Gå til innhold

Test: Asus Radeon HD5870


Anbefalte innlegg

Intel?

 

Intel GMA fighter hard vettu... loool :D

Larabee kommer nok ... litt sent... trur ikke den fighter hardt heller, men kansje de tar nvidia sin plass i markedet, nvidia går jo nedover og nedover.

Giga store kjerner.

Store minne busses.

Litt høyere ytelse enn ati.

Dobbel pris på produksjons siden.

 

Og de får ikke inn så veldig mye penger av det akkuratt :p

Lurer på om det blir bare intel og amd etterhvert :p intel må nok kjempe haaardt for å komme inn i markedet.

Endret av Imsochobo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Instillinger i Crysis med 53fps på GTX295? Sier jo lite med bare fps :).

 

Ellers håper jeg vi får billigere kort med 3+ skjermstøtte. Dvs. på kort som vil ligge rundt 1000-1500,- sjiktet. Fin test :)

 

Very High DX10 Windows Vista x64

 

Hadde klokka GTX 295 til 690 MHz men det er jo ikke store klokken, har hatt den på 740 MHz under andre tester :p

 

Det som er intressant her er oppløsningen som ble brukt ;)

 

Forøvrig, testen sier noe om at med høy oppløsning og ved bruk av AA og AF så san gapet litt på crysis i 1920x1200... hvorfor er det ikke gjort tester med AA og AF? Det er jo det som er intressant her...

Lenke til kommentar
Intel?

 

Intel GMA fighter hard vettu... loool :D

Larabee kommer nok ... litt sent... trur ikke den fighter hardt heller, men kansje de tar nvidia sin plass i markedet, nvidia går jo nedover og nedover.

Giga store kjerner.

Store minne busses.

Litt høyere ytelse enn ati.

Dobbel pris på produksjons siden.

 

Og de får ikke inn så veldig mye penger av det akkuratt :p

Lurer på om det blir bare intel og amd etterhvert :p intel må nok kjempe haaardt for å komme inn i markedet.

 

jeg spår en lys fremtid for gpgpu. nå som de åpene royalty-free standardene som OpenCL f.eks har falt på plass hos begge leire, håper jeg det kommer mange programmer som kan dra nytte av gpu utenom spill. håper litt på at intel også skal starte med litt ordentlige gpu'er.

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar
Jeg gleder meg til Nvidia lanserer sin NYE next generation single gpu i 3xx serien senere i høst, som er den egentlige konkurrenten til HD 5870, men jeg ser allerede nå at forrige generasjon konkurerer- dog litt svakt, med det nyeste og beste ATI kan tilby. Så med mindre Nvidia rebrander, blir det bedre enn ATI :-)

Og hvordan stilte GTX280 seg mot 9800GTX der sistnevnte sine 512MB effektive vram ikke er en flaskehals og SLi skalerer bra? Det er heller ikke alltid dem lykkes med designet, slik som f.eks som skjedde med NV30 eller ATi sin R600. Så det er ingen selvfølge at GT300 blir raskere, selvom designet ikke blir begrenset for å levere et 2xGT300 kort.

Lenke til kommentar

Er så morsomt å se at dere presterer å si slikt som 'Mangler litt i forhold til konkurrentene på enkelte punkter', uten å ta i betraktning at GTX 295 er et skjermkort med 2 GPUer. Iallefall nevner dere det ikke noen steder.

 

For øvrig virker det som om dere konsist kjører tester og spill som favoriserer intel prosessorer og nvidia skjermkort (Sammenlignet med testene de kjører hos toms hardware / Guru of 3D). Leit.

Endret av Vaine
Lenke til kommentar
Hadde vært bra om dere testet toppkortene på 2560 x 1600 oppløsning også.

Enig med den, da blir det lettere å beregne ytelsen jeg vil få på 3x1920x1080.

Venter også på en ordentlig gjennomgang av eyefinitty.

Dere burdte prøve å få til en ytelsestest over 3 virtuelle skjermer, da kan ATI og nVidia sammenlignes.

Det går fint ann å kjøre eks. 5760*1200 (3x1920x1200) selv om skjermen ikke støtter det, da blir bare bildet større enn skjermen så man må dra seg bortover skjermen med musa, men dere skjønner vel hva jeg mener :p

Lenke til kommentar
Instillinger i Crysis med 53fps på GTX295? Sier jo lite med bare fps :).

 

Ellers håper jeg vi får billigere kort med 3+ skjermstøtte. Dvs. på kort som vil ligge rundt 1000-1500,- sjiktet. Fin test :)

 

Very High DX10 Windows Vista x64

 

Hadde klokka GTX 295 til 690 MHz men det er jo ikke store klokken, har hatt den på 740 MHz under andre tester :p

Oppløsning? Config Mods?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...