Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jobber i matbutikk. Har hatt et par artige situasjoner i det siste..

 

For en stund siden lå det plutselig igjen et par krykker ved kassa. Noen timer senere kom det tilbake en kar som sa: "det hender seg jeg glemmer hvor dårlig til beins jeg er". Litt morsomt syns vi da, legge igjen krykkene sine!

 

Så var det for et par dager siden. En kar ringte inn til en kollega og lurte på om vi hadde eplejuice. Ja, det hadde vi. Da skulle han komme innom litt senere.

 

Hallo. Matbutikk uten eplejuice? MÅ man virkelig ringe for å finne ut det? :!:

Endret av NiRaM
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Folk kjøper griller, bruker dem 29 dager og leverer dem tilbake uten å vaske dem...

To slike griller har jeg vasket. Det er en helvetes jobb, og det blir liksom aldri helt rent. Jeg vil i fremtiden være ekstra påpasselig å inspisere griller ekstra grundig, og kreve at de er nogenlunde rene før kunden får returnere. Ja, butikken har returrett med en gitt frist som standard policy, og denne returretten har svært få unntak, men det burde ikke være for mye å forvente at

1. kunden ikke selv har ødelagt produktet sitt

2. at produktet ikke er betydelig tilgriset

Kolleger som tar retur på slike ting kan heretter vaske dem selv. Jeg er drittlei etter kun to slike vaskejobber. Det tar f**n tid og evighet å gjøre det unna, og jeg har alltid bedre å ta meg til når jeg er på jobb.

Vi vasker sjelden slike griller. Vi bruker mer ressurser på å vaske og forsøke å gjøre varen salgbar enn vi vil tjene på å selge den. Så vi kaster oftest slike.

Lenke til kommentar

Forøvrig, kan matbutikker kreve at man skal betale pant når man kjøper en flaske som man ikke kan pante i automaten på den samme butikken?

 

Pant er jo en avgift og går ikke til butikkens bunnlinje. Butikken krever inn penger for den og får refundert utleggene for panting. Så det er ikke en avgift du betaler inn til butikken. Den må de ha uansett, om flasken er "panteflaske". At automaten ikke tar den er deres feil, og du kan i teorien kreve å få panten for den likevel, da manuelt.

Lenke til kommentar

Hos oss programmeres flasker, da form, strekkode og vekt er det vel, av Tomra sentralt. Så det butikksjefen må gjøre i så fall er å ringe og klage.

 

Vet at enkelte utenlandske bokser er registrert i automatene og knuses, men at det ikke gis pant på det. Det forklares jo ved at man heller ikke har betalt inn noe pant på de.

Lenke til kommentar

Det står altid et par Corona-flasker ved panteautomatene.

 

Jeg skulle ønske at butikksjefene enten ville få automaten til å ta imot ALLE flasker, uten å gi betaling, men sånn at kunden blir kvitt dem likevel, ELLER sette opp en miljøstasjon for glassavfall.

 

Det er ikke kult å pante en masse flasker, der noen er ukurrante, og måtte ta dem hjem igjen.

Lenke til kommentar

Og om du gjør det kan du dra til helvete. Renovasjon koster penger for butikken. Du hadde vært lite imponert om vi satte igjen søpla vår hjemme hos deg eller på arbeidsplassen din, for det er det sånne flasker blir. Med marginene dagligvarebransjen opererer med er det ikke råd til å sitte med et selvpåtatt samfunnsansvar for å la deg på enklest mulig måte slippe å kjøre de få kilometerene det sannsynligvis er til nærmeste miljøstasjon.

 

Det er en grunn til at de ikke tas i retur, nemlig at de ikke brukes igjen. Da kan de heller ikke stables i kasser og sendes tilbake til bryggerienes flaskevaskerier.

Lenke til kommentar

Utdrag fra dagen i dag på jobb:

 

Kunde kommer inn i formiddag, eldre herre som er fast kunde. Kommer bort til meg og sier at det er alltid hyggelig å få hjelp av meg og at jeg alltid er hjelpsom. Og så lurte han på om jeg var sjefen, nei det er jeg ikke svarte jeg. Det syntes han var synd, for det fortjente jeg, så han håpet jeg ble sjef en dag. He made my day......... Liker sånne folk.

 

 

Ellers var det han som kom inn 5 min før jeg skulle hjem i dag. Han hadde vært innom i går og kjøpt røyk. Vi har sånn venesafe så han må få ut en lapp og scanne den for å få varen. Jeg sjekket denne lappen i maskinen og fant ut at den aldri var blitt aktivert. Så jeg tok turen inn på kontoret og sjekket hvor mange av den sorten røyk som ble kjøpt dagen før. Så gikk jeg tilbake til han og spurte hvem han hadde handlet hos og når. Så gav han meg ett tidspunkt og da visste jeg nokså sikkert at han løy. Men han var forresten ikke helt sikker på om den var scannet i kassa. Men han hadde kvittering. Men han fikk ikke røyk av meg i dag. Tror han prøvde å svindle til seg en røyk.

Lenke til kommentar

*snip*

Hadde jeg vært kundebehandler og det faktisk var min butikk som hadde solgt ham disse sjenkene, hadde jeg hostet opp delene som manglet, så kunne han beholdt pinneveden sin. Greit nok at det ikke er kundens egen feil at delene mangler, men om kunden rager og knuser produktet er det jammen kundens eget problem at trevirket er ødelagt.

 

Forøvrig burde det si seg selv at det var Bohus og ikke Skeidar han hadde handlet hos om han hadde "betalt i dyre dommer".

 

At det manglet deler fra begge sjenkene burde jo også få noen alarmbjeller til å ringe, dersom det er de samme delene som mangler i begge pakkene. Var en kunde innom oss for noen dager siden som hadde reist laaangt ens ærend for å klage på at det bare var tre føtter til oppvaskmaskinen, klagde skikkelig på den lange kjøreturen gjorde han óg. Hadde han tatt seg bryet med å inspisere oppvaskmaskinen hadde han imidlertid funnet ut at det kun er fester for tre føtter, der den indre foten (mot baksiden) er midtstilt. Kanskje disse delene man savner egentlig ikke hører med?

Endret av srbz
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...