Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Alle norske butikker bruker bankaxept, og med mindre du bruker et kredittkort for å handle dagligvarer (noe som vil være ganske idiotisk mtp evt. høye gebyrer på bruk av slike) så bruker du antakeligvis bankaxept daglig. Om du ikke husker hvordan logoen ser ut foreslår jeg at du tar en titt på baksiden av Visa-kortet du har i samband med lønnskontoen/brukskontoen din.

Bruk av kredittkort er ikke ensbetydende med dårlig økonomi eller kommende stjerne på Luksusfellen. Eg bruker kun kredittkort når eg handler på Kiwi, og får ca 1500 kr pr år tilbake fra Trumf. Dette kaller eg gratispenger. Men det sier du kanskje nei til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jobber som telefonselger på kvelden for tiden og hadde en morsom samtale der jeg starter som vanlig og spør om jeg er kommet til den personen, men får vite at jeg har kommet til Fremmedlegionens interessesenter der fyren som svarer sier at jeg absolutt ikke må legge på. Deretter får jeg beskjed om at jeg er interessert i å verve meg å at jeg kommer til å få se deler av verden som Sør-Amerika og lignende. Endte med å avslutte samtalen da han fikk en annen person på tråden og fortsette sa at jeg ikke kunne legge på.

 

Kinda made my day å bli forsøkt verva til legionen :D

 

Håper alle telefonselgere blir verva til legionen!

 

aargh, hater dere.

Endret av -iL-
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Bruk av kredittkort er ikke ensbetydende med dårlig økonomi eller kommende stjerne på Luksusfellen. Eg bruker kun kredittkort når eg handler på Kiwi, og får ca 1500 kr pr år tilbake fra Trumf. Dette kaller eg gratispenger. Men det sier du kanskje nei til?

 

Fair enough. Og jeg klarer uansett ikke finne statistikk som sier hvor mye Visa er brukt kontra BankAxept (utover at det blir foretatt ca 100 bankaxepttransaksjoner i sekundet akkurat nå). Selv er jeg klar over fordelene med de forskjellige kredittkortene en kan skaffe seg, og bruker noe av det selv, men jeg har alltid hatt følelsen av at folk som bruker kredittkort over vanlig bankkort er folk som bruker opp lønna si et par måneder i forveien til en hver tid. Det er mulig det er meg som er gammeldags i å ha en slik oppfatning, eller kanskje det bare har med å gjøre at jeg jobber i et yrke hvor lønna er laber og folk jeg jobber med sliter med å få endene til å møtes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tydelig at det er mange som blander Bankaxept og Visa. Hvis man går rundt og bruker et "norsk" debetkort i Norge, er det mest sannsynlig Bankaxept man har brukt, selv om det står "Visa" på forsiden av kortet (Bankaxept-logoen pleier å være på baksiden av kortet). Det betyr ikke at et tysk Visa-kort feks ville vært akseptert de samme stedene, i og med at den ikke har en Bankaxept-del.

 

At matbutikker aksepterer "ren" Visa er i min erfaring uvanlig, men det er mer vanlig i detaljhandel (klær, elektronikk osv).

Endret av A-Jay
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Trumf Visa er rent Visa-kort, og har ikke BankAxept-del. Eg har vært i matbutikker som ikke aksepterer Visa, men det er nå blitt veldig lenge siden og de fleste eg handler hos nå tar rent Visa-kort.

 

Jeg vil forøvrig påpeke at det ikke er dette jeg er uenig i, kun at jeg tror/trodde folk ikke visste forskjellen på BankAxept/Visa, spesielt siden det kom kommentarer her om at BankAxept var gammeldags og at folk ikke hadde sett logoen deres på lenge osv. Selv kommer jeg heller ikke på noen matbutikk som ikke har godtatt Visa de siste årene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Alle norske butikker bruker bankaxept, og med mindre du bruker et kredittkort for å handle dagligvarer (noe som vil være ganske idiotisk mtp evt. høye gebyrer på bruk av slike) så bruker du antakeligvis bankaxept daglig. Om du ikke husker hvordan logoen ser ut foreslår jeg at du tar en titt på baksiden av Visa-kortet du har i samband med lønnskontoen/brukskontoen din.

Nei jøss, da lærte jeg noe nytt i dag også. Ble genuint overrasket over å se den lille logoen på baksiden. Den minner meg om Biotex.

Endret av Skoony
Lenke til kommentar

Når har du vært i en butikk i Norge og opplevd at den IKKE tar kort? Jeg har aldri opplevd det.

