Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde en litt dårlig kundeopplevelse med NSB. Skulle betale billetten på toget, da jeg ikke rakk å kjøpe på forhånd. Konduktøren kommer bort og spør om å se billetten min.
Meg: Jeg har ikke forhåndskjøpt nå, så må nok kjøpe billetten nå.
Konduktøren: Ok, men neste gang så kjøper du på forhånd.
Blir litt satt ut av måten han sier det på, og spør høflig om det ikke er mulig å kjøpe ombord lengre.
Konduktøren: Joda.

Kan for all del hende han bare mente å være snill, da jeg vet det er billigere å kjøpe forhånd. Men for min del hørtes det nærmest ut som en kommando, noe jeg likte dårlig.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Tjee... leveransen skal ikke nekte heller, det er nødvendigvis ikke ditt problem, men du kunne foreslått snekker til kunden ;)

 

Hvis vi ikke får kabler gjennom en betong vegg elns f.eks. forslår vi at vi kan båre, men det vil ta lang tid(=penger), men vi kan også få en kjernebårer til å gjøre jobben. Da får kunden valg og du har vært service innstilt:)

Lenke til kommentar

Tjee... leveransen skal ikke nekte heller, det er nødvendigvis ikke ditt problem, men du kunne foreslått snekker til kunden ;)

 

Hvis vi ikke får kabler gjennom en betong vegg elns f.eks. forslår vi at vi kan båre, men det vil ta lang tid(=penger), men vi kan også få en kjernebårer til å gjøre jobben. Da får kunden valg og du har vært service innstilt:)

 

Vi sa: eneste alternativ er jo da å fjerne veggen.

Vi forklarte at hvis vi pakka opp varen og begynte prøve presse den inn så kom det med 99,9% sikkerhet til å bli skade på produkt og mest sannsynlig bygget også, og da får du ikke returnert produktet hvis du ikke får det inn, var det som til slutt fikk ho til å gi seg.

Lenke til kommentar

For all del, en kjapp beskrivelse går helt fint og det har jeg ikke noe problem med. Det er denne høytlesinga av absolutt alt jeg tenker på. Om kunden ønsker å lese over, helt greit, men si heller ifra og les for deg selv. Jeg trenger ikke å høre alt sammen for n'te gang idag, eller denna uka forsåvidt.

 

Forøvrig ville vi veldig raskt oppdaget om h*n trykket feil, da det på de fleste sider er to knapper å trykke på, hvor den ene går videre i prosessen og den andre avbryter.

Endret av Sleggefett
Lenke til kommentar

Jeg føler meg litt som en engel når jeg leser hvordan folk kan oppføre seg. At folk ikke har forståelse for at ting kan gå galt og tar det ut på nærmeste servicemedarbeider som gjør sitt beste i å løse dette er beyond me.

 

Det er en normal del av jobben, dessverre. Jeg pleier å si at mer enn 99 % av kundene er greie, men når et firesiffret antall kunder er innom stasjonen i løpet av ei vakt, er det likevel en stor risiko for å møte en og annen motherfucker som ødelegger dagen fullstendig. Jeg tror at dette er den største årsaken til at det er relativt stor gjennomstrømning i kundeveilederstaben. (Jeg har ingen tall, men det er inntrykket mitt etter å ha vært ansatt i snaut tre år og hatt "veteranstatus" i to av dem.) Vi har snille ledere og tilbud om psykolog og det er mye fokus på omsorg for hverandre, men det er begrenset hvor mye dette hjelper akkurat når man befinner seg i en ubehagelig situasjon. Jeg forstår godt at det er ubehagelig å være 18 år, nyansatt og ha liten arbeidserfaring fra før (som gjaldt meg og mange andre) og så, på en av sine første dager, oppleve utskjelninger og truende atferd fra godt voksne mennesker som bør vite bedre, for noe man ikke har noen innflytelse over i det hele tatt.

 

Jeg har rukket å jobbe litt i år. På den første vakta mi traff jeg en asshat av den typen jeg nevnte på side 821. Jeg sto igjen på Kolbotn en tidlig morgen. Så kom en fyr bort til meg, en voksen kar som i hvert fall var eldre enn meg, og sa "det er kø på billettautomaten, så jeg sier bare det til konduktøren." Jeg svarte "Det hjelper ikke. Ombordtillegget får du uansett," og pekte på billettautomaten på spor 2, der de ikke var en sjel og sa at han kunne kjøpe billett der. Nei, det gadd han ikke, for det var jo ikke hans problem at det var kø på den nærmeste automaten. (Han impliserte altså at det er mitt ansvar å få ham opp av senga, ut av døra og bort til stasjonen i god nok tid. Jeg spurte ikke, men jeg lurte på om han også sier "ikke mitt problem" når det er kø på Rema, for eksempel.) Jeg sa at "Jo, det er ditt ansvar å beregne nok tid til å kjøpe billett." Så avsluttet han med et av de barnsligste argumentene jeg hørt før han snudde og gikk: "Du kan jo gå dit så du rekker å kjøpe billett!"

 

Ut over det, har jeg bare møtt hyggelige mennesker. Folk har vært så hyggelige at jeg lurer på om noe dramatisk har skjedd. Kanskje har mange bestemt at nyttårsforsettet deres er bli snillere mot kundeveilederne. (Men da er jeg redd for at det går med det som med nyttårsforsett flest - at de glemmes innen februar.) Mange kunder jeg har snakket med har for eksempel sagt nå rakk jeg ikke toget eller jeg satte meg på feil tog eller billettautomaten ville ikke gi meg billetten jeg betalte for og det gjør ingenting! Hahahaha! Og så har noen av dem tatt seg tid til å småprate om jobb og skole og litt av hvert.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Nok en gang ikke min jobb, men skriver uansett.

 

Stod i kø i innsjekkingsskranken på Gardermoen (eller Oslo Lufthavn som det faktisk heter nå). Han som var før meg virket stresset og smågretten, og det ble ikke bedre når dama i skranken ba han om å pakke om, eller å betale ekstra da kofferten hans veide for mye. Endte opp med at han pakket om samtidig som han sa både det ene og det andre ukvemsordet. Da kofferten var ferdigpakket igjen, var det innenfor grensen og han stakk til gaten.

 

Jeg hadde en aning om at kofferten min var over grensa, så jeg tok på meg det mest falske smilet noen gang og sa god morgen til dama. Hun var fra Tromsø-området (hørte jeg på dialekta), og jeg var på vei til Tromsø. Kofferten min veide 26 kg, og grensa var på 23 kg. Jeg spurte hvor jeg skulle betale, men hun sa bare at jeg fikk ta med meg tre kilogram mindre neste gang og smilte lurt.

 

Vet ikke om hun gjorde det fordi jeg var hyggelig, fordi jeg er nordlending eller fordi hun ikke orket å se enda en person pakke om (men jeg hadde tenkt å betale). Jeg flyr relativt ofte, og da med SAS, men vet ikke om hun kan se det på skjermen sin (om det i det hele tatt har noe å si)?

 

Uansett, av og til vil jeg si at forskjellsbehandling er veldig greit. Digger SAS. :3 <3

Mulig hans var betydelig tyngre enn 23kg? Ellers er jeg for at kunder som starter samtelen/henvendelsen med å være gretten og nedsettende ikke burde forvente spesialbehandling. Er man derimot hyggelig og forståelsesfull synes jeg det er greit å yte litt ekstra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...