Gå til innhold

Red Dead Redemption-tråden


CypheroN

Anbefalte innlegg

Hva er casual aim, normal aim og expert aim?

 

Casual aim er juks, tenk deg gammle Goldeneye på N64, sikte søker frem ting å skyte på, og holder siktet der.

 

 

Normal er at du må finne det du skal skyte på selv, men når du har fått siktet på noen, holder siktet seg der av seg selv.

 

Expert er uten noe aim hjelp, du må finne det du skal skyte på og du må lede siktet selv når målet flytter seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spoiler og spørsmål om slutten:

 

 

Jeg har nå bare et oppdrag igjen så er John død på den ene save fila mi. Jeg har spilt spilt som Jack på den andre fila og sett credits. Jeg lagde to savefiler fordi jeg gidder ikke å løpe rundt som Jack. Men går det ikke å bytte klær nå, i så fall er det jævlig irriterende. Jeg vil jo ikke bruke det rancher outfitet hans. Noen som veit om en løsning?

 

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Auto-aim er søppel, jeg fatter ikke at denne funksjonen i det hele tatt er lagt til flerspillerdelen.

Full auto kan jeg skjønne, men uten normal kunne jeg ikke spilt. Som PC-mann er jeg ikke i stand til å sikte helt av egen maskin på en kontroller, det er ikke sjans i h*lvete. Selvfølgelig teit med de som ikke trenger full auto, men gjør det likevel bare for å få headshot med ett skudd hver gang. Jeg bruker normal, og bruker alltid 4-5 skudd (minst), mens motstandere som regel klarer seg med ett mot meg.

 

Hvordan er det forresten med våpen online? Låste opp en del igår, men idag var alle borte? Fikk dem ikke tilbake i løpet av mye spilling heller, så er stuck med typ to pistoler og to rifler jeg strengt tatt ikke ønsker å bruke...

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Auto-aim er søppel, jeg fatter ikke at denne funksjonen i det hele tatt er lagt til flerspillerdelen.

Full auto kan jeg skjønne, men uten normal kunne jeg ikke spilt. Som PC-mann er jeg ikke i stand til å sikte helt av egen maskin på en kontroller, det er ikke sjans i h*lvete. Selvfølgelig teit med de som ikke trenger full auto, men gjør det likevel bare for å få headshot med ett skudd hver gang. Jeg bruker normal, og bruker alltid 4-5 skudd (minst), mens motstandere som regel klarer seg med ett mot meg.

 

Hvordan er det forresten med våpen online? Låste opp en del igår, men idag var alle borte? Fikk dem ikke tilbake i løpet av mye spilling heller, så er stuck med typ to pistoler og to rifler jeg strengt tatt ikke ønsker å bruke...

 

Var dette i Free Roam, eller?

Lenke til kommentar

Hva er casual aim, normal aim og expert aim?

 

Casual aim er juks, tenk deg gammle Goldeneye på N64, sikte søker frem ting å skyte på, og holder siktet der.

 

 

Normal er at du må finne det du skal skyte på selv, men når du har fått siktet på noen, holder siktet seg der av seg selv.

 

Expert er uten noe aim hjelp, du må finne det du skal skyte på og du må lede siktet selv når målet flytter seg.

 

Dead Eye er også forskjellig. På Normal kan man sikte inn, markere, skyte, sikte inn, markere, skyte og så videre helt til Dead Eye går ut, eller sikte flere ganger og så skyte. På Expert markerer man automatisk og avslutter Dead Eye straks man skyter. I tillegg varer den kortere tid, så alt i alt blir det vanskeligere å bruke den effektivt i kamp mot flere fiender, spesielt på hesteryggen. På den annen side er det fort gjort å skyte hesten til fiendene. Hesten ramler, rytteren ramler av og vi kan stikke av (om vi f.eks har en bounty, er på et oppdrag osv. Det er ikke alltid det er best å sloss.)

 

Edit: Bug eller? Jeg lekte litt med lassoen og oppdaget plutselig at jeg har dratt folk over 2000 fot med lassoen? Det er langt, det... :blush:

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Haha, jeg visste faktisk ikke om dead eye engang før den skudd-utfordringa der man skulle drepe to dyr samtidig eller noe slikt. Gjør jo spillet noget lettere i en del sitasjoner. Den "skyte hatten av folk"-utfordringa fikk jeg overraskende når jeg gjorde siste oppdraget på første "stedet" (av tre). Bare hamra løs så kom den.

 

Online-delen syns jeg foreløpig er rævva så vet ikke om jeg orker prøve mer.

Lenke til kommentar

 

 

 

Dead Eye er også forskjellig. På Normal kan man sikte inn, markere, skyte, sikte inn, markere, skyte og så videre helt til Dead Eye går ut, eller sikte flere ganger og så skyte. På Expert markerer man automatisk og avslutter Dead Eye straks man skyter. I tillegg varer den kortere tid, så alt i alt blir det vanskeligere å bruke den effektivt i kamp mot flere fiender, spesielt på hesteryggen. På den annen side er det fort gjort å skyte hesten til fiendene. Hesten ramler, rytteren ramler av og vi kan stikke av (om vi f.eks har en bounty, er på et oppdrag osv. Det er ikke alltid det er best å sloss.)

