Gå til innhold

Ryktebørsen - rykter og ønsker, Manchester United


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes man absolutt skal bry seg om hva klubben gjør, men lb er er en av plassene dere trenger å oppgradere. Det kombinert med at dere er flinke til å bruke unge spillere så tror jeg Shaw kan bli et bra kjøp.

 

Det var stikk motsatt når de ikke fikk Hazard.

 

"Åh, han er for dyr ass. Oppskrytt bla bla bla"

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Man Utds problemer er dypere enn bare en dårlig manager. Det må brukes veldig mye penger på riktige spillere for å komme rett inn i tetstriden igjen tror jeg. Tror City, Chelsea, Liverpool og Arsenal fortsatt kommer foran dere neste år.

Der tror jeg nok du har rett. Vi har ganske dype problemer, og det trengs en del nytt inn.

 

Mitt håp for neste sesong er at Van Gaal kommer inn og kjøper 3 spillere som han mener vi trenger (han kjøper ofte rett) og henter fram noe ungt. Kanskje det kan berge topp 4 på bekostning av Arsenal - eventuelt Liverpool hvis de selger Suarez.

 

Egentlig tror jeg vi blir å bruke noen år på å hente oss ordentlig inn. Jeg var enig i at 9 av 12 spillere, som en bruker her inne postet, må bort. Det vil frigjøre kapital til lønninger og kjøp.

Endret av ESPP
Lenke til kommentar

Slik jeg ser det:

 

De Gea

Rafael (må finne formen igjen)

Jones

Smalling

Valencia

Januzaj

Mata

Rooney

RVP (Blir han noengang skadefri igjen?)

Welbeck

 

Er de som har noe der å gjøre. Stakkars Kagawa er jo litt stuck bak Rooney og Mata i sin beste rolle bak spissen og fortjener å få dra. Noe med Kagawa + cash for Hummels hadde nok vært bra å få til.

 

Fellaini, Carrick, Cleverley, Young, Evans og Nani med sin nye langtidskontrakt blir vel litt vanskeligere å bli kvitt, men de kan jo bli som rotation/stallfyll. Kan ikke starte helt på nytt heller.

 

Dere trenger en fast midtstopper (Hummels?), en ny knallgod venstreback (Shaw?) og en ny kantspiller (Reus?). Da kan det bli topp 4, og kanskje tittelutfordring om alt klaffer. Det blir veldig dyrt da.

 

Edit: Og et anker på midten i tillegg. Noe som er vanskelig å finne og igjen, dyrt (Fernandinho £30 mill ifjor).

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Hååhå.. trodde du skulle glemme av midten! ;)

 

Ja, vi trenger en fast midtstopper, en venstreback, og en (eller to) på midten. Gjerne en ving, men det får være 3-4 prioritet! Listen du skriver der er ganske lik den jeg tenker på, men jeg syns Young må pakke baggen og dra. Han tjener ALT for godt til å være stallfyll.

Lenke til kommentar

Det at ving er 3-4 prioritet sier egentlig det meste. Nani, Young og Valencia er bøtte hele gjengen. Joda, Valencia spiller et par gode kamper, men han har dårligere ballkontroll etc enn de fleste midtstoppere i tippeligaen. Blir uvel av å se på det. Krise.

Lenke til kommentar

Ganske enig i listen, bortsett fra at Evans også hører med. Han er den beste ballspillende midtstopperen vi har, og om Rio og Vidic drar så er han også den mest erfarne. Var vel vår beste midtstopper i fjor. Jeg synes vi er ganske greit dekket på midtstopperplassen, selv om jeg er enig i at vi trenger en til. Smalling har diskutabelt vært vår beste midtstopper i år og Jones leverer alltid varene, selv om han blir rotert rundt om hele banen. Begge er unge med stort potensiale. Om de klarer å bli kvitt skadeproblemene så har vi egentlig et ganske godt forsvar(minus venstreback).

Hummels vil vi aldri få. Ikke lenge siden han fikk ny kontrakt, uten klausul, og han har selv sagt han vil bli værende som en nøkkelspiller i Dortmund. Sannsynligheten for at han vil til oss er også liten, da han stort sett er på ønskelisten til alle de store klubbene. Er vel kanskje verdens beste ballspillende midtstopper. Dortmund vil nok gjerne ha tilbake Kagawa, men aldri i verden at de vil bytte vekk sin kanskje viktigste spiller for å få ham tilbake.

 

Venstreback er selvsagt høyt prioritert, og det virker som at Shaw er ganske sikker. 19 år og på årets PL-lag. Burde dekke venstrebacken i mange år framover.

