Gå til innhold

Ny Trillian-versjon klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@cmyrland

Det absolutt mest interessante innenfor IM-teknologi som foregår idag heter Telepathy og er hovedsakelig for GNU/Linux. Empathy, klienten, er enda litt manglende, men kommer seg raskt.

 

Telepathy kan gjøre alle apps IM-bevisste og åpner for utrolig mye spennende utvikling:http://www.youtube.com/watch?v=G0mGKXN_znk

(her ser du hvordan du kan browse og spille av musikk fra IM-kontakten din, uten mer konfigurering enn at du har addet han som IM-kontakt)

Lenke til kommentar
Ingen Linux-versjon.. :( Synd, for GNU/Linux-land trenger litt profesjonell konkurranse på IM-fronten. Det skjer jo null utvikling av betydning der for tiden.

mm

 

Det er tøft å måtte konkurrere mot gratis.

Nå skal ikke jeg være skråsikker her, men vil jo tro at det kunne ha noe for seg å rette fokus på å utvikle serverløsninger innen dette området. Det er mange bedrifter som har et anstrengt forhold til IM, samtidig som IM er lite tilpasset bedrifter. I de bedrifter som tillater IM så liker de gjerne ikke at brukerne bruker sine private nick/epost som "sexybitch" mot kunder...

 

Så har du integrasjon mot andre verktøy...

 

Om man hadde klart kunststykket med å selge noe til bedriftene, så kunne man kanskje funnet insentiver for å lage bedre klienter på f.eks linux. Forbrukere er jo ikke så betalinsvillige, og reklamemarkedet litt for begrenset?

MS har jo til en viss grad en løsning på IM for bedrifter, men jeg kan ikke si at den er spesielt god.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Synes å huske at de har en gratisversjon i tillegg til en betalt-versjon. Den betalte versjonen kommer selvfølgelig med flere funksjoner og stasj, men jeg er ikke sikker på hvordan det har blitt nå. Forøvrig synes jeg ikke det var noe særlig god erstatning for pidgin, men kanskje jeg skal prøve den oppdaterte versjonen når jeg kommer hjem fra jobb. :hmm:

Lenke til kommentar
Forøvrig synes jeg ikke det var noe særlig god erstatning for pidgin, men kanskje jeg skal prøve den oppdaterte versjonen når jeg kommer hjem fra jobb. :hmm:

Jeg kastet ut Pidgin til fordel for Astra for et par måneder siden. Ikke at det betyr at alle ville gjort det, men det ikke skader å gi Astra et forsøk hvertfall.

Lenke til kommentar
Er det mulig å si noe om hvordan programmet er kontra Windows Live Messenger?

Det enkleste er jo å laste ned gratisversjonen og prøve. Jeg har ikke brukt WLM på mange år, så har ingen forutsetning for å sammenligne.

 

Et viktig poeng er at Astra er to ting. Det er både en multi-protokoll klient for MSN/Google/ICQ osv, men det er i tillegg et eget lynmeldingsnettverk (Astra).

 

Jeg vet ikke helt hva strategien dems er. Å få folk til å bytte til en ny IM tjeneste er jo nesten umulig.

Lenke til kommentar

Når url-en nermest er lengre enn selve saken kan det være et tegn på at det man skriver om mangler substans.

 

Ting man kan ta med, hvilke plattformer støttes, hvilken lisens er programmet utgitt under?

 

 

Ingen Linux-versjon.. :( Synd, for GNU/Linux-land trenger litt profesjonell konkurranse på IM-fronten. Det skjer jo null utvikling av betydning der for tiden.

mm

 

Det er tøft å måtte konkurrere mot gratis.

Nå skal ikke jeg være skråsikker her, men vil jo tro at det kunne ha noe for seg å rette fokus på å utvikle serverløsninger innen dette området. Det er mange bedrifter som har et anstrengt forhold til IM, samtidig som IM er lite tilpasset bedrifter. I de bedrifter som tillater IM så liker de gjerne ikke at brukerne bruker sine private nick/epost som "sexybitch" mot kunder...

 

Så har du integrasjon mot andre verktøy...

 

Om man hadde klart kunststykket med å selge noe til bedriftene, så kunne man kanskje funnet insentiver for å lage bedre klienter på f.eks linux. Forbrukere er jo ikke så betalinsvillige, og reklamemarkedet litt for begrenset?

MS har jo til en viss grad en løsning på IM for bedrifter, men jeg kan ikke si at den er spesielt god.

 

Det er dette identi.ca prøver på med OMB-nettverket. Åpen løsning, og bedriftene slipper å lage sitt eget.

Lenke til kommentar

Korleis er dette programmet i bruk av minne og cpu?

Har den siste tida brukt Digsby, og er forsovidt fornøgd med det. Dersom det er nokon som veit om det er store forskjellar hadde det vore fint om det blei sagt ifrå :)

 

Kan sjølvsagt sjekke sjølv, men like greit å spør her i tillegg. Sitter på jobb nå og får ikkje testa her.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Oppdatering av gammel tråd:

 

Prøvde i dag å laste ned Trillian Astra. Laster den ned, alt vel og bra. Så begynner jeg å skrive inn profilnavn, passord etc.

 

Så like etter at jeg har fått opp listen over "Buddies" så spretterdet opp en liten gul ballong der dere vet, som kan fortelle meg at det jeg nå sitter med er en trial versjon og at det koster 29$ (tror jeg). Men ikke før, ikke da jeg klikket inn på siden for å laste det ned - ei heller på cnet sin nedlastings-side stod det noe om dette. Ordet trial var ikke nevnt her.

 

Det var dårlig gjort når man tror (håper) at man sitter med et gratisprogram. Andre programs hjemmesider opplyser om gratisversjoner vs. betalversjon. Så det ble rett og slett opplevd som frekt av meg, så jeg knotet meg frem til uinstall og fikk avinstallert det.

 

Ja, jeg fikk riktig hakeslepp da den søte ballongen (påtvunget ironi) kom.

 

Så blir det å avinstallere hele greia.

Endret av geir__hk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...