Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Idag fikk vi en irritert fyr som absolutt ikke ble fornøyd uansett hva føltes det ut som.

 

Han kjøpte i 2010 et dusjkabinett hos oss, og det hadde han vistnok ikke brukt mer enn 2 uker elns, og så hadde en plast-dings(aner ikke hva den heter men den er en 9 graders vinkelsak ut fra dusjkabinettet og så inn i en slange som går i sluket) sprukket så det lakk vann.

 

"siterer" sånn delvis hva som skjedde her:

 

Han: Har dere ny del på lager?

 

Vi: nei desverre ikke

 

Han: Så utrolig dårlig av dere! Dette er dårlig service. Kan ikke jeg bare gå til en rørlegger å kjøpe ny del og så komme til dere med regninga? (Dette var vel egentlig mest formulert som ett krav enn ett spørsmål.......)

 

Vi: Nei det kan vi ikke, men vi kan ringe produsenten og høre om de kan sende over en ny del.

 

Han: Nei det går ikke, jeg må ha delen NÅ! Kan ikke være uten dusj!

 

 

og vi prøvde forklare han at det kan ta noen dager før vi får delen, og så ba vi han vente 2 min mens vi ringte produsenten.

vi ringte og snakka med de, de skulle gå på lageret sitt å sjekke om de hadde inne på lager så skulle de ringe opp igjen toppen 3 min senere.

 

fyren gadd ikke vente så vi skrev ned nr og navnet hannes og han løp omtrent ut døra i sinne før vi fikk skrivd opp alle sifra i nummeret hannes...

 

2 min etter han har gått ringer produsenten og sier de sender den med ekspress-post og at vi har den imorgen tidlig.

 

 

vi ringer opp fyren igjen og da var han brått glad som en laks...

 

 

enkelte er bare grinete og sure hele tiden får jeg på følelsen av..

 

 

 

(og jo, jeg kom på noe: når JEG først sa nei til at han ikke kunne kjøpe den hos rørleggern siden vi kan bestille den så ble han sur og ville snakke med sjefen, jeg henta da ho som vikarierte for sjefen da ho tok seg årets første ferie, og når han da fikk vite at ho ikke var sjefen så ble han sur igjen og det endte opp med at vi måtte ringe sjefen vår så vi kunne få beskjed fra øverste hold da våres ord ikke var bra nok...)

 

 

 

 

ble litt mye dette og kanskje uoversiktlig, men er sliten og trøtt nå:p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En dag må han tåle, men bestillinger fra leverandør/produsent kan fort ta en uke (eller mer, hvis det er en helg i mellom. Og da KUNNE han faktisk kjøpt tilsvarende del fra en rørlegger og sendt regningen til dere (innen rimelighetens prisgrenser, selvfølgelig).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hender jeg blir spurt om sånt i forskjellige butikker. Tror jeg har et typisk butikkansatt-utseende.

En gang jeg var i Tyskland var jeg innom en sko-butikk og så på sko, hadde på ganske standard klær mener jeg å huske.

Da var det en tysker som spurte meg om hjelp med noen sko og jeg kan knapt tysk og var veldig bak-full.

Lite morro, spesiellt når jeg knapt skjønte hva han var ute etter, en ansatt :p

 

 

Ellers må jeg si det er merkelig at betjeningen på min faste mat-butikk alltid spør om jeg skal ha kvitering, handler der stort sett hver lunsj, samt noen ganger etter jobb. Svaret er alltid nei.

De burde da ta ett hint snart :p

Lenke til kommentar

Sto og sorterte el-avfall i dag, nærmere bestemt ryddet jeg et mix-bur. Et mix-bur er da et bur som skal inneholde elektronisk avfall som ikke hører hjemme i de andre burene (TV-bur, databur etc.)

Det skal IKKE inneholde:

- matavfall

- papp

- plastposer

- CD-plater

- plastdeksler

- brukt undertøy

 

Dette er restavfall, og hører dermed hjemme i restavfallet, naturlig nok.

