Gå til innhold

Ryktebørsen - rykter og ønsker, Manchester United


Latias

Anbefalte innlegg

Føler vi trenger minst to midtbanespillere. En av den mer kreative sorten ala Kroos og Carvalho, et beist på midten. Men 300 mill kroner litt mye for en som er så ung og spiller i portugisisk liga? Ikke så den ligaen er dårlig asså.

Må hvertfall få blitt kvitt daukjøttet i sommer først og fremst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tvilsomt at Dortmund lar to nøkkelspillere gå samme sommer.

 

Satser på at Klopp gir opp å slenger seg på første fly til Manchester :D

 

VaporHead: Når vi betaler 270 mill for Fellaini så betaler jeg gledelig 300 for Carvalho. For å være helt ærlig driter jeg i "no value in market" og alt det dritten der. Vi trenger en midtbanespiller koste hva det koste vil.

Endret av AnewZ
Lenke til kommentar

 

Tvilsomt at Dortmund lar to nøkkelspillere gå samme sommer.

 

Satser på at Klopp gir opp å slenger seg på første fly til Manchester :D

 

VaporHead: Når vi betaler 270 mill for Fellaini så betaler jeg gledelig 300 for Carvalho. For å være helt ærlig driter jeg i "no value in market" og alt det dritten der. Vi trenger en midtbanespiller koste hva det koste vil.

 

Men Fellaini hadde "bevist" noe i PL. Dessverre var han aldri det vi trengte. Carvalho er totalt uprøvd i en god liga. Han kan være en ny Wanyama for alt vi vet, og "alle" ville jo ha Wanyama før han gikk til Southampton og viste at han (foreløpig) bare er en middelmådig midtbanespiller.

 

Jeg sier ikke nei takk til Carvalho altså. Har ser ut som en spillertype vi trenger, og han kan kanskje bli veldig god, men £30 mill? Mye. Trodde £15-20 hadde holdt i massevis. Matic gikk jo for rundt £20 mill. Nå skal jeg ikke starte en Matic <> Carvalho avstemning/duell her altså.

 

£10 mill spart er dessuten mye i et overgangsvindu hvor planen er å kjøpe inn flere nye, gode spillere. Mener vi trenger to nye sentrale midtbanespillere. Carvalho + en kreativ spiller med flair hadde vært herlig. Men spesielt denne kreative typen må jo være av "beste" sort. Vi trenger skikkelig kvalitet.

Endret av G27
Lenke til kommentar

Kreativ midtbanespiller? Har vi ikke Mata? tror ikke vi kjøper carvalho type OG en kreativ midtbanespiller. Carrick får nok lov til å spille sesong også mtp at han var helt fantastisk i fjor! og denne sesongen glemmer vi totalt og later som aldri skjedde, og sier til Carrick carry on fra i fjor.

Lenke til kommentar

Problemet til Carrick er at han har blitt alt for treg til å henge med mot de beste lagene. Om han blir presset hardt så klarer han ikke å holde på ballen, og klarer heller ikke å vinne den tilbake. Men om han får en bedre partner på midten så kan han selvsagt bli noe bedre. Men han trenger uansett en erstatter, enten nå eller neste år.

 

Angående Cavani så er det selvsagt helt idiotisk, med mindre 2 spisser forsvinner. Og selv da synes jeg det er dumt å bruke massevis av penger på en spiss fra PSG, når vi har så mye annet å prioritere. OM både Chica og RvP skulle forsvinne, så har vi uansett Rooney og Welbeck. Evt. Wilson som backup. Henriquez? Aner ikke hva som skjer med ny manager... Om Van Gaal blir ansatt så stikker nok ikke Van Persie. Da er Rooney i større fare. LvG har vel en tendens til å benke spillere, uansett hvor store stjerner de er, og vil heller satse på de yngste. Noe som forsåvidt er ganske bra, da Rooney har vært Moyes' gullgutt gjennom hele sesongen.

