Gå til innhold

Ryktebørsen - rykter og ønsker, Manchester United


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ny dag, nye rykter. Bruno Fernandes slipper ikke taket. To portugisiske aviser melder at en overgang nærmer seg, og at det fortsatt er United som er nærmest. De mener United har budt 60 millioner pund, men Sporting krever 70. Ingen grunn til å tro på dette, fortsatt er det eneste som har kommet om Bruno fra en tier 1 journalist at United aldri har vært i forhandlinger om han.

 

Christian Eriksen har også blusset opp igjen. Kontrakten hans går ut neste år, og han kommer nok ikke til å skrive under på en ny. Tottenham risikerer da å miste han gratis neste sommer, som gjør at et stort bud kan aksepteres nå. Dette er det AS i Spania (tier 4) som melder, og Matt Law (tier 2). Tror det skal ekstremt mye til for at Daniel Levy selger Eriksen til en konkurrerende klubb, men de risikerer også å miste han til Spania/Italia senere i vinduet for en lavere penge om de venter.

Hadde vært en drømmesignering for United, men det er nok liten sjanse for at Tottenham vil selge til United, og at Eriksen vil gå til et lag som havnet under på tabellen og ikke skal spiller CL.

Lenke til kommentar

Fred er nok ikke inne i et førstelag. Trolig er også McTominay før Matic slik det ser ut nå. Du glemte Tuanzebe og Smalling, som begge er bedre enn Jones. 

 

Det trengs helst en midtbanespiller til, ja. Herrera må erstattes og Fred/Pereira ser ikke klare ut til å gjøre den jobben like godt. Det vil være et sjansespill ikke å gjøre en signering der. 

 

Diogo Dalot er backup på høyrebacken og Ashley Young er backup på både venstre og høyreback. 

 

Lukaku kommer etter sannsynlighet til å bli solgt, men det haster ikke. Det er fortsatt lenge til vinduet stenger i de andre landene. Får ikke United et godt nok tilbud nå så kan han beholdes frem til januar, for vi er ikke nødt til noen ting. Vi skal ha mye penger for han.

 

De som ligger tynnest an er Darmian og Rojo. De to selges sannsynligvis til utlandet, så heller ikke der er det noen hast å få de unna denne uka. 

 

Vel, jeg tror jeg sa min mening om Fred i et annet innlegg. Han må få en skikkelig mulighet, og hvis det feiler, sp selg han. Jeg sa det rundt Februar forrige sesong, og jeg mente han burde testes kommende sesong.

 

Enten er han god nok til førstelaget, ellers må han selges. Det går ikke an å beholde han som rotasjon/reserve. Hvem andre skal være før Fred på laget? Mata? IMO så er Mata backup inn mot neste sesong. Jeg liker Mata og har alltid ment han burde ha spilt fast på United, inntil denne sesongen. Nå får det ryke eller reise for Fred. Pogba er førstevalg, Matic er i min bok andremann. Så "mangler" egentlig en god nok tredjemann. Det må være Fred eller en ny spiller. Du sier McTominay, sure, men er han god nok? Det hadde selvsagt vært bra om han er god nok og kan bli andrevalg. Matic begynner å dra på årene.

 

United har egentlig bare en åpenbar midtbanespiller, og det er Pogba. Og også rundt han er det spørsmålstegn. Hvis han er trøbbel for troppen og ikke noe å satse på langsiktig, må han selges og da må United iallefall hente inn erstatning, kanskje 2. Så kommer det litt an på Fred. Kan han skli inn på førstelaget har United 2 midtbanespilere. Og da McTominay (god nok?) og Matic (gammel). Pereira er jeg fryktelig usikker på, så jeg regner ikke med han som annet enn backup/rotasjon akkurat nå. Jeg så jo at Solskjær iallefall vil bruke McTominay som rotasjon, men er ikke sikker på om det er hva United trenger.

 

I verste fall trenger United 3 gode nye midtbanespillere og ut med Pogba. I et "normalscenario" trenger de 2 nye klassespillere på midtbanen og ut med Fred. Men mulig Fred kan fylle 1 av de 2 plassene. La oss se! I beste fall trengs det 1 ny solid midtbanespiller. Mulig det er nødvendig å selge Mata også, er ikke sikker, men for min del virket det som han skapte litt trøbbel i troppen og fikk problemer med integriteten/lojaliteten (symptom: "vond i ryggen/mystisk skade").

 

Spillere som ikke er lojale må forsvinne. Samme med spillere som skaper disharmoni i troppen (Pogba? Sanchez? Lingard?)

 

Jeg glemte ikke Tuenzebe. Jeg regnet han blant "talentene til høyre/venstre ving" reserve. Jeg kjenner ikke de spillerne godt nok, men de burde beholdes (Mensah, Dalot, Tuenzebe). Da har United god backup i forsvaret.

 

Jeg mener Jones er bedre en Smalling, han er også yngre. Begge er priset circa likt, da er det greiest å kvitte seg med Smalling og ha Jones som backup til Maguire/Lindeløf. Rojo/Jones som reserve der og Tuenzebe. Mer enn nok. Da kan man få en grei pris for både Bailly og Smalling og samtidig trimme lønsbudsjettet. Vekk med Darmian også. Young er gammel, men verdt å ha i troppen som backup og støttespiller. Mulig fremtidig trener?

 

Iallefall ser forsvaret greit ut, med mer enn nok dekning, og unge talenter. Da må man bare få solgt noen av de overflødige spillerne.

