasking og Flash er for noe.

 

Med andre ord, denne tilbyr det folk vil ha. Enkelt og greit. Og den ser i tillegg utrolig nice ut og har fine ikoner og animasjoner. Det er faktisk nok.

 

I min mening er det flott at de fortsatt ikke har støtte for Flash. Kanskje vil det bidra til at driten dør ut én gang for alle.. Bare den støtter JavaScript så. Og multitasking kommer vel med OS4?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja, det avhenger nok mye av i hvilken grad Apple sin markedsavdeling klarer å overbevise flokken om at den vil fylle et behov de har. Jeg får litt "Mac Air" assosiasjoner når jeg ser den ipad'en. Selv i Apple kretser humrer man vel fortsatt idag når noen kommer drassende med en Air? Air var et produkt som var verken fugl eller fisk og den fylte ikke noe behov i markedet. (Men selvfølgelig var det en god del fans som kjøpte den likevel, som det nevnes i inlegg over).

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Jeg tror hypen som allerede har bygd seg opp klarer å selge ene og alene minst like godt som Air, sannsynligvis langt bedre.

 

Men så har vi diverse ankepunkter. Som f. eks multitasking. Kommer dette seriøst ikke? Skulle ikke iPhone OS4 støtte det? Og er det ikke samme OS i iPad? Ellers burde de ha bygd inn mulighet for å ringe og sende SMS. Det hadde bare gjort hele fjøla bedre og med et bredere bruksområde. Flash-støtte ser jeg egentlig ikke behovet for, med mindre man vil spille Bloons eller FarmVille på Facebook.

Lenke til kommentar

Apple har vel ikke klart å løse multitasking så bra som de ønsker, derfor er det ikke multitasking på iPad (som etter hva jeg har hørt kjører iPhone OS 3.2). Det er egentlig helt greit, det er en gang jeg har ønsket multitasking på iPhone, og det var når jeg prøvde Spotify, så det er ikke noe voldsomt savn for min del.

 

Jeg vet forsåvidt hva jeg vil ha, jeg vil ha en iPad. Jeg sitter nå i sofaen og kunne mer enn gjerne byttet ut Macbook-en med en iPad.

Endret av Thlom
Lenke til kommentar
Apple har vel ikke klart å løse multitasking så bra som de ønsker, derfor er det ikke multitasking på iPad (som etter hva jeg har hørt kjører iPhone OS 3.2). Det er egentlig helt greit, det er en gang jeg har ønsket multitasking på iPhone, og det var når jeg prøvde Spotify, så det er ikke noe voldsomt savn for min del.

 

Jeg vet forsåvidt hva jeg vil ha, jeg vil ha en iPad. Jeg sitter nå i sofaen og kunne mer enn gjerne byttet ut Macbook-en med en iPad.

Men syns du det høres behagelig å sitte å holde ei plate når du sitter å surfe? høres veldig tungvindt å holde den med en hånd, og bare ha en hånd ledig. Eller legge den ned på et bord å sitte over den, for å trykke.

 

Eneste måten jeg kan se at det blit behagelig å bruke den, er hvis man legger seg ned i sofaen og setter beinene i 90 grader, og støtter ipaden mot lårene, men må bli tungvindt å bare ha en stilling hvor den er behagelig å bruke.

Lenke til kommentar
At lcd-skjermen har et IPS-panel gjør at den er behagelig å lese på, mye mer behagelig enn en gjennomsnittlig LCD-skjerm med billigpanel.

Hvilke slike IPS-panel har du erfaring med da? Fortell.

Dell 2001wfp, en NEC 20" proffskjerm, Apple 30" Cinema Display. Et IPS-panel med korrekt lysstyrke i forhold til omgivelsene er behageligere å lese på over tid enn det en typisk paperback-bok med miljøvennlig papir er.

 

 

Nja, det avhenger nok mye av i hvilken grad Apple sin markedsavdeling klarer å overbevise flokken om at den vil fylle et behov de har. Jeg får litt "Mac Air" assosiasjoner når jeg ser den ipad'en. Selv i Apple kretser humrer man vel fortsatt idag når noen kommer drassende med en Air? Air var et produkt som var verken fugl eller fisk og den fylte ikke noe behov i markedet. (Men selvfølgelig var det en god del fans som kjøpte den likevel, som det nevnes i inlegg over).

Air var meget målrettet og strategisk plassert i kategorien "ultraportabel proffmaskin" - Prismessig så er det lite hardware for pengene, men til å være ultraportabel var den rimelig, selv om den ikke har falt like mye i pris som enkelte av konkurentene sine ultraportable maskiner. Litt av problemet med Airs rykte er at folk ikke skjønner det med at kjapp maskin i liten innpakning koster dyrt, spesielt nå som netbookene tar markedsanndeler fra de som er ute etter en liten maskin og gir faen i ytelse og pålitelighet.

 

Det blir som med bilene. Netbookene er kjipe merker ala Skoda, de ultraportable er premium-merker ala Mercedes, Audio og lignende. Klarer man seg med en kjip Skoda så må man tenke seg hardt og godt om før man går for en vesentlig dyrere bil. Den dyrere bilen gjør ofte alt bedre, men man må også betale ekstra for det.

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar
Det blir som med bilene. Netbookene er kjipe merker ala Skoda, de ultraportable er premium-merker ala Mercedes, Audio og lignende. Klarer man seg med en kjip Skoda så må man tenke seg hardt og godt om før man går for en vesentlig dyrere bil. Den dyrere bilen gjør ofte alt bedre, men man må også betale ekstra for det.

Men Air sitt problem var vel at den ikke gjorde noe som helst bedre enn "kjipe" utgaver, tvertimot. Det var ene og alene formfaktoren man betalte for, og det til de grader. Det er derfor jeg får litt samme tanken når jeg ser ipad. Riktignok er den ikke priset helt borti natta, men man betaler for en formfaktor. På ytelse/bruksområde er den dårligere enn det meste. Det er en forvokst iphone, med alle de ulemper det innebærer. Hadde ipad kommet før iphone hadde det hele gitt mer mening.

Lenke til kommentar
Først så var jeg litt skuffet, fremdeles usikker på om jeg skal ha en.. Men godt mulig jeg kjøper en, hovedsaklig for ebøker.
Glossy skjermer er ubehagelige å lese på. Da er Kindle MYE bedre, selv om den er stygg som arvesynden. Hvis det hovedsakelig er ebøre du vil bruke den til så tror jeg det er et bomkjøp.
Lenke til kommentar

Fant en link som forklarte MicroSIM nå. Snedige saker.

 

Ang tethering; Det kan jo gjøres med alle eksisterende Apple-enheter som støtter en nettleser og bluetooth til dags dato, hvorfor ikke på MaxiPaden? Det er støttet i iPhone OS, som denne baserer seg på. Skulle de finne på å utelate det kommer det garantert en fiks ikke mange dagene etter..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...