 

Uansett: det kom en eldre dame trillende på en tralle med et stereoanlegg og tilhørende høyttalere og kabler. Jeg hadde flyttet mix-buret rundt hushjørnet for å stå nærmere restavfallkomprimatoren når jeg sorterte, og kun TV-buret sto igjen. Denne damen hadde da faktisk forstått at TV-buret kun skulle inneholde TV-er, og gikk dermed de femti meterne rundt hushjørnet dit jeg sto, for å spørre meg hvor tingene skulle plasseres.

 

Jeg hadde aldri trodd jeg skulle la meg imponere av et slikt enkelt resonnement, men ut ifra innholdet jeg fant i både TV- og mix-buret virker det som om folk blokkerer ut de siste hjernecellene de har til rådighet når de skal kvitte seg med el-avfall. At de ulike burene er tilstrekkelig merket med hva som skal hvor, samt at restavfall ikke hører hjemme i noen av dem, er tydeligvis ikke nok. Jeg undres om de i det hele tatt tenker over at det er levende mennesker som skal sortere det de kaster.

Endret av srbz
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg hadde aldri trodd jeg skulle la meg imponere av et slikt enkelt resonnement, men ut ifra innholdet jeg fant i både TV- og mix-buret virker det som om folk blokkerer ut de siste hjernecellene de har til rådighet når de skal kvitte seg med el-avfall. At de ulike burene er tilstrekkelig merket med hva som skal hvor, samt at restavfall ikke hører hjemme i noen av dem, er tydeligvis ikke nok. Jeg undres om de i det hele tatt tenker over at det er levende mennesker som skal sortere det de kaster.

 

På samme måte kan ikke jeg fatte hvordan vanlige mennesker klarer å reise med tog eller komme seg noe som helst sted i verden uten en reiseguide, da de stiller alle slags dumme spørsmål og forventer at jeg skal vite langt mer enn det jobben min går ut på.

 

Et par ganger sto jeg ved T-banen på Oslo S i sommer. De fleste spørsmålene gikk selvfølgelig ut på hvordan man kommer seg hit og dit med T-bane, og handlet ikke om T-bane for tog, som jeg skulle svare på. De fleste var turister som brettet ut et stort kart og lurte på hvordan man kommer seg til Holmenkollen med T-bane (eller Vigelandsparken, osv.) Jeg er ikke kjent i Oslo, så å forklare veien til et sted, gidder jeg ikke en gang å prøve på. Men hvilke T-banelinjer som går hvor, og når den går, er jo informasjon som er lett tilgjengelig. Jeg henviste folk til oversikten som er på hver eneste billettautomat, men selvfølgelig kommer de tilbake og ber om hjelp. Jeg hadde i hvert fall ingen problemer med å tyde dette bildet:

oslo-tbane.png

 

Jeg hadde aldri brukt en av billettautomatene til NSB før jeg fikk jobb. Det er heller ikke en del av jobben min å vite noe om den. På Oslo S og noen andre stasjoner har de serviceverter som selger billetter i tillegg til automater. Men på de fleste stasjoner har de ikke det, og jeg har ofte blitt spurt om hjelp. Jeg var forbauset den første gangen jeg prøvde meg på et billettkjøp, for det var overraskende lettvint og fort gjort å få en billett. Velg språk, billettype (voksen, student, osv.), hvilken stasjon du skal reise til og betal. Alt står forklart på skjermen på en leservennlig måte. Men folk klarer ikke dette hvis ikke jeg står og leser høyt hva som står på skjermen eller gjør alt bortsett fra å taste koden på kortet deres.

 

En sjelden gang har jeg latt meg imponere av en kunde som klarer å kjøpe en billett selv eller ser på monitorene når det neste toget går, eller en kunde som leser øvrig informasjon før han/hun spør meg.

