Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva skjer med kunder som KREVER rabatt?? De tror de har en gudegitt rett til å betale innkjøpspris på alt vi skulle ha.

 

Vi hadde en 52 " TV, knall god og veldig billig. Faktisk 1000 kr under komplett.no som jeg tror var billigste nettbutikk. Så kunden ville ha dette og et lydanlegg til 7999, tilsammen 12999 + 7999 og en kabel til rundt 500 kr. Jeg var snill og sa at kabelen skulle vi få med på handelen, så det ble akkurat 21 k på den handelen, og da hadde han fått en god deal. Men neida, det var ikke greit i det hele tatt, da han ville ikke betale full pris for alt. Jeg forklarte at vi kan ikke gi rabatt på kampanjevarer og en gratis lengre HDMI kabel må jo være greit, når dette er langt billigere enn konkurrentenes priser. Men neida, han var frekk nok til å si:

 

"Få snakke med noen andre som kan gi meg rabatt". '

 

Det skjedde ikke, tilbudet mitt holdt og han takket for seg.

 

Og mennesker som kjøper en ting i butikken vår for første gang, og vil ha rabatt på den ene tingen! Er latterlig.

Lenke til kommentar
Kunder som spør om dette kameraet er på tilbud (prisen står der), jeg sier nei og de sier at de ikke skal ha det allikevel

Hva er poenget med det?? er jo prisen som står der som gjelder selv om det hadde vært på tilbud/kampanje

Omtrent ALLE utlendinger spør om det og det kameraet er på tilbud. Jeg har lært meg å svare at alt vi har har så gode priser at det må regnes som et tilbud. Men det er sjelden de skal ha det så lenge det ikke er satt ned.

 

Men vi har jo en del kamera som er satt ned også da, blant annet hvis de er på vei ut. Det er disse de skal ha, og de tenker ikke engang på å spørre om det er et bra kamera, eller om det finnes bedre kamera til omtrent samme pris :)

Lenke til kommentar

Utlendinger får en helt egen behandling. Hvis de virkelig sliter med språket så får de en kortere og dummere forklaring uten tekniske uttrykk. Det er kjipt, men sannheten er at om du så var ingeniør i India så antar jeg at du ikke kan noe om noe hvis du snakker dårlig norsk. Jeg må anta at når jeg er i Frankrike antar folk der at jeg er en idiot siden jeg sliter med alt annet enn presentasjon og grunnleggende spørsmål/svar.

Lenke til kommentar

Jobbet i butikk mens jeg gikk på VGS. Mange spesielle kunder.

 

Random Dame: Potetgullet jeg kjøpte her i går er for salt! (Holder frem en pose med maarud salt)

Meg: Ja ok. Er desverre ikke noe jeg kan gjøre med det. Det er nesten noe du må ta opp med produsenten

Random Dame: Det finner jeg meg ikke i. Jeg vil ha tilbake pengene mine NÅ!

Meg: Det kan jeg desverre ikke.

Random Dame: Få snakke med skjefen din.

Meg: Han er desverre ikke her nå. Men han er på jobb i morgen formiddag.

 

Det rabler for random dame, hun tar potetgullposen og slenger den gjennom halve butikken noe som fører til at hele posens innhold elegant tømmes ut over hele gulvet, før hun stormer ut.

 

Hadde seriøse problemer med å holde latteren tilbake :D

Lenke til kommentar

Herlighet. Det var da makan til oppstyr du klarte å lage for 20,-?

 

Rett svar: Oi, beklager at det ikke smakte som forventet, vil du velge deg en annen gratis potetgullpose?

 

Mulig jeg provoserer deg nå, men viktigheten av å gjøre kunde fornøyd når det er snakk om sånne småpenger er faktisk gull for bedriften du jobbet i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Herlighet. Det var da makan til oppstyr du klarte å lage for 20,-?

 

Rett svar: Oi, beklager at det ikke smakte som forventet, vil du velge deg en annen gratis potetgullpose?

 

Mulig jeg provoserer deg nå, men viktigheten av å gjøre kunde fornøyd når det er snakk om sånne småpenger er faktisk gull for bedriften du jobbet i.

Det var makan til oppstyr kunden laget for 20kr.

 

Med mindre man har fått beskjed om noe annet så skal man ikke ta sånne saker i egne hender, vel? Jeg er veldig klar over hva jeg har lov til å gjøre og hva jeg ikke har lov til å gjøre, og er jeg i tvil så spør jeg sjefen.

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar

Men hvem har mest å tape på nevnte 20,-? Definitivt bedriften. Om bedriften har regler mot sånne småavgjørelser, fair enough, men det tviler jeg faktisk sterkt på. Gi ansatte ansvar og tillit, og de yter bedre.

 

Har heldigvis en veldig grei arbeidsinstruks i elkjøp. "Alle ansatte har ansvar for å gjøre kunde fornøyd." Så sånne saker kan man fint ta i egne hender. Jeg har opplevd at deltidsansatte har gjort kunder fornøyd via større kostnader, det er aldri noe som blir tatt negativt opp.

 

Men nok om det. Blir bare litt oppgitt over et kundesyn som noenganger kommer fram i denne tråden :).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er helt enig i at bedriften taper mest på det. Men det var strengt tatt ikke det jeg kommenterte. Jeg synes det er viktig når sånt skjer å legge fra seg "kunde" og "ansatt" og se på det som en interaksjon mellom to mennesker. Jeg blir nok like oppgitt av synet ditt som du blir av mitt, jeg synes det er hårreisende å gi dårlige kunder bedre behandling. Med en gang et menneske, i dette tilfellet en kunde, oppfører seg som en idiot så burde de få beskjed om det. Jeg er veldig glad for at bedriften jeg jobber i har ved flere anledninger sagt "Du er ikke lenger ønsket som kunde, vennligst finn en ny leverandør" etter flere slike tilfeller av furting, kjefting, krav om ditt og datt, osv.