 

Ser fortsatt at folk nevner Reus. Det er selvsagt naivt å tro at han faktisk vil komme til United, ihvertfall nå. Jeg tror folk overvurderer hvor attraktive vi egentlig er. Vi har alltid vært stabile med SAF som sjef, og vi har ligget på toppen av PL i 20 år. Selv da signerte vi nesten aldri spillere fra de aller beste lagene. Nå, med en nylig sparket manager og en sjuende plass i PL vil det være en stor risiko for stjernespillere å dra fra en fast plass på førstelaget i en toppklubb som alltid kjemper i CL. (Reus og Kroos).

 

Når det gjelder Kagawa, så burde han selges/lånes tilbake til Dortmund om han ikke får en fast plass på førstelaget her. Det er idiotisk at han skal benkes oftere enn han spilles. Utifra hva jeg har lest så sikler Dortmund-fans etter å få ham tilbake, da Mkhtaryian tydeligvis ikke har levd opp til forventningene, og de har et behov for mer kreativitet i 10ern. Alle vet jo også hvor mye han verdsettes av Klopp. For sin egen del så burde han ihvertfall reise tilbake. Fast plass i favorittposisjonen sin i et bedre lag, med CL-fotball, og med verdens beste manager. Eller risikere å være andrevalg på venstrevingen i et usikkert United-lag uten CL-fotball med en alt for stor tropp, som fort kan bli ennå større.

Lenke til kommentar

Jeg ønsker ikke Cavani uansett hvor mange som forsvinner fra oss i sommer. Han er alt, alt for treg. Vi trenger litt hurtighet inn i laget. Selvfølgelig jeg takket ja til Zlatan, men det er bare fordi han er awesome på alt annet enn hurtighet (ikke det at jeg tror han kommer da..).

Lenke til kommentar

Trodde Mkhtaryian hadde vært veldig solid for Dortmund jeg, men jeg har ikke sett mye av de i år, så er ikke sikker.

 

Digger Kagawa. Vil så gjerne se han storspille for oss, som han gjorde for Dortmund, men han har rett og slett ikke blitt satset ordentlig på. Han har fått sjanser, men har tydeligvis ikke fått nok til å komme skikkelig i gang. Hjalp ikke at dette skulle være sesongen hvor Kagawa fant sin plass, for å så faktisk nesten aldri bli valgt av Moyes. Så på en måte mener jeg at han er for god til å benkes og han fortjener å spille fast, enten det er for Dortmund eller et annet lag, men samtidig, om vi ser på de aller beste lagene i verden (Real Madrid, Bayern), så har de veldig gode spillere på benken. Isco f.eks. Er bak svært mange i Real Madrid, til tross for at han kan brukes i flere posisjoner. Ronaldo, Bale, Benzema, Alonso, Modric, Di Maria virker alle å være "fast" i startoppstillingen, så sant ingen er skadet. Kan tenke meg at Khedira også ville vært foran om han ikke var skadet.

 

Så, vet ikke jeg. Skal vi ikke satse på å bli like rå som de to nevnte lagene? Bør vi ikke da ha svært gode spillere selv på benken? Rotasjon bør vi klare å få til. Det har vi jo alltid fått til under Sir Alex, selv om jeg til tider har savnet en "fast" startelver.

Det Real, Barca og Bayern gjør er jo at de har noen spillere som nesten har klippekort, men som hviles nå og da, og ikke alle samtidig. Det gjør at de alltid har toppet lag, med unntak av et par spillere.

 

Hvilke spillere håper dere forsvinner fra United i sommer? Vanskelig å svare på før vi har en manager selvfølgelig. Men pdd.

Lenke til kommentar

Jeg vil ihvertfall se Fellaini stikke før vi må "prøve han ut" litt mer. Uansett om han plutselig spiller bra og kommer inn på laget, har noen av oss Utd fans faktisk lyst å se han spille for oss med spillestilen, albuene og alt slags dritt? Nei. Get rid of him. Fuck you Moyes for den der.

 

Tror tiden har kommet for Nani altså.. er drittlei hele personen, uansett om han har "skilz". Nok er nok.

Ashley Young tror jeg heller ikke er verdt å ha i troppen lenger..

