Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

 

Jeg brukte ordet "åpenbart" ovenfor en kunde idag, noe jeg aldri har gjort før.

R7ijlie.jpg

 

Hvilken sammenheng?

 

Nei, var en kunde som ikke klarte å registre et nytt VISA-kort hos oss fordi det "ikke aktivert kort", jeg spurte om han hadde aktivert kortet han forsøkte å registre noe han hadde. Kortet var nytt og han hadde fått det idag, tenkte også jeg skulle prøve å hjelpe denne kunden før jeg henviste han til bankens sin så hadde brukt litt tid på han, hvor jeg får han til å lese brevet han fikk med kortet sitt hvor det står svart på hvit at han må aktivere kortet sitt i nettbanken før det kan tas i bruk. Han spør så etter nettopp ha lest det om han må aktivere kortet i nettbanken for å bruke det hos oss hvor jeg sier "åpenbart".

 

Kunden ble ikke sur eller no, men jeg har bare aldri brukt det før selv om jeg sikkert kunne brukt det daglig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde en litt morsom samtale i går. Skulle på fyllingen med bilen full av papp. Papp er gratis å levere.

 

Samtalen gikk noe slikt:

Ung mann: "Du har bare papp?"
Jeg: "Ja"

Ung Mann: "Lover du?"

Jeg: "Ja, du kan få bære det ut selv"

Ung Mann: "Fatt no det", peker meg i riktig retning

 

Ganske artig for meg fordi jeg snakket slik selv i den alderen, og det minnet meg om all slang som har forsvunnet ut av språket mitt de siste 10 årene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Mistet telefonen i golvet her om dagen, så tenkte jeg skulle kjøpe ny. Burde være en lett sak, ikke sant? Tro om igjen. Først var det de vanlige spørsmålene om hvilken type jeg ville ha (men prisklasse ble aldri nevnt). Jeg sa rett ut at den kun brukes til tekstmeldinger og musikk, så jeg trengte ikke alt mulig dilldall med. Det var helt greit. Kanskje jeg ville ha en som var litt billigere i butikken, mot et høyere månedsbeløp? Nei takk, har jo abonnement fra før, sa jeg. Ikke noe problem. Kanskje en av disse toppmodellene var av interesse? Nope, skulle jo kun bruke den til musikk og tekstmeldinger, og fint lite annet. Noen modeller ble vist frem, alle i prisklasse dyre til svært dyre. Ingen av interesse, siden jeg, for tredje gang, kun skulle bruke den til musikk og tekstmeldinger.

 

Samsung? Sony? Eller "de billige Kina-telefonene som går i stykker bare du ser rart på dem?" (aka Huawei.) Samme for meg, bare prisen er billig og lyden bra, sa jeg. Etter litt frem og tilbake "godtok" han endelig at jeg slettes ikke trenger toppmodellene fra Sony eller Samsung, eller en rådyr iPhone. Synes nesten synd på ham på dette stadiet, men vi var ikke ferdige ennå. Ikke på langt nær. Hva med nytt abonnement med gratis internett? (vel... 500kr+ ekstra i måneden "gratis"...) Nei takk, skal jo kun bruke den til musikk og tekstmeldinger. Hva med skjerm? Jeg trenger vel bra skjerm? (hint: nei...) Trygghetsavtale, da? Skulle tro han var på gråten nå, men vi var ennå ikke ferdige. Da jeg ENDELIGE fikk en telefon og skulle betale... "Hva med omslag, da?"

 

Med hånden på hjertet kan jeg si rett ut at jeg faktisk klarte å holde meg seriøst hele tiden, og endte opp med en billig telefon med samme abonnent som før, og som passer meg ypperlig til mitt bruk uten å få med alt mulig annet tull til mange hundre spenn. Burde fått medalje for det. :p

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Har lignende opplevelser, men jeg skulle ha en Z3 compact så maset om en dyr toppmodell slapp jeg unna. Selger latet som de kun hadde med abonnement på lager, og da jeg skulle til å gå ut så latet han som at det var en feil i systemene og hadde plutselig én på lager. Lang historie kort: Jeg kjøper mobil kun via nettsider heretter. For dette maset er bare unødvendig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Omtrent motsatt historie nå nylig.
 
Kjøpte ny telefon via Netonnet. Betalte ekstra for ekspresslevering da jeg trengte den fort. Var uansett et godt tilbud. Telefonen kom ikke som avtalt, så ringte kundeservice. De mente bestillingen aldri har funnet sted, selv om jeg kunne vise til at de har trukket flere tusen kroner fra kortet. Etter mye om og men kom vi frem til at jeg skulle bestille på ny, og så skulle vi ordne med penger senere. Problemet var at når jeg da skulle legge inn ny bestilling var tilbudet over, og prisen ble noen hundre kroner dyrere. Ringte så og ba om å få gjennomføre bestillingen til original pris, men det kom ikke på tale. Så da gikk jeg til Elkjøp og hadde ny telefon på dagen. Uten tilbudet ble jo prisen ca. den samme i butikk.
 
