Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjer relativt ofte at kunder får telefon mens jeg ekspederer dem.

 

Er det ikke kø, så går det helt greit, og jeg rydder litt på disken eller et eller annet mens jeg venter. Men er det kø i butikken når det skjer, og kunden ikke innleder samtalen med "ring tilbake senere", så tar jeg med en gang neste kunde i køen. Da må "telefonkunden" pent vente på sin tur, selv om den nye kunden skal spørre og grave om diverse ting i lengre tid.

 

En annen ting som irriterer meg litt, er folk som ikke forstår at jeg er opptatt med andre ting når jeg sier fra om det. Hvis jeg for eksempel henter frem noe på internett for en kunde, som brosjyrer, tekniske spesifikasjoner eller annen info, mens kunden står og ser på kamera et par meter unna, så hender det folk spør om jeg er opptatt. Det er greit nok. Men når jeg svarer at jeg dessverre er opptatt med en annen kunde, og de begynner med å "bare spørre om en ting" så blir jeg litt irritert.

 

Ofte er svaret på et spørsmål, mye lenger enn selve spørsmålet. Er sjelden det er ja/nei spørsmål, og er det spørsmål om lagerstatus må man jo gjerne sjekke først. Hvis jeg sier at de må vente på svaret til jeg er ferdig med den andre kunden, så blir de sure fordi de skjønner ikke at jeg "ikke bare kan svare".

 

Her er kinesere desidert det verste folkeslaget. I Kina har de visstnok ikke noen som helst form for køkultur, og er det kø i en norsk butikk, så går de bare foran alle i køen, rett frem til disken, og begynner å spørre og grave selv om jeg står og snakker med en annen kunde. Hver gang så sier jeg litt surt tilbake at de må stille seg i kø. Ikke alltid det fungerer, så da bare ignorerer jeg de, helt til de har stilt seg bakerst i køen og ventet på tur.

Lenke til kommentar

Enkelte nordmenn er etter mitt syn like ille på det med køkultur. Stedet jeg jobber har disk som strekker seg langs hele lokalet. Ofte går den helt ut av butikken. Det verste er folk som går rett forbi, "kikker på plakatene" et par minutter før de presser seg fram og ber om bestilling. Jeg bare nikker og sier at køen starter langt der bak. De blir selvsagt potte sur og strener ut av butikken uten å handle noe. :)

Endret av aunmar
Lenke til kommentar

MÅ fortelle denne,mens jeg ennå har den friskt i minnet.

Igår,altså mandag,kom det en kunde inn på butikken.Han gikk til en kollega av meg og PCen hans hadde vært på service i 2.mnd. noe som ikke er uvanlig med tanke på at julestria nettopp har vært.

Kunden var av asiatisk-ish opprinnelse,og jeg forstod raskt at denne kunden ikke vær særlig sprek i språket Norge.

Etter en hel del fram og tilbake,med gestikulering og forklaring fra vår side,og en masse rare setninger fra kunden,I quote (prøver ihvertfall): Jai ha bin tsho garanti sevis baj.

 

Så plutselig:

 

BAI HAN WHOOOOAAAAAAAAAAAA!!!! DÅÅÅLIIII SEEEEVIIIIICEEEE!!

 

Kunden peker på kollegaen min,og ser ut som han skal dra til han!Jeg har hørt mange kunder skrike i butikker,men dette er by miles det høyeste skriket jeg har hørt!

Securitas blir tilkalt som igjen tilkaller politi.Kunden blir dratt ut av butikken i politibil.Om di hadde en tolk eller whatever i den bilen vet jeg ikke,men plutselig kommer politimannen inn "Kunden lurer på hvorfor dere har installer XP på pcen hans,ettersom han hadde Vista?"

Dette er jo selvfølgelig NONSENS,PCen hadde fått en ny vifte og da fjerner ikke verkstedet noe som helst,ihvertfall ikke en downgrade!

Etter et par minutter så kommer politimannen inn igjen og sier "Ok,han sa han hadde installert XP,kan dere installere eller ordne Vista for han?"

 

Dette ordnet vi,selvfølgelig imot betaling,og vips så kjørte politibilen vekk med kunden.

 

Enden på Visa er vel hvorfor i allverden han ikke kjøpte Windows 7 istedenfor?

Lenke til kommentar

Jeg begynte å jobbe i en lokal databutikk med verksted like etter nyttår, og ca annenhver kunde vil ikke ha hjelp av meg. Går jeg bort til en kunde og spør om det er noe jeg kan hjelpe vedkommende med, får jeg ofte responsen "Kan du noe om data da?" og før jeg får svart for meg legger de til at de heller venter på at en av (de mannlige) kollegene mine skal bli ledig.

 

Det er da ekstra morsomt om de har levert pc-en inn på verkstedet og det er jeg som har fikset hva enn de har klart å fucke opp. Om jeg da er der når de skal hente den, er det jeg som leverer den ut og forteller de hva jeg har gjort. De får et like morsomt uttrykk hver gang. :wee:

Lenke til kommentar
Han gikk til en kollega av meg og PCen hans hadde vært på service i 2.mnd. noe som ikke er uvanlig med tanke på at julestria nettopp har vært.

Veldig off topic, men vi skriver 17.02.2010 i dag. Det er halvannen måned siden julestria og nyttår. Dere(verkstedet) burde virkelig ha klart å hente dere inn igjen til nå. Ikke glem at om dette er en reklamasjonssak vil forbrukeren fort kunne heve kjøpet da det har tatt urimelig lang tid(4-6 uker).

 

For å slenge inn litt ontopic: Eg sitter innimellom og besvarer førstelinje telefoner på jobb. Det er overrasker meg like mye hver gang en kunde presterer å ringe inn og si at nettsidene våres(eller andres) ikke fungerer når de er fullstendig klar over at de har problemer med internettlinja si. :no:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Han gikk til en kollega av meg og PCen hans hadde vært på service i 2.mnd. noe som ikke er uvanlig med tanke på at julestria nettopp har vært.

Veldig off topic, men vi skriver 17.02.2010 i dag. Det er halvannen måned siden julestria og nyttår. Dere(verkstedet) burde virkelig ha klart å hente dere inn igjen til nå. Ikke glem at om dette er en reklamasjonssak vil forbrukeren fort kunne heve kjøpet da det har tatt urimelig lang tid(4-6 uker).

 

Joda,forsåvidt,men serviceverkstedet våres er InfoCare og di henger som regel litt etter,etter jul og nyttår.Same as every year,James.

Lenke til kommentar
Det er da ekstra morsomt om de har levert pc-en inn på verkstedet og det er jeg som har fikset hva enn de har klart å fucke opp. Om jeg da er der når de skal hente den, er det jeg som leverer den ut og forteller de hva jeg har gjort. De får et like morsomt uttrykk hver gang. :wee:

 

Haha, konge!! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...