Jump to content

AiKi

Medlemmer
  • Content Count

    2790
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

59 :)

Profile Information

  • Kjønn
    Mann
  1. I fall det er noen som fortsatt følger med på denne tråden, men ikke spillet, oppdaterte Wargaming 'matchmakeren' denne uken. Skal gi bedre fordeling og være litt 'snillere' (mindre kamper med f.eks. T8-10-spredning). Særlig PMM-vogner skal visstnok være tatt vare på. Virker forsåvidt greit av det jeg har prøvd, uten å ha noen konkrete tall. Problemet med stort spenn på (kanskje spesielt) T8 gjenstår - det skal ikke veldig mye til før en KV-5 blir satt opp mot en 252/Defender. Da har man fort et problem - det er typisk pansring og skade per skudd som gjelder, ikke mobilitet og skade per minutt. Kan også nevne planlagt/annonsert 'nerf' av FV4005 og Type 5. Veldig velkomment, men altfor sent, og muligens gjort i feil ende. FV4005 blir tregere og mindre nøyaktig. Type 5 får annen, svakere, ammunisjon, blir raskere og noen andre småting. Kan alltids argumenteres for at ingen av delene ville vært store problemer om ikke det var lagt til rette for panserjagere og 'knivkamp' med tungt pansrede kjøretøyer. (Dessuten ser jeg ikke frem til at det blir enda mer lukrativt å innta en forsvarsposisjon.)
  2. Mer eller mindre samme ping fra Oslo, Canal Digital. EU1 går tilsynelatende rett til Berlin, som det har gjort et år eller to nå. EU2 gikk tidligere rett til Amsterdam/Luxemburg, nå er ruta Oslo-Hamburg-London-Luxemburg. Spørs om du får noe særlig respons noe sted med mindre du kan peke på problemer. Pingen er ganske vanlig, og relativt stabil selv om det er mye trafikk rundt disse tider.
  3. Vel. Det er absolutt ikke tilfeldig. Kort fortalt mer ondskap enn dumskap. WoT er ikke spesielt tiltrekkende for mer dedikerte spillere. Synd, selv tror jeg det er rom for alle.
  4. Kun T8-vogner, mulig å tjene godt med credits, bytte vogn underveis og permanent 'assault'-modus? Virker ganske vilt. For min del korrigerer det de største problemene i spillet - ble 'huggærn' av sado-matchmaking, credit-grinding og kart hvor begge lagene setter opp leir i basen. Kanskje én måned ferie fra WoT var nok likevel...
  5. Sjekk kjøleskapet. Trekk det ut fra veggen og kontroller beholderen bakpå som samler opp vann (samt 'avløpsrøret' bakpå). Selve kjøleskapet avgir neppe lukt, men det kan selvsagt være verdt et forsøk å dra ut strømmen, lufte ut, og deretter se om lukten kommer tilbake. Bak kjøleskap er også prima tilholdssted for skadedyr - sjekk gjerne andre steder som sjeldent ser dagens lys. Skader heller ikke å spørre romkameraten din. Kan tenkes at det forsvinner raskt etterpå. Neppe maten i seg selv, men kan være mye rart av vaner/uvaner ute og går. (Sett ut en skål med eddik om det blir virkelig uholdbart. Lukten forsvinner kanskje, men selvsagt ikke problemet.
  6. AMX 30 er vel ganske god, 30B er det nok verre med. Pen og skuddhastighet er litt i slappeste laget på begge i forhold til andre sammenlignbare vogner. (Har blitt en trend etterhvert at APCR brukes som 'balanseverktøy' siden det gir mindre pen - uten å gi noe særlig til skuddhastighet. Gjelder også Patriot. Skuddhastigheten er ~1100; knapt verdt det når 230mm APCR-pen. stort sett er mindre effektivt enn 215mm AP. Da blir vogna plutselig mye mindre imponerende; Löwe eller AMX '49 er nok hakket bedre om man ikke vil ha en medium-vogn som kan denge T6/7 rundt.)
  7. Uten å være helt sikker var det vel 'camo ved skudd' som ble endret. Skorpion er bare svær som pokker; siden den er om lag like høy som en Panther blir kamoen deretter. Kamonett gir deg fordelen tilbake - hvis du synes passivt spill fungerer bedre enn aktivt. Selv med optics vil ikke en Skorpion bli noen rekognoseringsvogn, så en OK løsning alt-i-alt. Snittet for TD-er er uansett ekstremt passivt spill, så det er ikke noe enormt tap uansett. Sannsynligvis er det lønnsomt (credits-messig) å være sikker på å få inn et par-tre skudd per kamp. Tjener mer når du vinner, men ville ikke overraske om en seier med 1000 skade er dårligere enn et tap med 3000. Tror ikke kartene akkurat er mindre sniper-vennlige enn