Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt besøk av masse kjendiser i sommer :)

Linni Meister, Ylvisbrødrene, Pilgaard og Aylar er de jeg husker nå.

I løpet av mine ni år i serviceyrket har jeg hatt glede av å ekspedere og snakke med en del kjendiser da et av stedene jeg jobbet lå like ved Grand Hotell.

 

Eric Clapton, som kjøpte et rensesett til objektiv og betalte med "local money" som han kalte det (norske kroner) :!:

 

Tracy Chapman, som kjøpte et kamera. Veldig trivelig og pratsom dame.

 

Motley Crue. Hele gjengen var innom og var såååå fascinert av et nytt kamera. En av gutta kom tilbake dagen etterpå og kjøpte det.

 

Billy Boyd, som spilte Pippin i Ringenes Herre. Var riktignok ikke jeg som ekspederte han, men hjalp min kollega med å svare på noe han lurte på.

 

Har også blitt ønsket god jul av Sissel Kyrkjebø på selveste julaften et år.

 

Og selvsagt en drøss med norske A, B og C-kjendiser.

 

Mulig jeg har fortalt om dette i denne tråden før, men... "til glede for nye lesere", som det sto (står?) i Donald når de resirkulerer :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Du hadde litt mer å stille med en meg :p

Hvor jobber du, and can u get me a job?!

Jobber ikke på samme sted lenger, og vet ikke om butikken er like populær blant kjendisene lenger etter at den ble kjøpt opp av en stor kjede :)

 

Nå jobber jeg et "roligere sted", sånn kjendismessig. Men da jeg før var litt nervøs når noen halvkjente kom innom jobben, så er jeg ganske herda nå. ;)

Lenke til kommentar

(...) Gud bedre for en kunde..

 

 

Er egentlig litt enig med kunden. Er plakaten oppe så bør jo varen være inne. Kan jo ta ned plakaten og sette den opp igjen senere hvis dere får inn varen?

 

Altså, dette var snakk om en kampanje som nettopp hadde gått ut. Vi hadde akkurat gått tom for varen, og plakaten sto oppe. Den ble tatt ned senere på dagen. Tro meg, hadde dere sett den kunden så hadde dere sett ting litt annerledes.

 

Og jeg (som deltidsarbeider) har ikke full oversikt over alt av kampanjer til enhver tid, da dette byttes ut ofte.

 

Og til Leo Khenir: Nei, vi hadde ikke hylla stappet med dyrere, lik vare. Dette var et spesialtilbud på 2-pack med grillpølser, som vi kun får fra en produsent så vidt meg bekjent.

Endret av NiRaM
Lenke til kommentar

Hadde Marit Larsen en gang som overnattings gjest på hotellet. Meget trivelig (og pen) dame. Vervet henne til fordelsprogrammet vårt og mens hun var der :p

 

Hadde og en eller annen fotball spiller innom men, vet ikke hvem det var, jeg er ikke akkurat noe interesert i fotball så eneste grunnen til at jeg vet at han var kjent var fordi jeg ble fortalt det i etterkant.

 

Men en av det mest hyggelige "kjente" personene jeg har hadt innom er Arthur Arntzen. En mer jordnær person skal man lete lenge etter. Han er aldri storforlangende, spør høflig og er en skikkelig hyggelig kunde. Har hadt noen kvelder hvor det har vært stille på hotellet hvor jeg har pratet litt med han. Er virkelig en av de få som jeg ser frem til kommer på besøk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hm. Jobbet på Tusenfryd i sommer. Av en eller annen grunn har vi sikkerhetsregler angående alt – lurer på hvorfor. En av disse reglene er at ingen gjester skal oppholde seg innenfor gjerdet (unntatt de I attraksjonen, selvfølgelig) når en attraksjon kjører. En dame (med et forkle rundt ansiktet) hadde med seg familien på 20, og fikk plass til alle sammen. Jeg går runden og skjekker at alle sitter på plass, noe alle gjør, borsett fra denne damen. Siden det er vanlig at folk bruker litt tid på å finne seg en plass her, går jeg en ekstra runde. Når jeg kommer tilbake på andre siden står hun og lener seg på gjerdet, og har satt alt av vesker o.l ved siden av seg. Jeg ber hun først høffelig et par ganger om å enten sette seg på attraksjonen, eller gå utenfor gjerdet, men får høre "neinei, det går bra" hver gang. Blir litt irritert, og tar hånden bak ryggen hennes, og "dytter" henne ut. Når vi har kommet til utgangen sier hun "Men jeg skal jo bare ta bilder??" og idè jeg dytter hun utenfor porten, og låser svarer jeg "Det går bra." før jeg går og starter.

 

Noe av de værste gjestene jeg hadde, var denne typen.

 

Har dere lov til å legge hånden på ryggen til kunder og dytte dem vekk? Er det ikke vektere på Tusenfryd?

 

Personlig forstår jeg ikke hvorfor noen gidder å jobbe der. Jeg kjenner noen som har hatt sommerjobb der, og etter hva jeg hører er lønna veldig dårlig. Det grenser til slavearbeid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...