Krangler fortsatt med Netonnet om pengene. De har kommet frem til at de faktisk har funnet en bestilling på mitt kort, men at den i systemet har blitt lagt på en annen kunde og sendt feil. Siste mail fra dem avslutter med "Ordren blev sendt ut med kollinummer XXXX men ikke hentet innen fristen og har blitt returnert.", som om det er min feil at den ikke ble hentet, liksom. /rant

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

Jeg valgte å ikke bruke 3 000 kr i en butikk igår da de behandlet meg som en drittunge når jeg skulle inn i butikken og krevde at jeg la igjen sakken min ved inngangsdøren. 

 

Hvis det er førsteinntrykket du gir mennesker at du er upålitelig ,så bør du forandre på noe

 

 

Aldri blitt bedt om dette noen steder noen gang i hele mitt liv. Selv i samme butikk tidligere. 

Lenke til kommentar

 

 

Jeg valgte å ikke bruke 3 000 kr i en butikk igår da de behandlet meg som en drittunge når jeg skulle inn i butikken og krevde at jeg la igjen sakken min ved inngangsdøren. 

 

Hvis det er førsteinntrykket du gir mennesker at du er upålitelig ,så bør du forandre på noe

 

 

Aldri blitt bedt om dette noen steder noen gang i hele mitt liv. Selv i samme butikk tidligere. 

 

 

Så hvorfor tror du at den aktuelle ansatte ba deg sette fra deg sekken din ?

Endret av Glowman
Lenke til kommentar

Jeg valgte å ikke bruke 3 000 kr i en butikk igår da de behandlet meg som en drittunge når jeg skulle inn i butikken og krevde at jeg la igjen sakken min ved inngangsdøren.

 

Var borti en småfrekk selger i en byggevareforettning for noen par siden, ett par hundre tusen ble dermed brukt på en annen forretning :p
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg valgte å ikke bruke 3 000 kr i en butikk igår da de behandlet meg som en drittunge når jeg skulle inn i butikken og krevde at jeg la igjen sakken min ved inngangsdøren.

Var borti en småfrekk selger i en byggevareforettning for noen par siden, ett par hundre tusen ble dermed brukt på en annen forretning :p

 

Når en selger begynner å "slenge" med leppa så er personen lei av jobben sin eller noe personlige problemer kommer til overflaten.

Eller det kanskje bare var en kræsj  mellom personligheter.

 

Hva tror du Akalla?

Endret av Glowman
Lenke til kommentar

Så hvorfor tror du at den aktuelle ansatte ba deg sette fra deg sekken din ?

 

Jeg vet ikke, han var ganske ung forhånd til de andre ansatte jeg har sett der antar han blindt følger noe regel de satt i bruk rettet mot skoleungdom som nasker, jeg vet ikke.

 

 

Jeg valgte å ikke bruke 3 000 kr i en butikk igår da de behandlet meg som en drittunge når jeg skulle inn i butikken og krevde at jeg la igjen sakken min ved inngangsdøren.

Var borti en småfrekk selger i en byggevareforettning for noen par siden, ett par hundre tusen ble dermed brukt på en annen forretning :p

 

Skulle ha noe metall har, så tror de hadde fått god fortjeneste på salget. Sjekket også kundekortet mitt og ser jeg har brukt 40k der de sister 2 årene, får vel handle andre steder fremover da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aner ikke, men var ikke noe kræsj med personligheter. Når jeg spør om forskjellen på 2 produkter som er forskjellige men ser identisk ut og han svarer så kort han bare klarer før han går og når det kommer en annen selger til meg så roper først selgeren på den andre å sier at jeg ikke trenger hjelp for jeg bare ser på de produktene mens jeg egentlig vil ha hjelp...

 

Det er å være en drittsekk, ikke noe annet.

Lenke til kommentar

 

Så hvorfor tror du at den aktuelle ansatte ba deg sette fra deg sekken din ?

 

Jeg vet ikke, han var ganske ung forhånd til de andre ansatte jeg har sett der antar han blindt følger noe regel de satt i bruk rettet mot skoleungdom som nasker, jeg vet ikke.

 

 

Jeg valgte å ikke bruke 3 000 kr i en butikk igår da de behandlet meg som en drittunge når jeg skulle inn i butikken og krevde at jeg la igjen sakken min ved inngangsdøren.

Var borti en småfrekk selger i en byggevareforettning for noen par siden, ett par hundre tusen ble dermed brukt på en annen forretning :p

 

Skulle ha noe metall har, så tror de hadde fått god fortjeneste på salget. Sjekket også kundekortet mitt og ser jeg har brukt 40k der de sister 2 årene, får vel handle andre steder fremover da.

 

 

Jeg har også blitt fly forbannet over ansatte. Men så vidt det bare dreier seg om en enkelt ansatt så hvorfor boikotte hele butikken/kjeden?

Endret av Glowman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...