før. Snarere tvert om, har bare litt med at kartene har vært dønn like i et par år nå, "alle" har brukbart mannskap på vognene sine og litt busker i felten har blitt fjernet. For et par-tre år siden var E1 på Prokhorovka idiotsikkert å sitte i - nå skyter folk i blinde der nesten hver kamp, og det er veldig lett å bli sett hvis du gjør en feil. Om du titter på minikartet ser du løsningen - sitt på rødlinjen og vent til FI kommer. Spøk til side, siden Skorpion er reneste skyteskiven er det veldig lurt å ikke bli sett med en gang. Kommer selvsagt litt an på situasjonen, men du er i det minste rask nok til å flytte på deg hvis du er ubrukelig et sted. Prøv likevel å unngå "enten eller"; ser innmari mange TD-er som camper hardt før de plutselig fyker ut i felten og dør uten videre.
  8. Får den ikke til å fungere i det hele tatt...tror jeg ligger på 38% WR elns med 4 skill crew.... For å få så lav WR må må du jo nesten sabotere ditt eget lag så jeg håper det løsner snart.... Lagene den siste tiden har vært helt bedritne, hvis det er noen trøst. Hvis du er Monkeycat15 i WoT er ikke akkurat 68 kamper det helt store statistisk, uansett. Uten å være helt ekspert er det verdt å nevne at Skorpion har kamuflasje på nivå med Panther/P2/E50, og enda dårligere kamuflasje når du skyter. Det som funker med RHM funker ikke nødvendigvis med Skorpion. Først, glem alt som heter mellomdistanse. Du har ikke kamuflasjeverdier eller andre egenskaper som gjør det til et alternativ (pansring, nøyaktighet ved bevegelse, tårnrotasjon). Busker, steiner og bakketopper gjør ting lettere, men titter du ut to ganger fra samme posisjon er du sauerkraut. Avstand er nøkkelen - eller å ikke egentlig ha noen avstand. Litt situasjonsoversikt er lurt når du glir over i rollen som kanonbåt, for å si det pent.
  9. Særlig for gode spillere er PMM veldig ålreit, ja, men i "realistisk verdi" er den ikke verdt voldsomt mye, ei heller noe man burde kjøpe bokser for. Jeg gjorde det for gullager og for en 'pangstart' på julebonusen. Det var lite i adventskalenderen som fristet, så var greit nok. Gambling er det jo, men om du har budsjettert for gull og premiumdager går du antagelig i pluss; i det minste om det er akseptabelt med premiumvognene som en del av gullet. 25 bokser er kanskje litt drøyt når det gir begrenset bonus ift. juleopplegget... skjønt kanskje en uke med +48% credit-bonus er verdt det om du har tid og ork til å powergrinde credits. Husk å sjekke hvilke nasjoner boksene dekker, allerhelst velger du den du har flest gode credit-grindere i (traditional er Tyskland/Frankrike/Tsjekkoslovakia/Polen, modern er USA/UK/Japan/Sverige). Verdt å nevne igjen at om du har en T26E5 Patriot kan du fortsatt få en umalt versjon. Hadde blitt litt bitter om det var det eneste som gjorde at jeg gikk i pluss, men det var det heldigvis ikke. Satser på en vogn med optics/Cola og en med vents/brannslukker.
  10. Njaei. PMM er greit nok, men ikke det helt store. Veldig overvurdert, men relativt komfortabel å spille etter buff. Ingen grunn til å betale i dyre dommer for den, men ålreit til en edruelig pris - hvis man synes T8 MT er greit, vel og merke.
  11. Mye kjøpte du? Tenkte å bruke en 400 eller noe for ny forsyning av gull + evt ekstra, men må se litt på prisene... 20-25 bokser, tror jeg. Endte med ~25k gull og en drøy måned med premium. Får gull hvis man har premium-vognene som kan "trekkes"; men om jeg har forstått det rett trekker den "helst" en tilfeldig T8 du ikke har - hvis man er så heldig, altså. Flere som påstår å ikke ha fått en Type 59 selv etter mange flere bokser enn det. Du har vel helst en allerede, men det er ikke verdt å satse på å trekke den, den er tross alt en ålreit T8 MT som ikke ser tre T10-vogner annenhver kamp... forsåvidt greit det, altså. (Litt usikker på hva som lønner seg. Så lenge du er fornøyd med litt tilfeldige premier er nok verdien mer enn god nok. Tviler veldig på at det blir så mange nye premiumvogner tilgjengelige for gull i fremtiden, så det er neppe dumt å vente med å bruke hele WoT-budsjettet.) Ble ellers en Blackdog, siden den kom uten pikkpakk på kjøpet. Artig vogn, og god medisin når matchmakeren synes det er på tide å mate T10...
