Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kunde i dag var tydelig irritert og kjeftet på meg fordi han måtte stå i kø.

 

Vel, vi er tre kundebehandlere på jobb i service/vareutlevering på det aktuelle tidspunktet. Vi har holder alle på med hver vår nogenlunde tidkrevende case, bl.a. ett tilfelle av feil varebeholdning, noe som ofte byr på komplikasjoner. For min del var det en kunde som hadde kommet inn med kun døren til fryseren på et kombiskap fordi den hadde en liten bulk, og jeg og kunden styrte på med å demontere døren på skapet skapet som sto i utstilling for å bytte om bare denne. Vi står da inne på selve lageret og gjør dette, ikke synlig fra vareutleveringen der køen er.

 

Denne andre kunden (som på det tidspunktet var nr. 4 eller 5 i køen) bestemmer seg for å kontinuerlig holde inne knappen på ringeklokken man bruker for å tilkalle bemanning, til det kommer noen. Allerede etter få ring begynner dette å bli irriterende, men jeg gjør meg ferdig med kunden jeg holder på med før jeg går tilbake i vareutleveringen. En av mine kolleger står der og betjener en kunde allerede, min andre kollega er ute en tur i butikken på let etter vare til kunde som også står og venter.

 

Kunde som har holdt inne ringeklokken: "Nå er det like før jeg hever kjøpet! Hvorfor er det ingen som betjener her?"

 

Jeg svarte, som sant er, at "vi er opptatte med kunder som kom før deg". Jeg forstår at det er kjipt å stå og vente, men vi er fremdeles ikke halvveis i januar og det er en hektisk periode i varehandelen, noe som ikke bør komme som noe sjokk på noen. Det er ikke første gang jeg opplever at folk står på ringeklokken når det er mye kø, men heretter vil jeg møte slik oppførsel med å avbryte det jeg driver med for å gå ut i vareutleveringen og forklare kunden at han kaster bort min, sin egen, og alle andre kunders tid ved å tvinge meg ut for å forklare at han må vente på sin tur i køen, så får vi se hvor populær han blir hos de andre som venter tålmodig :)

 

Disse folkene er jo viktigere enn alle andre kunder, må vite.

I alle fall i sitt eget forskrudde hode.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sukk, enda en herlig dag på jobben igår.
Startet første levering med noe vi trodde skulle være lett, en 42" LCD tv, i papirene våres stod det at vi bare skulle bære den inn i esken så skulle kunden gjøre resten selv.

 

Men neida, kunden begynte "skal dere ikke pakke opp, sette den på fot og koble til kablene????"

Forklarte greit at dette hadde ikke kunden betalt for (kunden hadde betalt butikken for å stille inn alt av innstillinger i butikken før vi henta tv'n) og det hadde de gjort.

Ho ble mer og mer sur og babla om "dette har jeg snakket med de om og jeg har en AVTALE med de at alt skal være klart".

Vi gjorde dette bare for å bli ferdige med hele greia, var tilfeldigvis innom butikken på vei til noen leveringer senere, hørte med selgeren der, og neida, det hadde ho ikke betalt for(koster en god del egentlig).

Vi får jo betalt for den ekstra tiden vi brukte, men noe som skulle være en 5-minutters jobb tok brått en 15-20 min grunnet vanskelig kunde og forbaska idiotisk feste til foten på tvn :p

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Sukk, enda en herlig dag på jobben igår.

 

 

Ho ble mer og mer sur og babla om "dette har jeg snakket med de om og jeg har en AVTALE med de at alt skal være klart".

Vi gjorde dette bare for å bli ferdige med hele greia, var tilfeldigvis innom butikken på vei til noen leveringer senere, hørte med selgeren der, og neida, det hadde ho ikke betalt for(koster en god del egentlig).

Vi får jo betalt for den ekstra tiden vi brukte, men noe som skulle være en 5-minutters jobb tok brått en 15-20 min grunnet vanskelig kunde og forbaska idiotisk feste til foten på tvn :p

 

 

Hvorfor kunne dere ikke bare ha nektet blankt og reist videre med en gang??

Endret av WeirdFace
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Kunde i dag var tydelig irritert og kjeftet på meg fordi han måtte stå i kø.

 

Vel, vi er tre kundebehandlere på jobb i service/vareutlevering på det aktuelle tidspunktet. Vi holder alle på med hver vår nogenlunde tidkrevende case.....

Kjipt at det skal gå utover dere som er ansatt, men personlig mister jeg mye lojalitet og respekt for bedrifter som er for gjerrige på lønnskostnadene.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Kjipt at det skal gå utover dere som er ansatt, men personlig mister jeg mye lojalitet og respekt for bedrifter som er for gjerrige på lønnskostnadene.

Høyere lønnskostnader fører til høyere priser, og da mister man kunder ettersom "alle" foretrekker lave priser fremfor god service. Eventuelt må man redusere lønningene, og ansette de som ikke får jobb noe annet sted (=udugelige ansatte). Det er vår egen skyld at vi må finne oss i å stå i kø og eventuelt få dårlig service.

 

Når det er sagt så kan det være at tre normalt er nok, men enkelte ganger får man et rush som gjør at noen blir stående å vente. Skal man ansette et par ekstra kun for de gangene man opplever et rush, så blir det mye høyere lønnskostnader for noe man ikke trenger 80-90% av tiden.

 

Har selv jobbet i butikk, og hvis man for eksempel er tre stykker på jobb så hender det at alle tre står og venter på kunder (eller gjør forefallende arbeid), og det hender at man har kø slik at folk må vente noen minutter.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kjipt at det skal gå utover dere som er ansatt, men personlig mister jeg mye lojalitet og respekt for bedrifter som er for gjerrige på lønnskostnadene.

Igjen: det er januar, og det er hektisk. Vi er ikke på magisk vis mange flere ansatte som har trucklappen og kompetanse i januar kontra resten av året. En annen ting er at det er begrenset hvor mange kunder en kan "budsjettere" med å kunne betjene på en gang ettersom vi kun har tre datamaskiner (som trengs ved nær sagt alle kundehenvendelser) i vareutleveringen.

 

Situasjoner med SÅ mye kø oppstår stort sett noen få ganger i perioden februar-november, og betydelig MANGE GANGER oftere i perioden desember-januar, men sesongbemanning er ikke aktuelt fordi man ikke uten videre kan forvente at en ape kan gjøre jobben effektivt uten opplæring :)

 

Er det ikke bare å henge en lapp "Det holder å ringe en gang" eller noe?

Fordi kunder alltid forholder seg til lapper og skilt, eller fordi en illsint kunde hadde brydd seg med hva som sto på en slik lapp mener du? :) Endret av srbz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde en kunde i dag som hadde bestilt en 55PDL8908:

Denne TVen kommer da i ett stykke som måler ca 124x119x4 cm, samt legg til endel ekstra emballasje i alle retninger og du ender opp med en rimelig heftig stor kartong. Kunden hadde da i all sin naivitet håpt å få denne inn i en ganske så ordinær stasjonsvogn. Jeg triller denne ut til kunden, og ser raskt at dette ikke går. Jeg blir stående der mens kunden ringer sin far for å prøve å få lånt seg en større bil, idet en annen, kvinnelig kunde kommer ut fra vareutleveringen og går mot sin egen bil. Plutselig blir denne kunden oppmerksom på hva vi driver med, gjør store øyne, peker mot oss, og i ren Nelson-fra-Simpsons-stil roper "HA-HA! Er du morsom eller?" før hun humrer litt videre for seg selv, setter seg i sin egen bil og kjører avgårde :)

Hva flirte kunden av? :huh:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...