Gå til innhold

Test: Asus Radeon HD5870


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lillebroren til dette kortet, HD 5850, som gir deg litt mindre ytelse til en litt lavere pris, er forventet å komme i butikkene en gang før jul

 

Har 5850 støtte for fler-(en to)-skjermsoppsett og lavere effektforbruk så kanskje jeg bytter ut nåværende 3870 passivt.

 

Edit: Jeg finner tall på

188W max 27W idle for 5870

151W max 27W idle for 5850

 

For mye for min smak, med mindre man klarer å stoppe viften helt på "tomgang"

 

En liten nedgang fra forrige generasjon, kanskje "Ati PowerPlay" hjelper?

 

OpenCL og UVD 2 er uansett det jeg ser mest fram til.

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar
Med tanke på at Next-Gen til ATI ikke gjør noe spesielt mer enn å matche Nvidia`s toppkort, gleder jeg meg sannelig til å se Nvidias DX11 serie 3xx senere i høst

 

GTX 295 er jo dual GPU. Du ser at et single GPU skjermkort slår dette noen steder. Så når X2 kommer, så kan du jo heller sammenligne dette med 295...

 

Litt for tidlig på dagen til å svare på innlegg enda TMWH?

 

Du skal få slippe denne gang, jeg kan bare ikke ta deg seriøst i dèt du sier at GTX 295 vil være det siste kortet Nvidia utgir, mens ATI bare lanserer kort etter kort som banker lineupen til Nvidia, som forøvrig er over ett halvt år gammel allerede..

 

Håper du til nå har fått kaffekoppen din, så gjentar jeg for resten av søvngjengerne som påpekte det samme rett før deg:

 

Jeg gleder meg til Nvidia lanserer sin NYE next generation single gpu i 3xx serien senere i høst, som er den egentlige konkurrenten til HD 5870, men jeg ser allerede nå at forrige generasjon konkurerer- dog litt svakt, med det nyeste og beste ATI kan tilby. Så med mindre Nvidia rebrander, blir det bedre enn ATI :-)

 

Smakte kaffe`n godt?

Lenke til kommentar

Drikker ikke kaffe ;)

Men du har helt rett at vi skal sammenligne 3xx seriens single gpu mot 5870.

Dette gjør jo jeg også før jeg begynner å handle inn.

 

Jeg vet også at nvidia kommer med flere nye kort, som helst skal være bedre enn ati sine.

Mener bare at du ikke kan klage så mye på at 5870 ikke slår gtx 295 på alle tester. Synes heller dette bør bli sammenlignet med 285 f.eks. Det beste er jo å sammenligne 5870 med et GTX 385 kort hvis det kommer noe som heter noe slikt.

Lenke til kommentar
Bare jeg som ble skuffet? Med tanke på at dette skal være ATI sitt flaggskip.

 

haha

 

5870x2 er det gutten min :D

 

Det blir ca 40% kraftigere i realiteten, og i COD vil det bli 52-55 % på det meste( teoretisk IKKE mulig jeg vet)

Alle tester jeg ser, tilsier at crossfire funker uvirkelig bra i COD selv om man absolutt ikke trenger det!

 

Men 3 stk til meg takk :p

Endret av Imsochobo
Lenke til kommentar
Bare jeg som ble skuffet? Med tanke på at dette skal være ATI sitt flaggskip.

 

haha

 

5870x2 er det gutten min :D

 

Det blir ca 40% kraftigere i realiteten, og i COD vil det bli 52-55 % på det meste( teoretisk IKKE mulig jeg vet)

Alle tester jeg ser, tilsier at crossfire funker uvirkelig bra i COD selv om man absolutt ikke trenger det!

 

Men 3 stk til meg takk :p

 

Du skal ha 3 ja? Vuderer det samme selv, men er usikker på om jeg skal vente på x2 og ta 2 stk av den istede.

Lenke til kommentar
Bare jeg som ble skuffet? Med tanke på at dette skal være ATI sitt flaggskip.

 

haha

 

5870x2 er det gutten min :D

 

Det blir ca 40% kraftigere i realiteten, og i COD vil det bli 52-55 % på det meste( teoretisk IKKE mulig jeg vet)

Alle tester jeg ser, tilsier at crossfire funker uvirkelig bra i COD selv om man absolutt ikke trenger det!

 

Men 3 stk til meg takk :p

 

Du skal ha 3 ja? Vuderer det samme selv, men er usikker på om jeg skal vente på x2 og ta 2 stk av den istede.

 

Bråååååket :p

 

Men vurderer å ta en med en gang, og 2 senere, men lurer på vannblokker som jeg kan stappe på kjerna, ribber på resten lager jeg da selv :p

Lenke til kommentar
Instillinger i Crysis med 53fps på GTX295? Sier jo lite med bare fps :).

 

Ellers håper jeg vi får billigere kort med 3+ skjermstøtte. Dvs. på kort som vil ligge rundt 1000-1500,- sjiktet. Fin test :)

 

Very High DX10 Windows Vista x64

 

Hadde klokka GTX 295 til 690 MHz men det er jo ikke store klokken, har hatt den på 740 MHz under andre tester :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...