Gå til innhold

Ryktebørsen - rykter og ønsker, Manchester United


Latias

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hva jeg synes om det. Müller er en merkelig spiller som kanskje er mer avhengig av sterke relasjoner på banen enn andre spisser, og det er rart å se for seg han noe annet sted enn i Bayern München. Han har fått lite spilletid i starten av sesongen, men har begynt å komme tilbake i laget nå. Generelt er jeg motstander av å signere spillere over 30 år som virker å ha runda toppen av karrieren, og håper klubben er såpass tålmodige at man unngår det nå.

 

Unntaket var signeringen av Zlatan som alle visste at kom til å levere bra, og det gjorde han selvfølgelig. I tillegg er han en skikkelig ledertype som var en populær mann i garderoben. Utrolig uflaks med langtidsskaden han fikk, hvem vet hvor mange mål han hadde scoret i sesong to hvis han hadde kunne spilt. 

 

Det har vært flere rykter om Mario Mandzukic også. Han får ikke spille under Sarri, og vil antageligvis flytte på seg i januar for å få spilletid før EM til sommeren. Som "nødløsning" er jeg mer positiv til han enn Müller fordi han tilbyr ekstremferdigheter på noe vi mangler. Han er 33 år, men da vil en eventuell overgang sannsynligvis ikke utvikle seg til at vi blir sittende på en ubrukelig spiller i flere år. Kontrakten vil nok da bli et år med opsjon for forlengelse. Hvis han kan ta til takke med å være en rotasjonsspiller så heller jeg mot at det er en spiller vi kunne fått noe ut av. 

 

Andre spisser som kaaaan være mulig i januar er kanskje Callum Wilson? Ser også at Timo Werner nevnes mye på ryktefronten, men aldri i livet om RB Leipzig slipper han i januar spesielt om de fortsatt er med i CL. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Icardi har mer eller mindre tatt plassen til Cavani. Cavani er langt bedre enn Mandzukic. Müller er nok minst 2 år for sent å hente. Han er som en god Jesse Lingard, men ikke det vi trenger på topp.

 

Jeg er ikke overtent på Wilson. Werner vil koste en formue. Enten han hentes i januar eller til sommeren. Vi snakker raskt +£100M

Endret av Prusk
Lenke til kommentar

Ødegaard er ikke realistisk tror jeg, da Real Madrid vil holde på han. Han er dessuten i starten på et toårslån som han ønsker å fullføre. Spania passer han perfekt, men det er klart at dette er en spillertype United mangler.

 

Haaland hadde passet bra inn i United både som spiller og type, og Solskjær kjenner han jo naturligvis veldig godt. Fryktelig god i kombinasjonsspillet, god avslutter, bra fysikk og stor selvtillit. Kommer til å bli veldig dyr, sannsynligvis tidenes klart dyreste norske fotballspiller. Han vil jeg ha til United. Den eneste "negative" (som også er positivt) er at han er veldig ung, for vi trenger også spillere med litt mer erfaring i angrepet. En ting som også er en bonus er at han er sønnen til en tidligere City-spiller.

Lenke til kommentar

Icardi har mer eller mindre tatt plassen til Cavani. Cavani er langt bedre enn Mandzukic. Müller er nok minst 2 år for sent å hente. Han er som en god Jesse Lingard, men ikke det vi trenger på topp.

 

[...]

Cavani er 32 år og en klassespiss. Er vi villige til å sette en av Martial og Rashford ut av vår foretrukne XI? Hadde nok mest sannsynlig vært Martial det hadde gått ut over. Jeg mener at vi bør se etter en type som er villig til å være andrevalg som spiss, eventuelt kan gjøre en jobb som tier eller høyrekant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tviler på at det er lurt å hente gamle spillere som er over toppen og blir ett eksempel på spillere som kom for sent til klubben, som feks Zlatan og Schweinsteiger var. Haaland hadde vært perfekt, håper han vurderes.

Alle er jo enige i at spillere som Schweinsteiger og Falcao floppet, og at det ikke er den "typen" signeringer vi bør gå for. Men for min del så var det uansett noe deilig med Schweinsteiger i United-drakt. United-fan som gutt, Spilt i Bayern i 17 år, men hadde likevel kommet hjem på et vis.

 

 

Bastian-and-brother-Tobias-Schweinsteige

 

 

 

Zlatan derimot leverte bra, selv om han var uheldig med langtidsskaden. 

Siste vi trenger nå er gamle stjerner. Er det noe man har sett de siste årene så er det at det ikke fungerer.

Enig i at det ikke er det man satser på for fremtiden, men det betyr ikke at det ikke kan fungere bra på kort sikt. Men da er det viktig at vi henter de riktige spillerne. Kan ikke bare kaste oss over Muller og Cavani uten å bruke hodet, slik som det ser ut som det har skjedd før.

Lenke til kommentar

Ryktes om utover kommentaren til Keane?

 

Er ikke sikker, leste på VG igår. Men har hørt ryktet tidligere også, forsommeren f.eks.

 

Men hadde vært det perfekte kjøp for United, som mangler en klassisk spiss. Tottenham har ikke råd til å takke nei til et bra bud, og Kane vil neppe spille i Tottenham om de fortsette så dårlig. Ikke sikkert han vil til United, men jeg tror han vil til en klubb som har muligheten til å vinne noe, om han vurderer United som en slik klubb, mm??

 

Han er også 26 år, så det er litt nå eller aldri om han skal oppnå en karriere en annen plass enn i Tottenham.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Nesten alle klubber i verden vil ha Harry Kane, United inkludert. Det har ikke vært noen troverdige rykter om dette, kun snakk om det fordi Manchester United blir linket til alle de beste spillerne enten det er for å få klikk eller oppmerksomhet. Roy Keane sa i Sky-studio etter Liverpool-kampen at United bør kjøpe han. Selvfølgelig bør vi det, men det er ikke noe "rykte".

Lenke til kommentar

Kane hadde jo vært det perfekte kjøpet for United da, akkurat den spilleren de trenger.

 

Problemet med Kane er jo at han er oppfostret i Tottenham systemet. Noen sier det gjør at kun utenlandske klubber da er aktuelle. Isåfall egentlig kun Barca og Real. Ser man på spillestil og historie da egentlig kun Real.

Lenke til kommentar

Kane hadde jo vært det perfekte kjøpet for United da, akkurat den spilleren de trenger.

 

Problemet med Kane er jo at han er oppfostret i Tottenham systemet. Noen sier det gjør at kun utenlandske klubber da er aktuelle. Isåfall egentlig kun Barca og Real. Ser man på spillestil og historie da egentlig kun Real.

Kane kom vel fra Arsenal?

 

Glem det, han var under ti da han forlot Arsenal, da kan de kanskje ikke ta så mye credit :p

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...