  12. Hvis man trenger det man antagelig får er saken grei; sannsynligvis ender man i pluss. Bør selvsagt ikke regne med å få en Type 59 eller Skorp/Lorr/T26E5 så veldig lett, men kjenner til mange som har hatt flaks - og en del som har hatt uflaks. Langt de fleste har ikke tapt noe på det, i det minste såvidt jeg kan skjønne - men muligheten er selvsagt der. Selv om hver pakke inneholder sin egen verdi i gull er det jo kvantumsrabatt på større summer. De fleste overstiger nok det selv om man ikke regner med f.eks. credits, som er en mulighet. I tillegg var det veldig nyttig for å grinde credits - var taktisk og kjøpte for nasjonene jeg spiller mest T8 prem med, og det har i praksis blitt en måned med permanent +48% brutto-inntjening. Jeg var nok godt over snittet heldig - men langt de fleste drar nok mye nytte av det. Stygge kamotemaer får man også. (Det mest irriterende er at jeg nå er den lykkelige eier av en T26E5 med og uten klovnemaling.)
  13. Tjener mer, og man husker lettere en kamp man gjorde det bra i - selv om det var en topp-tier kamp med RNG-vind i seilene. Antagelig ligger det litt psykologi bak det. 2-tier-kamper ville vært helt grei også. Kompenser med å øke reparasjonskostnadene litt og øke inntjeningen hvis man gjør det ålreit bra.
  14. Det er nok tilfelle at solo gir 'lettere' matchmaking, det var ment i forhold til hva Wargaming påstår de har forbedret. Reddit-posten er fra seks måneder tilbake. Tviler på at ting har blitt så veldig mye bedre, men det er perioder man får ganske grei matchmaking. Virker mest av alt tilfeldig. Sent på kveldene er det håpløst. I helgene og ettermiddagene kan det være bedre. Uansett, sier seg selv at ikke ting fungerer som det skal eller burde. Liker ikke engang spesielt godt å være topp-tier i det nye systemet. Greit, det er litt morsomt å pløye ned T8-vogner med Maus, men det er ikke spesielt 'tilfredsstillende'. Greit nok hvis FI har brukbare toppvogner, men det er sjeldent. (Ikke at MM basert på 'skill' er noe å trakte etter heller, selv om jeg har det litt på følelsen. Virker som de prøver å beholde 3-5-7 for enhver pris. Hovedproblemet er tre vogner på topp. Selv med alt annet gjort likt er det fortsatt en menneskelig faktor inne i bildet. Ja, jeg vet at 3-5-7 ikke er det eneste oppsettet, men det er prioritert.)
  15. Eh, spørs på definisjonen av "forbedret" MM. Altså, dette er sikkert ikke enkle greier, men det Wargaming kaller "bedre MM" er bare mer balansert. Platoons kommer som topp-tier oftere og T8-10-vogner skal være matchet mot en "likemann". Problemet ligger fortsatt i 3-5-7. Kort fortalt er det en bedriten idé å ha tre vogner på topp. Det blir spesielt ille når det ofte er et platoon - siden MM skal sørge for at platoons er topp-tier "ofte nok". Platoons har en lei tendens til å være tre spillere av samme kaliber. Da blir det fort kræsj. Det er typisk derfor du får disse superkorte, ensidige kampene. Selv skjønner jeg ikke helt hva de har tenkt. Grunnidéen er god, men fungerer ikke i praksis. Det er "enklere" å være på bånn i en kamp, men når man er på bånn så innmari ofte (som spesielt T8-vogner er) gir det null og niks mening. Litt på spissen blir det bare elendighet. Enten er du på bånn/midt og må holde deg til å støtte laget ditt (kjedelig!) eller så pløyer du gjennom motstanderens tre toppvogner som varm kniv i smør (KJEDELIG) og valser over de andre som ingenting (en blanding av morsomt og veldig trist). Misforstå meg rett - WoT er fortsatt moro, men det er innmari mye som ikke helt passer til de litt mer 'dedikerte' spillerne, og mange ting som ikke henger på greip i det hele tatt. Kunne fortsatt, men har allerede nok med å klage og syte på det offisielle forumet. Egentlig ikke så vanskelig å tilfredsstille, det er bare summen av ting jeg ikke liker som blir for stor. Hadde f.eks. store håp for HD-kart, men virker som det tar sin tid - og ikke byr på noe særlig forbedringer når det kommer til hvordan TD-er tydeligvis skal spille. Altfor lett og risikofritt å slå leir i basen bak en busk og ha lett tilgang til hardt dekke.
×
×
  • Create New...