Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Både ja og nei.

Går vedkommende forbi siste betalingspunkt, så er det tyveri. Har vedkommende åpnet produktet/tatt ut produktet ifra sin originale forpakning, kan du skrive anmeldelse på "ødelagt forpakning/med hensikt å stjele". Dette blir da en skjønnssak for politiet :)

 

Når jeg var ung (gøy å endelig kunne bruke den setningen) så hadde jeg en slik klesstil som gjorde at jeg ble stoppet av vektere konstant i det jeg gikk ut av butikker.

 

Det var så ille at jeg hadde advokat på speedial(I'm not even joking).

Samme unnskyldningene hver gang, "det var på et blindsted hvor kameraet ikke dekket det".

"Du kastet det før vi tok deg".

 

Og noen brukte fysisk kontakt, for gjett om de ble sint når jeg ringte advokaten som da truet med å ringe politiet på de for frihetsberøvelse og flere ting som jeg ikke husker.

 

Please, det er jo 45 kameraer på hver eneste butikk i handlesenterene i oslo.

Det finnes ikke en centimeter som ikke er overvåket.

Endret av Ted Bundy
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor åpne en brus før du kjøper den? Inntil du har betalt for den er den faktisk ikke din og du har ikke rett til å åpne den. Dette gjelder for alle produkter utenom gratisprøver. Jeg har aldri opplevd en butikk som godtar at man åpner en vare man ikke har betalt for enda.

Endret av Therawyn
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Hvorfor åpne en brus før du kjøper den? Inntil du har betalt for den er den faktisk ikke din og du har ikke rett til å åpne den. Dette gjelder for alle produkter utenom gratisprøver. Jeg har aldri opplevd en butikk som godtar at man åpner en vare man ikke har betalt for enda.

Tja, dette gjelder vel ikke helt. Men åpner ting rett som det er på lokalbutikken, og bare lukker igjen i køen og slenger på båndet. Ser ikke problemet med det hvis de i kassa kjenner deg.

 

Men på en stor butikk i byen, så kan de jo bli tolket feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

*snipp*

 

 

 

Corey: Gotcha, var ikke noe angrep :) ordla meg muligens slik,beklager dette.

 

Nestemann: Nå svarte faktisk Corey ganske adekvat på dette,men takk for ditt huleste svar, føler ikke noe behov for å gi deg en begrunnelse, Goodbye

 

 

Kundehistorie:

 

Vel teknisk sett ikke en kundehistorie, men fortsatt litt morsomt, får håpe ingen tenner på alle plugger over dette.

 

Så min far hadde bestemt seg for å kjøpe seg nettbrett så vi sto ved utstillingen og jeg fortalte litt frem og tilbake om de forskjellige til vi kom til punktet 3G/WiFi... Jeg synes at en 3G funksjonalitet egentlig er noe man ikke trenger å betale ekstra for hvis en har en smart telefon med hotspot muligheter, så forklarte jeg dette da...

Plutselig huker en annen kunde tak i meg og ber om hjelp til sitt eget kjøp xD og om jeg kunne sjekke om telefonen hans hadde denne hotspotten jeg fortalte om...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg har jobbet i butikk selv og opplevde daglig at folk åpnet varer i butikken mens de handlet. Det er da virkelig ikke noe å bry seg om. Såklart har du jo de som lar ungene sine sikle over alt eller som åpner en sjokolade ved å rive av papiret tvers over strekkoden, men selve handlingen å åpne varer før man kjøper dem så jeg aldri på som et problem. Hvis en butikkmedarbeider anmelder noen for det, da synes jeg ordentlig synd på vedkommende, for han må ha en helt forjævlig dag.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Hvorfor åpne en brus før du kjøper den? Inntil du har betalt for den er den faktisk ikke din og du har ikke rett til å åpne den. Dette gjelder for alle produkter utenom gratisprøver. Jeg har aldri opplevd en butikk som godtar at man åpner en vare man ikke har betalt for enda.

 

Jeg husker første gang jeg så moren min gjøre det, vi gikk inn, hun åpnet en farris og begynte å drikke, jeg fikk HETTA fordi jeg var redd for at folk skulle tro vi gjorde noe galt, og hun bare ''slapp av, jeg er bare tørst'', så gikk vi rundt i butikken i en time eller noe å handlet og når vi skulle betale så la hun bare den tomme flasken på båndet med alt annet. All good. Helvete åpnet seg ikke og slukte oss hele, ingen ble sinte, ingen så rart på oss. Var en sær, men fin måte å lære å slappe av litt.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

 

Både ja og nei.

Går vedkommende forbi siste betalingspunkt, så er det tyveri. Har vedkommende åpnet produktet/tatt ut produktet ifra sin originale forpakning, kan du skrive anmeldelse på "ødelagt forpakning/med hensikt å stjele". Dette blir da en skjønnssak for politiet :)

 

Når jeg var ung (gøy å endelig kunne bruke den setningen) så hadde jeg en slik klesstil som gjorde at jeg ble stoppet av vektere konstant i det jeg gikk ut av butikker.

 

*snip*

 

Det finnes dessverre altfor få som har oversikt over regelverket når det kommer til tyveri/stjeling/nasking. Det høres ut som du har møtt en av dem. Bevisbyrden ligger på forretningen, da den er ... ehm... husker ikke det riktige ordet... Den dominante part??