 

Jeg har, en gang. Skulle ha meg en burger i Kongsberg, gikk inn og bestilte, skulle betale og dro fram kortet. Den ansatte kikker spørrende på meg og sier:

- "Beklager, vi tar ikke kort"

Dum som ett brød står jeg der og kikker storøyd på h*n.

- "Dere...tar ikke...kort?!"

- "Nei."

- "Nei?....Neinei..."

Så snudde jeg meg og gikk ett annet sted, mon tro hvor mye de tapte på det, mtp at de lå midt i sentrum rett ovenfor utestedene etc.

 

Merk, de hadde IKKE kortterminal.

Endret av trollhatt
Lenke til kommentar

Jeg kunne bare smile fra øre til øre. Klippen ble gratis, jeg har 500kr tilgode, og sannsynligvis så er tre uærlige ansatte permittert eller oppsagt etter nyttår..

 

Fy faen, jeg elsker deg :D

 

Justice is served!

 

Justice Is Lost

Justice Is Raped

Justice Is Gone

Pulling Your Strings

Justice Is Done

Seeking No Truth

Winning Is All

Find it So Grim

So True

So Real

 

MEtallica proved wrong :D

 

Du burde si det oftere. Da hadde forumet vært et bedre sted å være, fylt av kjærlighet og rosa ting<3

Skeptisk :p :p

Lenke til kommentar

Hærlig episode i dag:

 

Kunde spør om han kan ta ut 300 penger. Jeg ser på han og spør "Vil du ha de i kronestykker siden du vil ha 300 penger?" Fyren skjønner jo jeg tuller, men han sier han vil helst ha det i sedler da. Tror fyren driver med noe humor-greier her i byen, så ble litt morro av det.

 

 

Ellers var ei av de som jobber på SFO innom i dag. Hun skulle ha pepperkakedeig, men fant ikke så jeg hjalp henne med å finne. Endte med at hun "utnyttet" meg til å bære 6 pakker til kassen :) She made my day.

Lenke til kommentar

Jeg har, en gang. Skulle ha meg en burger i Kongsberg, gikk inn og bestilte, skulle betale og dro fram kortet. Den ansatte kikker spørrende på meg og sier:

- "Beklager, vi tar ikke kort"

Dum som ett brød står jeg der og kikker storøyd på h*n.

- "Dere...tar ikke...kort?!"

- "Nei."

- "Nei?....Neinei..."

Så snudde jeg meg og gikk ett annet sted, mon tro hvor mye de tapte på det, mtp at de lå midt i sentrum rett ovenfor utestedene etc.

 

Merk, de hadde IKKE kortterminal.

 

Det har jeg aldri opplevd selv.

Lenke til kommentar

Bruk av kredittkort er ikke ensbetydende med dårlig økonomi eller kommende stjerne på Luksusfellen. Eg bruker kun kredittkort når eg handler på Kiwi, og får ca 1500 kr pr år tilbake fra Trumf. Dette kaller eg gratispenger. Men det sier du kanskje nei til?

Jeg bruker også Trumf sitt rene Visa-kort. Man får 1-5% bonus på alt man handler, også utenfor Trumf-butikkene, så jeg bruker det hver gang jeg betaler med kort. Har brukt det noen måneder nå, og kun én gang har jeg vært borte i en butikk hvor terminalen ikke godtok kortet. Jeg husker imidlertid ikke hvilken butikk det var. De tok imidlertid Bank-axept, som jeg selvsagt har på mitt vanlige bankkort.

 

Og det er mange år siden jeg var innom en butikk som ikke tok kort overhodet, og det var også en slik burger-sjappe som Trollhatt skriver om (men ikke i Kongsberg).

Lenke til kommentar

Når har du vært i en butikk i Norge og opplevd at den IKKE tar kort? Jeg har aldri opplevd det.

 

Jeg har, en gang. Skulle ha meg en burger i Kongsberg, gikk inn og bestilte, skulle betale og dro fram kortet. Den ansatte kikker spørrende på meg og sier:

- "Beklager, vi tar ikke kort"

Dum som ett brød står jeg der og kikker storøyd på h*n.

- "Dere...tar ikke...kort?!"

- "Nei."

- "Nei?....Neinei..."

Så snudde jeg meg og gikk ett annet sted, mon tro hvor mye de tapte på det, mtp at de lå midt i sentrum rett ovenfor utestedene etc.

 

Merk, de hadde IKKE kortterminal.

Lurer på hvor mye av omsetningen der som blir rapportert :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...