 

Vet jeg er kanskje alene på denne her, men Fletcher er bare ikke god nok.. men greit nok, vi kan beholde han som et "B-lags spiller".

 

Buttner må stikke før ikke jeg gråter mer. Kan være god til tider men er FAEN ikke god nok for å være i Utd. Helvete så mange schoolboy errors med offsidene osv.

 

Tror tiden har kommet for at Rio skal legge skoene på hylla ja, men greit å ha som en "dressing room figure" akkurat som Giggs har vært og kanskje spille noen ganger når vi absolutt ikke har flere valg.

 

Som sagt i går, Cleverley kan få litt tid i en "ny rolle" kanskje. Men han er på last chance nivået nå.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Har ganske lik liste.

 

Vidic - allerede bekreftet
Fellaini - møkk lei hele fyren. Katastrofekjøp.

Büttner - For mange nybegynnerfeil. Ikke god nok. Vil mye heller beholde Evra som backup for en ny.

Young - Har ikke sansen for han her heller. Ikke engang som backup.

Nani - Akk... Nani. Var helt rå for noen sesonger siden. Var en av verdens beste kantspillere. Hva skjedde? På tide å ta fatt i karrièren et annet sted.

Ferdinand - Hadde en solid sesong når vi vant nr. 20, og selv om man ikke skal dømme spillerne helt etter denne sesongen, så tror jeg han er ferdig på toppnivå.

Giggs - Manager? Hehe, nå er det på tide å legge skona på hyllen. Har vært fantastisk viktig i noen kamper denne sesongen, men det er rett og slett pga. mangel på spillere som besitter noen av hans kvaliteter. Står kanskje bare i veien for nye kjøp nå.

 

Fletcher er i grenseland. Vil ha han som backup for backupen. Har noe smått i seg fortsatt, og klarer ikke å ønske han helt vekk neste sesong. Cleverley vil jeg ha som backup. Irriterenes dårlig eller ei.

 

Dette utgjør altså 2 midtbanespillere, 2 kantspillere, 1 venstreback og 2 sentrale midtbanespillere (med Giggs). Troppen må ryddes opp i, men 7 spillere høres veldig mye ut. Er viktig å ha en stor tropp. Har derfor en følelse av at Fellaini, Ferdinand og Young eller Nani blir værende i klubben. Sannsynligvis Young. Blir spennende å se.

Lenke til kommentar

Young (......)

Ferdinand (gammel)

Vidic (Inter)

Evra (Buttner har også svakheter, men jeg føler tiden til Evra er over, selv som andrevalg)

Anderson (fortsatt vår spiller. Kanskje kan bli bedre under ny manager? Men tvilsomt. Fått for mange sjanser)

Fellaini (har kanskje ikke fått prøvd seg under de beste forhold, men tviler på at han noen gang vil bli god nok)

Nani (Tviler på at han vil bli spilleren han var før)

Giggs :(

Chicarito (Om ingen andre spisser forsvinner. For god til å være fjerdevalg. Har imponert med bedre ballkontroll, teknikk og pasningspill)

 

Cleverley, Fletcher og Valencia er i faresonen. De to første er begge hjemmelagde, Cleverley er fortsatt relativt ung. burde i det minste være gode nok som backups.

Valencia har det fortsatt i seg, kan spille både ving og back. Var årets beste spiller for to år siden. Er fortsatt noe begrenset, og kan få problemer i en ballbesittende spillestil under Van Gaal.

Lenke til kommentar

Shaw kan bli et latterlig deilig kjøp. Kan spille fast for oss i 12-13 år. Må innrømme at jeg liker engelske spillere. Jeg vil ikke bli et Man City som stiller til kamp med 1 brite i startelleveren (Hart) etc. Shaw er allerede en av de beste venstrebackene i PL i en alder av 18 år. Nei, sign him up. Aldri skjønt hvorfor vi supportere skal bry oss så mye om prisen heller, jeg er rimelig sikker på at de i United som styrer med kjøp etc ikke vil bruke penger på en VB for så å ikke ende opp med en midtbanespiller fordi det ikke er penger til det lenger.

 

Jeg er glad i den signeringen uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...