 

 

 

Dead eye går ikke etter "vanskelighetsgrad", men på nivåer ut i fra hvor langt man har kommet ut i spillet. Er hvertfall slik jeg oppfatter det.

Lenke til kommentar

Dead Eye er også forskjellig. På Normal kan man sikte inn, markere, skyte, sikte inn, markere, skyte og så videre helt til Dead Eye går ut, eller sikte flere ganger og så skyte. På Expert markerer man automatisk og avslutter Dead Eye straks man skyter. I tillegg varer den kortere tid, så alt i alt blir det vanskeligere å bruke den effektivt i kamp mot flere fiender, spesielt på hesteryggen. På den annen side er det fort gjort å skyte hesten til fiendene. Hesten ramler, rytteren ramler av og vi kan stikke av (om vi f.eks har en bounty, er på et oppdrag osv. Det er ikke alltid det er best å sloss.)

 

 

 

Dead eye går ikke etter "vanskelighetsgrad", men på nivåer ut i fra hvor langt man har kommet ut i spillet. Er hvertfall slik jeg oppfatter det.

 

Jeppers. 1. nivå dead eye så får du bare ett skudd, neste nivå gir deg flere skudd men de plasseres automatisk når siktet ditt treffer noe du kan skyte og siste nivå lar deg plassere skuddene selv med RB/R1. Nivåene låses opp ettersom historien går.

Lenke til kommentar

Jeg er ute etter "Unnatural Selection" trofeet og skjønner ikke hvilket dyr det er jeg mangler, etter at jeg fikk Grizzly, Buffalo, Elk, Beaver og Seagull i går så trodde jeg at det skulle være i boks men ikke det...

 

Disse er det jeg har tatt:

 

Armadillo

Bear (Grizzly)

Beavers

Bighorn

Boar

Bobcat

Buck

Buffalo

Chicken

Cougars

Coyotes

Crow

Deer

Dog

Eagle

Elk

Foxes

Goat

Hawk

Horses både domestic og wild. Bare for å være sikker dobbeltsjekket jeg den i går.

Mules

Owl

Rabbit

Raccoon

Seagull

Skunk

Snakes

Songbird

Vultur

Wolves

 

Hvis en som har det trofeet hadde giddi og dobbelt sjekket hva som må til så sier jeg takk :)

Lenke til kommentar

Auto-aim er søppel, jeg fatter ikke at denne funksjonen i det hele tatt er lagt til flerspillerdelen.

Full auto kan jeg skjønne, men uten normal kunne jeg ikke spilt. Som PC-mann er jeg ikke i stand til å sikte helt av egen maskin på en kontroller, det er ikke sjans i h*lvete. Selvfølgelig teit med de som ikke trenger full auto, men gjør det likevel bare for å få headshot med ett skudd hver gang. Jeg bruker normal, og bruker alltid 4-5 skudd (minst), mens motstandere som regel klarer seg med ett mot meg.

 

Hvordan er det forresten med våpen online? Låste opp en del igår, men idag var alle borte? Fikk dem ikke tilbake i løpet av mye spilling heller, så er stuck med typ to pistoler og to rifler jeg strengt tatt ikke ønsker å bruke...

 

Det er fremdeles juks, selv har har jeg ikke spillt PS3 før for 1 måned siden, og jeg bruker fremdeles expert aim og alt annet er juks, det tar deg nøyaktig 2 uker å bli vant til kontrolene, er det like bra som mus, nei, men det er fremdeles ikke vansklig.

 

Og de våpene du trodde du hadde unlocket var sikkert noen du bare plukket opp, du beholder de du plukker opp i et session, men mister dem etter på, du låser bare opp noen våpen inniemellom.

 

Selv er jeg level 18 og har pumpehagle, schofield, SAA, vulcanic pistol, winchester, spencer og sprinfield samt kaste kniv og dynamitt.

Lenke til kommentar

Cow, Donkey, Duck, Pig

 

Selv om man helst bør spille på expert-mode, så er det tullete å si at det er juks. Det er jo ikke juks. Spillet er laget slik at man kan bruke det valget. Nå får jeg ikke spilt multiplayer pga dritnett, men det er da vel slik at man kan velge å bare spille med folk med expert-aim ettersom jeg har hørt, så da bør ikke det være noe problem heller.

Lenke til kommentar

 

 

Det er fremdeles juks, selv har har jeg ikke spillt PS3 før for 1 måned siden, og jeg bruker fremdeles expert aim og alt annet er juks, det tar deg nøyaktig 2 uker å bli vant til kontrolene, er det like bra som mus, nei, men det er fremdeles ikke vansklig.

 

Og de våpene du trodde du hadde unlocket var sikkert noen du bare plukket opp, du beholder de du plukker opp i et session, men mister dem etter på, du låser bare opp noen våpen inniemellom.

 

Selv er jeg level 18 og har pumpehagle, schofield, SAA, vulcanic pistol, winchester, spencer og sprinfield samt kaste kniv og dynamitt.

Jeg har hatt 360 i 2 år, men er ikke i stand til å sikte selv samme hvordan man vrir og vender på det...Jeg hadde ikke klart så mye som en halv mission i dette spillet uten normal-funksjonen. Tro meg, for mange er det ikke mulig å spille uten litt assist.

 

Angående våpen var det ikke ting jeg plukka opp som jeg mista, jeg fikk unlocka dem underveis. Menmen, er jo ingen KRISE, men litt irriterende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...