 

Lukaku er egentlig bare et spørsmål om passer inn i stilen til United og planene til Solskjær. Hvis ikke må han selges og erstattes av en annen angrepsspiller for å beholde bredden. Sanchez kan gis bort eller selges, erstatter trengs ikke.

Lenke til kommentar

Helt greit at Herrera ikke fikk innfridd lønnskravet. Synd han valgte å gå, men sånn ble det. Klubben må sette foten ned skal det gjøres noe med lønnsstrukturen.

Synes ikke midtbanen er heeeelt krise, men får vi skader så er det tynt. Håper på en inn, men ser mørkt ut nå.

Så må man også huske på at alt ikke fikses i ett vindu. Vi kom på sjetteplass og vi kommer ikke til å plutselig bli stabilt steingode igjen med en gang.

Maguire, Wan-Bissaka og James inn, ny kontrakt til De Gea og Pogba blir er et ålreit vindu. Får vi en forsterkning på midten går det fra ålreit til veldig bra.

 

Optimalt sett: én midtbanespiller som forsterker oss inn, Rojo og Darmian selges, Lukaku selges, og et par av de lovende unggutta får utlån (aller helst i Premier League-klubber). Da skal jeg gi vinduet terningkast 6.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Synes midtbanen er ganske svak. Uten Pogba er den faktisk elendig. Da har vi ikke noe kreativitet i det leddet. Det hadde vi forsåvidt ikke i fjor heller, og hver gang han var ute av laget var det klart som dagen at vi trengte en ekstra kreativ midtbanespiller. Kanskje vi prøver oss i januar i stedet.

Lenke til kommentar

Lukaku selges, og et par av de lovende unggutta får utlån (aller helst i Premier League-klubber). Da skal jeg gi vinduet terningkast 6.

Selges Lukaku trengs en erstatter for å beholde bredden på topp. Et bytte med Icardi eller Dybala hadde fungert.

 

Ingen god deal å KUN selge Lukaku.

 

Et salg av Sanches hadde nok løftet vinduet til 6'er. Han trenger heller ingen erstatter. Men ja, det ryktes at Lukaku er ferdig i United og at det er totalt krise. Beste valget blir å bytte Lukaku med Icardi eller Dybala.

 

Inter vil jo faktisk ha Lukaku, så da er det vel greit å ta sjangsen på Icardi?

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Kan takle at Herrera ikke "erstattes", dersom Fred får spille fast i en 4-3-3-formasjon så kan han levere 15+ målpoeng i år.

 

Problemet, og dette nevnte jeg lenge før vinduet åpnet, er at United ennå ikke har gjort den vitkigste signeringen, og det er et nytt anker på midten. Matic er rett og slett for dårlig, og McTominay har ingen av de ferdighetene som behøves i den posisjonen. United står med andre ord på bar bakke her, og det er ingen tegn til at man vil hente noen heller. Det er kriminelt svakt.

 

Bakre femmeren ser bra ut nå. Hadde også vært moro om Tuanzebe tok plassen fra Lindeløf utover sesongen.

 

Dette blir Martial og Rashford sin virkelige ilddåp forresten, i år er ansvaret på dem og de er ikke lengre tenåringer, så da får vi se hvor gode de faktisk er.

Endret av Amoralsk
Lenke til kommentar

 

 

Selges Lukaku trengs en erstatter for å beholde bredden på topp. Et bytte med Icardi eller Dybala hadde fungert.

Inter vil jo faktisk ha Lukaku, så da er det vel greit å ta sjangsen på Icardi?

 

Lukaku skal bort. Han har ikke spilt et eneste minutt i sommer, og trener med Anderlecht i Belgia.

 

Jeg digger Lukaku og synes han er en fantastisk spiller, men han har ingen fremtid i United og fikk det ikke til å funke forrige sesong. Gjorde det bra i perioder, men ble sjeldnere og sjeldnere valgt i elleveren.

 

Dybala = vil ikke til United / krever for høy lønn

Icardi = forferdelig type, grusom agent, bråkmaker og rasshøl. Kunne vært bedre enn Messi uten at jeg vil ha han i nærheten av United.

 

Ser ikke helt hvilken annen erstatter United skulle gått for nå.

 

Kan takle at Herrera ikke "erstattes", dersom Fred får spille fast i en 4-3-3-formasjon så kan han levere 15+ målpoeng i år.

 

Problemet, og dette nevnte jeg lenge før vinduet åpnet, er at United ennå ikke har gjort den vitkigste signeringen, og det er et nytt anker på midten. Matic er rett og slett for dårlig, og McTominay har ingen av de ferdighetene som behøves i den posisjonen. United står med andre ord på bar bakke her, og det er ingen tegn til at man vil hente noen heller. Det er kriminelt svakt.

 

Ingenting hadde vært bedre enn om Fred lykkes. Men kommer han til å gjøre det? Han hadde noen få gode kamper for oss forrige sesong. Blant annet mot PSG og Arsenal var han veldig god. Resten har vært pur dritt, egentlig. Tenkte at en solid pre-season kunne gjøre susen, men han brukte jo opp halve sommeren på å gifte seg på nytt (han giftet seg i fjor også!?!?!?). Men klart, leverer han så er mye løst.

 

Helt uenig om McTominay, har mange av egenskapene som trengs men han er ikke et ferdig produkt og fortsatt ung. Han har box-to-box-kvaliteter også, men jeg tror han er tiltenkt å ligge dypt i en diamant fremover. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...