 

På midtbanen trenger vi egentlig to stykker, men det virker som at Carvalho også er ganske sikker, så der har vi et anker på 22 år. Er vel en av favorittene til å vinne årets spiller i Portugal? Stor prestasjon til å være 22 år og DM.

En mer offensiv midtbane er også nødvendig, men det spørs jo også litt på hva Van Gaal mener vi trenger.

 

En ny kantspiller kunne nok vært greit. Jeg vet ikke helt hvordan Van Gaal bruker kantspillere, men om det er mer som en brytende spiss, så tror jeg Welbeck kan bli veldig god. Nå ryktes det også om at Van Gaal ønsker å beholde Nani, så kanskje han kan klare å få ham opp på toppnivået igjen. Vi vet jo at han kan være verdensklasse, men han har ikke vist det på 3 år.

Reus er også uaktuell. Dortmund selger ikke Reus samme året som de selger Lewandowski. Det skjer ikke. Reus er også Die hard BVB-fan, oppvokst i byen, og han avslo Bayern for å gå til Dortmund i 2012. Det skjer ikke at han forlater barndomsklubben etter to år for å dra til et veldig usikkert Man Utd, med ny manager, uten CL og en 7. plass.

 

Jeg tror ikke det er pengene det går på, men det å faktisk få tak i de beste spillerne. Vi hentet aldri de aller beste spillerne under SAF, men nå som vi gjør det såpass dårlig, uten stabiliteten vi hadde når Ferguson var manager, så tror jeg det blir veldig vanskelig å hente spillere fra de beste klubbene.

Lenke til kommentar

Kammizez, jeg er alltid enig med deg (nesten). Håper dog Nani blir solgt. Bevist at han kan være verdensklasse? Nja, vet ikke helt. Det må mer enn 5-6 gode kamper til før man har bevist det. Ellers kan man vel si det samme om Smalling, Jones, Evans, Januzaj, Valencia, Welbeck ++ også? Pga Nani's stadige "comebacks" etter lengre tid ute etc så får alltid fansen fornyet tro på han. Det gidder jeg ikke lenger, nå har jeg gitt han opp, mannen er søppel.

Lenke til kommentar

Bevist at han kan være verdensklasse? Nja, vet ikke helt. Det må mer enn 5-6 gode kamper til før man har bevist det.

Regner med det er Nani du snakker om her.

Dette kan komme ut "frekt", men når begynte du å følge United? Grunnen til at jeg spør så spydig er selvfølgelig fordi Nani absolutt har vist at han har et vanvittig toppnivå. 2 år siden sist han var i nærheten av hans toppnivå, og som Kammizez skriver, ca. 3 år siden han var på toppnivået, så har som deg vanskelig for å tro at han kommer tilbake.

 

Ble bare overrasket over at du, slik jeg tolket det, mente at Nani ikke har hatt 5-6 gode kamper, noensinne(?). Regner med det er jeg som tolker det helt feil.

Lenke til kommentar

Han sier at Nani må bevise mer før han kan regnes som en i verdensklasse, noe jeg er helt enig i.

 

Nani hadde et veldig bra halvår etter at Ronaldo dro, men that's it. Han har ikke bevist at han er verdensklasse i det hele tatt. At han har et høyt nivå er det ingen tvil om, men en i verdensklasse spiller godt 90% av kampene sine. Nani klarer bare ikke å prestere over tid, noe jeg syntes er synd. Han er vår eneste teknisk gode ving og jeg hadde elsket at han fikk det til.

Lenke til kommentar

Jeg håper også at Nani forsvinner. Hadde vært best det beste for begge parter. Det jeg mener med Nani er at han har det høyeste toppnivået av alle vingene våre. Men han sitter jo fortsatt igjen i unggutt-stadiet. Han har til tider vist hvor god han kan være, men etter 7 år i klubben har han ikke klart å holde et jevnt høyt nivå, og de siste par årene har han bare blitt dårligere. Han skulle jo bli den neste Ronaldo...

Lenke til kommentar

Hva med ryktene om Thomas Müller? Spennende spiller jeg gjerne skulle sett i United. Bild har ikke for vane å trykke saker uten at de er sikker, men så er jo spørsmålet om det bare er for å få mer lønn? En ting er i alle fall sikkert, han har fått veldig lite spilletid under Guardiola! Han er hjertelig velkommen til oss :)

 

Edit: Sier heller ikke nei til Fabregas, men jeg tror helt ærlig at han heller velger Arsenal hvis han kommer tilbake til England - hvis de kan betale lønna da!

Endret av ESPP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...