Gå til innhold

Ryktebørsen - rykter og ønsker, Manchester United


Latias

Anbefalte innlegg

Vi er i en langsiktig prosess hvor vi skal bygge laget på nytt og utvikle det vi har.

Jeg forstår dette, og nåværende kjøp reflekterer dette og jeg syns dette er svært bra. Men jeg har ingenting i mot å spe på litt "krydder" ved et par kanon-signeringer. Vi kan ikke spare oss til fant heller, vi skal spille fotball i samme periode som vi bygger lag, og vi kan ikke satse på en ny Class of 92 :)

 

Hvordan er dette målt? Inntekt/omsetning? Medlemmer?

 

Dette er Forbes sin liste over verdien av klubbene. Når jeg postet til banan, så trodde jeg United var høyere, men klubben har droppet endel siden sist sesong, naturlig nok. Artikkel kan du lese her  :)

Endret av bshagen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig spent på Greenwood jeg også, han er et megatalent som allerede ser ut til å ha egenskaper til å kunne utrette noe på et høyt nivå.

 

Ser litt rundt på det store internett at folk forventer mye av han. Men come an, gutten er 17 år! Vi kan ikke forvente at han skal gjøre noe særlig denne sesongen, det er helt urettferdig. Han må få sjanser, og han må få mulighet til å feile. Det kan gå flere år før han har utviklet seg til å bli stabilt god nok for å gjøre United bedre. 

 

Veldig positiv til at flere av unggutta kommer til å få mange sjanser, men det kommer til å bli en bumpy ride og det er helt naturlig. Det jeg derimot ikke gleder meg til er klaging og syting om hvor dårlige de er og at de ikke er gode nok så fort de gjør en dårlig kamp.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Jeg forstår dette, og nåværende kjøp reflekterer dette og jeg syns dette er svært bra. Men jeg har ingenting i mot å spe på litt "krydder" ved et par kanon-signeringer. Vi kan ikke spare oss til fant heller, vi skal spille fotball i samme periode som vi bygger lag, og vi kan ikke satse på en ny Class of 92 :)

 

 

Dette er Forbes sin liste over verdien av klubbene. Når jeg postet til banan, så trodde jeg United var høyere, men klubben har droppet endel siden sist sesong, naturlig nok. Artikkel kan du lese her :)

Kanskje like greit å skrive mest verdifulle i stedet for største da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Klarer oss nok uten Lukaku. 

 

Jepp. Var jo tross alt bare den spilleren på laget som scoret nest mest mål i fjor (etter Pogba). 

 

Slått på overgangsmarkedet av Arsenal, City, Everton, Villa og Wolves. Potensielt også Brighton. Chelsea, som forøvrig har en transfer-ban, har signert like mange spillere som UTD. 

 

Dersom Lukaku (75M), Rojo (25M) og Zaha (20M) selges har klubben brukt 20-40M på overganger dette vinduet. UTD havnet 32 poeng bak City forrige sesong og de har signert sinnsyke spillere som Rodri og Cancelo. 

Lenke til kommentar

 

Ingenting hadde vært bedre enn om Fred lykkes. Men kommer han til å gjøre det? Han hadde noen få gode kamper for oss forrige sesong. Blant annet mot PSG og Arsenal var han veldig god. Resten har vært pur dritt, egentlig. Tenkte at en solid pre-season kunne gjøre susen, men han brukte jo opp halve sommeren på å gifte seg på nytt (han giftet seg i fjor også!?!?!?). Men klart, leverer han så er mye løst.

 

Helt uenig om McTominay, har mange av egenskapene som trengs men han er ikke et ferdig produkt og fortsatt ung. Han har box-to-box-kvaliteter også, men jeg tror han er tiltenkt å ligge dypt i en diamant fremover. 

Fred burde spille som venstre indreløper. I fjor ble han brukt mye dypt i banen, noe som var et sjokkerende valg om man ser hvor svak han er i posisjoneringsspillet sitt. Definitivt lagets svakeste defensive IQ. Når han derimot får muligheten til å løpe mer "vilt", og får masse ballberøringer høyt i banen, så er han god. Brukt ett år på å akklimatisere seg nå, og lar man han få en rolle litt à la David Silva i City, så har jeg god tro på at Fred blir som en ny signering i år.

 

Ang McTominay så er det primært to ting jeg synes han er for svak på:

- Defensiv posisjonering (altså disiplin nok til å ikke gå for høyt i banen når United skal vinne ballen)

- For svak med ball (han bruker to touch for mye når han mottar ballen sentralt, noe som øker risikoen for balltap betraktelig)

 

Han er en brukbar spiller, for all del, men summa summarum så minner han meg mer om en ny Fletcher/Nicky Butt enn en Carrick/Keane. At United ikke kasta halve krigskista etter Rice eller Ndidi synes jeg nesten er litt merkelig, men jeg håper selvsagt jeg tar feil angående SM. :)

 

Ellers: Jeg er ikke så veldig negativ til at United ikke hentet en erstatter for Lukaku, det er fortsatt mer enn nok spillere å forsyne seg av internt i troppen, og jeg er egentlig bare glad for at man nå endelig kan legge ansvaret på Martial og Rashford, etter flere år der Lukaku/Zlatan/Rooney har vært førstevalg. Hadde man hentet Mandzukic (joda, det hadde vært en fet signering isolert sett) så hadde Greenwood og Gomes neppe fått noe særlig spilletid i år, og Martial hadde fått enda ett år som rotasjonsspiller på venstrevingen. Ser flere av disse punditene prater om hvor mye press som kommer til å være på Greenwood og James i år, men det er bare vås. Martial og Rashford, to spillere vi har hauset opp i fire år nå, er de to spillerne som kommer til å få presset på seg, og når de nå er hhv 22 og 24 år gamle, så er det helt ok at de får ansvaret for å score målene. Det blir spennende å se om de klarer å nærme seg 20 mål hver.

 

Foretrukket XI:

 

De Gea

AWB-Lindeløf-Maguire-Shaw

McTominay

Pogba-Fred

Lingard

Rashford-Martial

 

Romero

Tuanzebe

Young

Matic

Pereira

James

Greenwood

 

- Dette laget bør settes ganske raskt nå. Tuanzebe tar med tiden Lindeløf sin plass, mens Greenwood, James og Gomes spiller fast i EL og LC i høst.

Endret av Amoralsk
Lenke til kommentar

Hadde ikke hatt noe imot å beholde han, men mye positivt med å selge han også.

 

For det første ønsker han seg tydeligvis vekk. For det andre tjener han latterlig mye. Han har vært skadet mye og har derfor ikke vært tilgjengelig, og når han først har blitt brukt har han stort sett vært dårlig, med noen få unntak. Det betyr egentlig at ting ikke vil forandre seg noe særlig. Andre spillere vil spille i stedet for han uansett. Og ja, vi kan få skader, men Sanchez vil sannsynligvis være skadet når vi trenger han. Så hvis han forsvinner, er det mer positivt enn negativt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...