Endret av Zarac
  • Liker 8
Lenke til kommentar

En dag må han tåle, men bestillinger fra leverandør/produsent kan fort ta en uke (eller mer, hvis det er en helg i mellom. Og da KUNNE han faktisk kjøpt tilsvarende del fra en rørlegger og sendt regningen til dere (innen rimelighetens prisgrenser, selvfølgelig).

delen hos rørleggern kunne kosta 500kr vistnok... noe som er galskap for en del som er typ 4x4cm og er lagd av plast/pvc elns

 

men var tonen og oppførselen hans fra første sekund som var så provoserendes

Lenke til kommentar

En sjelden gang har jeg latt meg imponere av en kunde som klarer å kjøpe en billett selv eller ser på monitorene når det neste toget går, eller en kunde som leser øvrig informasjon før han/hun spør meg.

 

Jeg hadde sommerjobb i familiepark for haugevis av år siden, og det lærte meg en ting: Folk på ferie mister magisk evnen til å lese informasjonsskilt. Mang en gang har jeg stått og sett på mennesker som tilsynelatende leser et skilt (øynene deres følger teksten, osv), og det første spørsmålet de har når de kommer bort til meg er noe som står godt forklart på skiltet.

 

Videre, fra samme jobb, men ikke direkte relatert, er foreldres evne til å tro at regler ikke gjelder deres barn. Det mest klassiske her er aldersgrenser. Står det 8 år, så ER det 8 års aldersgrense. Akkurat som med alkohol. Det holder ikke å si "Men jeg fyller jo 18 om en måååned" til kassadamen på Rimi hvis du skal kjøpe deg en sixpack øl. Ei heller i slike parker. Aldersgrensen er satt av Veritas, og dersom en Veritas-kontrollør fersker oss i å bryte aldersgrensene, kan det medføre to ting:

 

1. Familieparken kan miste sin lisens for denne aktiviteten

2. Jeg mister etter all sannsynlighet jobben min. Spesielt hvis nr 1 inntreffer.

 

Beklager, hr. Påståelig Far - for meg er det absolutt ikke verdt å la din lille bortskjemte drittunge kjøre denne firhjulingen, fordi han a) ikke er gammel nok og b) ser langtfra sterk nok ut til å håndtere den. Da krangler jeg heller med deg i ti minutter og sier nei, fremfor å gi etter - og potensielt miste jobben.

 

10 minutter krangling og fortsatt jobb > arbeidsledig.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Hahahaha. Mulig jeg har fått for mange pakker i posten, men hvis man tar feil av valgkortet og en hentelapp - da er man blondine, da (no offence til smarte blondiner).

 

Edit: Det er relativt off-topic til tråden, men jeg er i godt humør. Jeg kommer ikke over at fjotthøna valgte Pi Approximation Day til å gjøre fjolleriet sitt.

 

 

Regn ut 22/7 på en kalkulator, så skjønner du den

 

Endret av Leo_Khenir
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Jeg ble spurt på elkjøp i dag :dontgetit:

 

Lite kult med tanke på at antrekket mitt var en casual buttondown oxford med oppbretta ermer og solbriller hengende i knappestolpen til mer enn det han sikkert hadde tenkt til å bruke på pc-skjermen det virket som han lurte på.

Det var close at jeg våknet opp av min transe og utbrøt "fuck no!" men sto heller der i et lite sekund og husket hvor jeg var og svarte høflig at jeg ikke jobbet der :p

 

Det er bare da man skal ta en Sheldon Cooper :p

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Haha, denne bare må deles. Kom en mann med øst-asiatisk utsene inn på statoil hvor jeg jobber i går. Han pratet tydelig dårlig engelsk, for han spurte "Can you help me blow-job?" jeg, some ble helt forskrekka så opp på han og utbrøt "What??!" høyt nok til at alle i butikken snudde seg. Han virket helt uanfektet og gjentok spørsmålet.

 

Jeg stod en stund og prøvde å forstå hva han ville, før han vinket meg med ut. Jeg var ikke helt sikkerpå at jeg ville bli med, men jeg gjorde nå det. Viste seg at han ville ha hjelp til å fylle dekkene sine med luft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...