 

Hvis du var mindreårig (under 18 år) har ikke butikkpersonalet lov å røre deg.

En annen regel (FUN FACT), som faktisk er veldig rar, er at hvis du er handikappet kan verken vekter eller butikkpersonale røre deg. Var en rullestol-bruker som stjal som et uvær i butikken vår. Vekteren gikk rolig på siden av å bare tok ifra vedkommende alt han puttet i lommene :D

 

 

 

 

Corey: Gotcha, var ikke noe angrep :) ordla meg muligens slik,beklager dette.

 

Nestemann: Nå svarte faktisk Corey ganske adekvat på dette,men takk for ditt huleste svar, føler ikke noe behov for å gi deg en begrunnelse, Goodbye

 

 

No stress, joggedress ;)

Lenke til kommentar

 

 

Både ja og nei.

Går vedkommende forbi siste betalingspunkt, så er det tyveri. Har vedkommende åpnet produktet/tatt ut produktet ifra sin originale forpakning, kan du skrive anmeldelse på "ødelagt forpakning/med hensikt å stjele". Dette blir da en skjønnssak for politiet :)

 

Når jeg var ung (gøy å endelig kunne bruke den setningen) så hadde jeg en slik klesstil som gjorde at jeg ble stoppet av vektere konstant i det jeg gikk ut av butikker.

 

*snip*

 

Det finnes dessverre altfor få som har oversikt over regelverket når det kommer til tyveri/stjeling/nasking. Det høres ut som du har møtt en av dem. Bevisbyrden ligger på forretningen, da den er ... ehm... husker ikke det riktige ordet... Den dominante part??

 

Hvis du var mindreårig (under 18 år) har ikke butikkpersonalet lov å røre deg.

En annen regel (FUN FACT), som faktisk er veldig rar, er at hvis du er handikappet kan verken vekter eller butikkpersonale røre deg. Var en rullestol-bruker som stjal som et uvær i butikken vår. Vekteren gikk rolig på siden av å bare tok ifra vedkommende alt han puttet i lommene :D

Den kriminelle lavalder i Norge er 15 år, ikke 18 år.

 

Edit: Kan du vise til en kilde ang. handikappede?

Endret av HelloGoodbye
Lenke til kommentar

 

Den kriminelle lavalder i Norge er 15 år, ikke 18 år.

 

Edit: Kan du vise til en kilde ang. handikappede?

 

 

Jeg er klar over kriminell lavalder, men dette er en instruks vi har fått av vekterne, en instruks som også di følger.

Så på bakgrunn av det har jeg ingen annen kilde ang. handikappede. Spurte jo selvfølgelig vekteren som "anholdt" rullestolbrukeren, da fikk jeg beskjed om at sånn er reglene.

Har ingen grunn til å tvile på vedkommende :)

Lenke til kommentar

En i familien jobber med utviklingshemmede, de blir straffet på lik måte som normale personer.

 

En vekter kan legge en utviklingshemmed person i bakken på lik måte som en normal person. De kan ikke bare gå rundt og slå folk og ingen kan røre de.

 

Det er derfor de værste blir låst bort i "fengsel" = Instutisjoner med en gang.

Endret av Ted Bundy
Lenke til kommentar

 

 

Den kriminelle lavalder i Norge er 15 år, ikke 18 år.

 

Edit: Kan du vise til en kilde ang. handikappede?

 

 

Jeg er klar over kriminell lavalder, men dette er en instruks vi har fått av vekterne, en instruks som også di følger.

Så på bakgrunn av det har jeg ingen annen kilde ang. handikappede. Spurte jo selvfølgelig vekteren som "anholdt" rullestolbrukeren, da fikk jeg beskjed om at sånn er reglene.

Har ingen grunn til å tvile på vedkommende :)

 

Da er dette lokale "regler"/arbeidsinstruks for vekterne i det aktuelle vekterfirmaet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

En i familien jobber med utviklingshemmede, de blir straffet på lik måte som normale personer.

 

En vekter kan legge en utviklingshemmed person i bakken på lik måte som en normal person. De kan ikke bare gå rundt og slå folk og ingen kan røre de.

 

Det er derfor de værste blir låst bort i "fengsel" = Instutisjoner med en gang.

 

Ja , jeg ser jo det mht de fjottkukene som terroriserer på et lokalt arbsenter her , han ene skal visst ha slått en ansatt i bakhodet og for ikke å snakke om voldtektene i garasjen......psykiatri er bare en masse pjatt/synsing uten noen reell handling. Og politiet sitter på ræva og drikker kaffe i stedet for å ta affære , en skam > : (

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

I mine øyne er nå det en sær handling. Varen er ikke din før du har betalt for den. Ser for meg at det er de samme folkene som tror det er greit å gå og småspise alt av nøtter, druer etc. i en butikk. Ignorante mennesker.

 

De fleste er nok såpass serviceinnstilte at de ikke bryr seg nevneverdig, men tror ikke dette er en handling som er ØNSKET akkurat av de fleste butikkeiere. Hva om man plutselig ikke kan betale for seg ved kassa av en eller annen grunn?

Jeg har aldri sett eller hørt om noen som gjøre det så det er nok uvanlig ja.......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...