 

Det er ingenting jeg setter mer pris på enn en sjef som forteller en kunde at de oppfører seg som en idiot, og om de vennligst kan forlate butikken. Gjør dem flau foran hele butikken og få dem til å dra hjem og tenke over hvordan de oppfører seg mot andre mennesker.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Haha, minner meg om en gang det kom ei og klagde på noen avocadoer.

Husker ikke helt, men.. Hun sa det på en så frekk måte, bjeffet det ut, at hun hadde altså kjøpt noen avocadoer, og de var altså så dårlige, hele dama var så ufyselig.

Jeg spurte om hun hadde kvittering på det, eller om hun hadde varen med seg. Nei hun hadde ingen av delene. Så sa hun, om vi ikke stolte på kundene sine, for hun brukte egentlig handle på rema og der stolte de nemlig på kundene sine. Ja kan du ikke svare da??? (jeg svarte ikke på rappen, begynte og bli litt irritert da)

Ga henne ikke noe svar på det, men sa at jeg må ha kvittering for å slå retur. Hun gikk ut ganske stram i trynet mens hun sa noe om rema.

Hvis hun hadde vært litt snillere hadde gitt ho penga tilbake. :p

Lenke til kommentar
Jeg er helt enig i at bedriften taper mest på det. Men det var strengt tatt ikke det jeg kommenterte. Jeg synes det er viktig når sånt skjer å legge fra seg "kunde" og "ansatt" og se på det som en interaksjon mellom to mennesker. Jeg blir nok like oppgitt av synet ditt som du blir av mitt, jeg synes det er hårreisende å gi dårlige kunder bedre behandling. Med en gang et menneske, i dette tilfellet en kunde, oppfører seg som en idiot så burde de få beskjed om det. Jeg er veldig glad for at bedriften jeg jobber i har ved flere anledninger sagt "Du er ikke lenger ønsket som kunde, vennligst finn en ny leverandør" etter flere slike tilfeller av furting, kjefting, krav om ditt og datt, osv.

 

Det er ingenting jeg setter mer pris på enn en sjef som forteller en kunde at de oppfører seg som en idiot, og om de vennligst kan forlate butikken. Gjør dem flau foran hele butikken og få dem til å dra hjem og tenke over hvordan de oppfører seg mot andre mennesker.

 

Støttes.

Lenke til kommentar
Herlighet. Det var da makan til oppstyr du klarte å lage for 20,-?

 

Rett svar: Oi, beklager at det ikke smakte som forventet, vil du velge deg en annen gratis potetgullpose?

 

Mulig jeg provoserer deg nå, men viktigheten av å gjøre kunde fornøyd når det er snakk om sånne småpenger er faktisk gull for bedriften du jobbet i.

 

Er faktisk enig med deg. Men mine instrukser var at så lenge det ikke var butikkens feil, så var det ingenting vi kunne gjøre. Fikk smekk på lanken en gang jeg solgte noen bakevarer til gi-bort pris rett før stengetid. Bakevaren skulle kastes uansett :roll:

Lenke til kommentar

Kundeservice er et must :) Hvist kunden klager på noe eller sir i fra om noe gir jeg som oftest en rabatt eller gratis bort det kunden klager på. og når vi har varmretter i kantinen og personen tar en veldig liten porsjon som jeg ikke syns er verdt prisen vi har satt så tar jeg ofte mye mindre for det :)

Lenke til kommentar

Jeg jobber på et lager hvor vi selger tremateriell og byggeartikler.

 

Den grinete damen

 

Jeg var på lageret en torsdags ettermiddag på sensommeren og jeg var ganske opptatt med å betjene kunder. Vi var tre stk som betjente hver våre kunder og det var kø på hver av oss.

 

Og åpningstidene var fra kl 10.00 til 17.00.

 

Jeg betjente en polsk dame i 40-årene som var der og handlet lister for sin mann (mannen var en hyggelig person, som jeg ser ganske ofte der) og hun skulle ha ca 30 lengder med listverk. Og det var ikke bare av èn type list hun skulle ha, hun skulle ha hvertfall fem forskjellige typer.

 

Det i seg selv er jo greit, men når hun begynner å forlange at jeg skulle kappe hver en lengde med list inn i bestemte lengder som f.eks 120 CM, 155 CM, 194CM og i slike lengder, måtte jeg bare beklage å si at jeg kunne ikke gjøre det fordi jeg har ikke kapasitet til det. Det sto flere kunder å ventet, og det var bare 45 min igjen til vi stengte.

 

Da blusset hun seg opp å prøvde å forklare sint og irritert, på norsk at hun og mannen hadde brukt flere hundre tusen hos oss og at hun forventet at vi skulle kappe listene fordi dem har brukt mer penger enn andre kunder. Jeg beklaget situasjonen og forklarte det slik det var ; det sto mange kunder og ventet.

 

 

__

 

 

Hun stakk, og jeg så henne aldri igjen. :p Og jeg prøvde jo bare å være hyggelig. I følge policien til bedriften jeg jobber i så var det ingen mulig måte for henne å kreve oppkapping av materiell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...