Gå til innhold

Ryktebørsen - rykter og ønsker, Manchester United


Latias

Anbefalte innlegg

Som du sier så ser han veldig uferdig ut, men han er jo bare 19 år. Det er noen spillere som bruker lengre tid på å ta steget opp til toppnivå enn andre. Chong er en av dem, selv om det egentlig er normalen og f.eks Rashford og Williams er unntaket med tanke på ung alder.

Han har utviklet seg mye fysisk det siste året og leverer fantastisk på U23-laget. Han har fått mye hat og tyn på sosiale medier for de dårlige kampene på a-laget, noe som er skikkelig synd. Noen forventer at alle skal levere fra dag én, noe som egentlig er veldig sjelden vare. 

Det beste for han er nok kanskje utlån til Championship eller en annen liga i Europa sånn at han får erfaring og spilletid. Hvis han skulle selges fordi han ikke skriver under håper jeg det er med en tilbakekjøpsklausul, eller en "førsterett-klausul" slik vi har med Memphis Depay og Lyon.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kontrakten går ut til sommeren, så kan nok se langt etter en tilbakekjøpsklausul om han går gratis. Om han aldri slår skikkelig gjennom på høyt nivå, så er det ok at han drar. Men om han slår gjennom, så er det kjedelig om han drar gratis. Håper at han signerer. Tror han hadde hatt godt av et låneopphold å Champioship.

Dagbladet melder via Morten P at vi er langt fremme når det gjelder å signere Haaland i Januar. Skal i følge seg selv ha gode kilder, uten at de blir oppgitt. Kommer nok til å se Haaland mye i ryktespaltene fremover om dette stemmer. 
dagbladet

Endret av Jakobk
Fjerning av bilder som kom inn ved uhell
Lenke til kommentar
bshagen skrev (3 timer siden):

Braut Haaland stiller jeg meg positiv til, når det kommer til kjøp. Men det stopper der - ønsker ikke at Ole skal gå for flere nordmenn etter det

At han er Europas mest spennende unge spiss er heldigvis helt uavhengig av nasjonalitet.

Tipper Ole selv er skeptisk til å signere nordmenn etter det som skjedde sist. I Cardiff var det lite penger og Ole trengte spillere han kjente kvalitetene til som raskt kunne innlemmes i systemet. Det er helt annerledes nå.

Man kan uansett ikke finne så mange norske spillere som er gode nok for Manchester United. Det er bare to som er i nærheten nå, og det er nettopp Haaland og Ødegaard. Begge spiller i posisjoner som trenger forsterkning hos oss, men det er nok bare Haaland som er realistisk å få tak i - og han kommer til å bli steindyr. 

Hvis vi skulle få tak i Haaland i januar så håper jeg han lånes rett ut igjen til Salzburg, sånn at han kan få en hel pre-season hos oss.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z
6 hours ago, bshagen said:

Braut Haaland stiller jeg meg positiv til, når det kommer til kjøp. Men det stopper der - ønsker ikke at Ole skal gå for flere nordmenn etter det

Vil du ikke ha Ødegaard ?

Lenke til kommentar
Slettet-GlDE6z skrev (9 timer siden):

Vil du ikke ha Ødegaard ?

Nei, egentlig ikke. Jeg syns han er "for lett" enda, og jeg er usikker på hvordan han kan talke England i dag. Fantastisk talent ja, men på midtbanen må vi få inn noen som kan komme inn å dominere nå med en gang, for midtbanen vår er i en total krise. Syns derfor vi ikke skal "sprenge banken" på Ødegaard. Braut Haaland derimot er litt mer interessant sånn sett, og syns ikke det gjør noe om vi lar ham få litt mer tid på seg enn eventuelt Ødegaard, og jeg syns Haaland ligner på en spiller som kunne fint tilpasse seg England fort

Ikke sikkert dette gir helt mening for alle men ?

Lenke til kommentar

Ja, det er et poeng. Skulle Ødegaard hypotetisk kommet inn i United i morgen og bidratt til så ville det nok vært i tierrollen, en posisjon som ikke er helt hans beste riktig enda. Best som høyre indreløper eller innoverkant i en 4-4-2 slik Sociedad spiller iblant, som er posisjoner han nok foreløpig ikke har motoren til å utføre i Premier League. Synes Ødegaard minner en del om Christian Eriksen på en del områder. Ødegaard er kanskje litt lenger i utviklingen enn Eriksen var på tidspunktet han ble kjøpt av Spurs.

Skal nevnes angående Håland at mye tyder på at han har Raiola som agent, som jo er negativt. Han er ikke vår beste venn.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Dortmund og RB Leipzig.

Begge klubbene tror jeg passer han bra, sannsynligvis tryggere valg enn Manchester United. Da slipper vi kanskje disse ryktene etterhvert også. Spesielt Dortmund trenger virkelig en spiss, og han passer nok bra inn i måten de spiller på. Jeg håper han går til tysk fotball. 

Hvis det nå stemmer at han har Raiola som agent så er det like greit å slippe det også. 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...